Turismul pentru Vizionarea si Practicarea Sporturilor Extreme

Extras din referat Cum descarc?

Sportul implica competitie, risc, conflict si incertitudinea rezultatelor. Relatia dintre sport si turism este dinamica si plina de necunoscute si provocari. Aceasta prezentare ilustreaza rolul evenimentelor sportive asupra industriei turismului si descrie strategii de management pentru evenimente specifice, menite sa maximizeze beneficiile turismului pentru comunitatile gazda.
Pentru fiecare eveniment sportiv sunt necesare o serie de recomandari care sa sa contribuie la o organizarea corespunzatoare. Utilizarea penctelor tari ale destinatiei reprezentate de existent unor resurse natural, elemente de infrastuctura si facilitati, cultura sportiva, avantaje competitive comparativ cu alte destinati etc. Managerii destinatiilor si evenimentelor trebuie mai curand sa creeze noi oferte decat sa recurga la cele deja existente. Ideea este ca obiectivul final sa fie constituirea unui co-"brand" durabil al communitatii si tipului de sport selectat. Pentru a crea un "efect turistic", organizatorii trebuie sa extinda evenimentul pe ambele extremitati ale acestuia. De ex., organizarea de festivitati, expozitii precompetitionale si, dupa eveniment, gale de premiere, dineuri oficiale etc. Atentia prioritara trebuie acordata participantilor la evenimentul sportiv, respectiv competitorii, antrenorii, oficialii tehmici etc. Fara ei evenimentul sportive nici nu ar putea avea loc. 
Campania de marketing a destinatiei si a evenimentului trebuie sa urmareasca atragerea de participanti din alte zone decat cea de destinatie. Spectatorii - prieteni si rude petrec si cheltuie de doua-trei ori mai mult timp si bani in cadrul comunitatii-gazda decat orice alt tipde spectatori. Efortul de marketing, de atragere de spectatori - prieteni si rude trebuie sa include oferirea de stimulente acestora, cum sunt bilete cu reducere, actiuni protocolare, tururi de prezentare pentru insotitori etc.
Riscul este inerent sporului si el este din aceasta perspectiva o componenta a atractivitatii pe care evenimentul o exercita asupra participantilor, spectatorilor, mijloacelor de informare in masa. Managerul de eveniment trebuie sa echilibreze atetnt riscul cu gradul de spectacular , sa nu priveze evenimentul de emotia intrecerii, dar nici sa nu induca un risc excesiv. Cand se va analiza optiunea vanzarii de alcoolin timpul evenimentului, decizia trebuie sa fie rezultatul luarii in considerare a tuturor factorilor, incluzand cererea estimata de consum, incasarile potentiale riscurile asociate unui consum excesiv. 
Sportul si spectatorii-turisti
Popularitatea unor sporturi pe plan mondial a crescut semnificativ in ultimele decenii atragand un numar tot mai mare de spectatori-turisti. Potrivit estimarilor publicate de American Sports Data, Inc (2002) din 1998-2001 cea mai mare crestere au inregistrat-o in SUA escaladele pe pereti de gheata (57%), wakeboarding (38%), snowboarding (25%). Cu toata cresterea interesului participantilor, cercetarile asupra sporturilor exteme sunt inca putine, si ele se datoreaza mai ales celor atrasi de sporturile de iarna. Autorii nu au gasit studii de turism publicate in Uniunea Europena dedicate competitiilor de escalada. Cercetarea turismului pentru evenimente sportive este un domeniu nou cu putine publicatii in tarile membre ale Uniunii Europene. De exemplu, in Romania turismul pentru evenimente sportive atrage participantii pentru sporturile de masa (football, tennis, gimnastica). Participarea turistilor este insa mai putin organizata, evaluata. Anumite sporturi, printre care si alpinismul (inclusiv escalada pe gheata) nu se bucura de o mare popularitata printre turisti, la aceasta contribuind si faptul ca suferind de lipsa fondurilor, mediatizarea evenimentelor este slaba. Prin comparatie, competitiile de ski atrag un numar mai mare de spectator, desi incomparabil mai mic decat sporturile desfasurate pe stadioane sau pe sali. In consecinta, cercetarea si analiza segmentului turistic legat de evenimente sportive este un domeniu slab reprezentat.
Statiunea Balea lac
Lacul Balea este un lac glaciar situat la o altitudine de 2040 m, in Muntii Fagaras, Judetul Sibiu.
Lacul Balea se afla la circa 77 km de la orasele Sibiu, 68 km Fagaras si 85 km de la Curtea de Arges. In timpul verii se poate ajunge cu automobilul, pe drumul Transfagarasan, iar in restul anului cu telecabina, de la cabana ,,Balea Cascada" din apropierea cascadei Balea.
In anul 2006 a fost construit in apropierea lacului Balea primul hotel de gheata din Europa de Est in forma unui iglu de 16 locuri.
Zona Balea este foarte cunocuta in lumea snowboard-erilor si ski-orilor fiind un loc renumit pentru iesiri la zapada. Pe timp de iarna practicarea sporturilor pe snowboard si ski se realizeaza pe numeroasele partii naturale care inconjoara cabana.
Data fiind functionalitatea telecabinei care face legatura cu Balea Cascada (3700 m) sunt posibile coborari pe traseu de peste 10 km cu diferenta de nivel de 600 m. Instalatia pe cablu de la Balea are un traseu cu o lingime de 3700 m si functioneaza zilnic intre 09:00-18:00.
La Balea iarna se organizeaza competitii de snowboard si ski extrem in primul rand tinerilor pentru care practicarea sporturilor clasice de iarna pe partii amenjate nu mai reprezinta demult o provocare.
Zona Balea este un loc destinat snowboard-erilor profesionisti obisnuiti cu zone off-road. In acelasi timp aici au loc numeroase concursuri de sarituri sau Jibbing (latura a snowboarding-ului care implica sarituri pe diverse obstacole, cum ar fi rail-uri, copaci, banci, balustrade si altele)
In lipsa snowpark-urilor si a elementelor de jib de pe partiile de la noi din tara, boarderii si skiorii au inceput sa-si construiasca singuri elemente de jib pentru antrebamente sau ocazional la concursuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul pentru Vizionarea si Practicarea Sporturilor Extreme.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!