Turismul viticol in Portugalia - Drumul vinului in regiunea Bairrada

Extras din referat Cum descarc?

Nu va mirati daca scrisul meu de mana este putin ciudat. Exista doua motive pentru aceasta. Prima dintre ele este ca aceasta lucrare (singura disponibila acum) este foarte neteda, iar stiloul meu aluneca prea rapid pe ea; al doilea este ca tocmai am gasit aici, la domiciliu, un astfel de vin splendid, din care am deschis o sticla si am baut deja jumatate din el. (Fernando Pessoa, poet portughez, 1920, citat in Amaral, 1995).
Vinul este o comoara nationala in Portugalia si este un simbol al tarii in intreaga lume. Cu toate acestea, turismul vitivinicol este un fenomen relativ recent in Portugalia, precum si in alte tari europene cu o istorie de vinificatie de lunga durata (Cambourne et al., 2000).
In ultimii ani, cercetatorii din intreaga lume au prezentat avantajele si dezavantajele turismului vitivinicol pentru crame si comunitatile din jur (Rege si Morris, 1997; Beverland, 1998; Szivas, 1999. Hall et al, 2000), precum si pentru industria ca un intreg (Dodd, 1995; Fuller, 1997; King si Morris, 1997).
Datorita beneficiilor oferite de turismul vitivinicol, Portugalia, ,,o tara de lumea veche a vinului", s-a angajat in turismul vitivinicol urmand exemplele internationale de succes. Turismul vinicol in Portugalia este in faza incipienta; cu toate acestea, in ultimii ani s-au inregistrat evolutii semnificative. Un instrument folosit este asa-numitul"drumul vinului". Traseele de vin au aparut in Portugalia dintr-o miscare care a implicat producatori,oenologi, distribuitori, consumatori, organizatii statutare si alte organisme conectate la industrie. Acest proces de dezvoltare a rutelor vinului reprezinta o noua faza in industria vinicola portugheza, care incearca sa ajunga la cei care au un interes pentru vin si sunt fascinati de patrimoniul natural si mostenirea culturala a tarii. Drumul vinului permite vizitatorilor sa se intalneasca cu producatorii de vin, precum si sa participe la o varietate de activitati desfasurate in centrele de degustare a vinului si muzeele de vin. Pana in prezent, au fost create 11 rute ale vinului in cadrul Programului de Cooperare inter-regionala Dyonisios in 1993. Acesta este un program al Uniunii Europene (UE), destinat sa creeze schimburi economice si culturale in opt regiuni viticole din UE, prin cunostinte transferabile in domeniile comertului, formarii profesionale si turism. Publicarea reglementarilor actului normativ Nr 669/9, a guvernului portughez, in acest caz, acordarea de sprijin financiar pentru cei implicati in turismul vinului, a determinat o serie de regiuni viticole din Portugalia sa creeze rute de vin. Cu toate acestea, in ceea ce priveste fenomenul recent, turismul vitivinicol din Portugalia este un domeniu relativ nou de studiu, astfel incat in tara s-au desfasurat putine cercetari. Aceasta cercetare are doua obiective principale: mai intai de a face o evaluare a unui traseu specific de vin creat in cadrul programului UE si al guvernului portughez; si, in al doilea rand, sa identifice perspectivele viitorul sau potential.
Revizuirea literaturii
Contextul rutelor de vin
Traseele de vin au devenit produse turistice importante la nivel mondial, precum si un instrument de promovare a turismului (Getz, 2000; Hashimoto si Telfer, 2003). In acest fel, rutele de vin pot fi vazute contribuitor la dezvoltarea si promovarea turismului vinicol regional (Marques, 2001), contribuind astfel la diversificarea economiilor regionale si la cresterea reputatiei si imaginii regiunilor viticole si a vinurilor acestora (Cambourne et al., 2000). In timp ce nici o cercetare nu a stabilit in mod oficial factorii critici de succes pentru un traseu de vin, pe baza unui numar de studii, dintre care unele sa se bazeze pe cercetarea turismului mai general (de exemplu, Getz si colab, 1999;. Getz, 2000), o serie de propuneri pot fi facute. In general, un traseu de vin consta in unul sau mai multe itinerarii desemnate prin regiunea viticola. Traseul trebuie sa fie semnalat in mod clar, precum si sa fie comercializat si interpretat prin intermediul brosurii si hartii, care noteaza diversele podgorii si vinificatori si ofera informatii despre situri de interes natural si cultural (Getz et al., 1999; Frochot, 2000).In plus, indicatoarele rutiere pictografice sunt create cu ajutorul unui logo comun pentru a ghida calatorii, si ambele ar trebui sa fie usor vizibile si usor de citit (Frochot, 2000, Getz, 2000). Traseul trebuie sa fie integrate in cadrul national si regional, si trebuie sa aiba acces usor de transport rutier si de navigatie, precum si capacitatea de a face fata numarului de vizitatori si vehicule care il folosesc (Getz, 2000). Atunci cand dezvoltam o ruta de vin, este esential sa cream o structura organizationala care sa o gestioneze si sa o anime. In Portugalia, mai multe rute de vin au fost dezvoltate pe baza unei structuri independente, de exemplu sub egida Asociatiei membrilor traseului vinului portuar. Alte trasee de vin au decis sa se integreze intr-o institutie existenta, de exemplu Drumul vinului Bairrada este gestionat de Comisia vinului Bairrada, turismul vinului local integreaza 243 producatori de vin. Astfel, structura traseului de vin poate fi nou sau dezvoltat dintr-o institutie de vinuri existenta (Simoes, 2003), dar, in mod ideal, ar trebui sa implice atat sectorul public cat si cel privat (Getz, 2000). O parte esentiala a acestui fapt este asigurarea unei evaluari adecvate a rutei si feedback-ul clientului (Getz, 2000). In plus, coordonarea eficienta si conducerea sunt premise esentiale pentru progresul turismului vinicol (Getz et al., 1999). Conform Getz si colab. (1999), Getz (2000), urmatorii factori sunt elemente cheie in turismul vinicol de succes: (i) organizarea puternica a marketingului turistic; (ii) cooperarea intre organismele din domeniul turismului si industriei viticole; (iii)concentrarea pe planuri de marketing si comunicare; (iv) branding si imbunatatirea imaginii; si (v) ambalarea. Toti membrii rutei (cramele) trebuie sa aiba un vin de calitate si un personal prietenos si informat pentru a asigura calitatea serviciilor pentru vizitatori, pentru a asigura o buna reputatie si vizite repetate. Cel mai important este sa se aiba vin de buna calitate, deoarece vizitatorii vin la crame in primul rand pentru vin, dar personalul sa fie prietenos si sa aiba cunostinte, precum si proprietarii si vinificatori, sunt considerati, de asemenea parte a atractiei(Getz et al., 1999). Acestea pot fi facilitate de dezvoltarea unor evenimente majore care sa concentreze atentia principalelor organizatii implicate in livrarea turismului vitivinicol (Hashimoto si Telfer, 2003). Crucial, acesta este unul dintre paradoxurile unui traseu de vin ca vinariile trebuie sa lucreze impreuna - atat formal si informal - cu rivalii lor comerciali daca traseul este de succes (Telfer, 2001). Acest lucru, desigur, merge


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul viticol in Portugalia - Drumul vinului in regiunea Bairrada.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!