Turismul de Nisa

Extras din referat Cum descarc?

Conceptul de "turism de nisa" s-a evidentiat in ultimii ani ca o modalitate de contracarare a ceea ce, in zilele noastre, numim "turism de masa". Acesta implica un set de practici mult mai sofisticate, prin care turistii se disting si sunt diferentiati. Intr-o lume in care monotonia devine tot mai accentuata datorita globalizarii, turismul de nisa se defineste prin diversitate si noi cai prin care se poate face diferenta. 
Turismul de nisa este lipsit de conotatiile peiorative pe care turismul de masa le-a dobandit odata cu dezvoltarea sa, vorbind aici despre impactul negativ pe care acesta il are asupra degradarii mediului inconjurator si asupra relatiilor socio-culturale. 
Pentru managerii de destinatie si planificatorii care doresc sa utilizeze turismului ca un mecanism pentru dezvoltarea economica, abordarea turismului de nisa pare sa ofere oportunitati mai mari si un turism care este mai durabil, mai putin daunator si, foarte important, capabil sa atraga cat mai multi clienti care sunt dispusi sa cheltuie.
Pentru turisti, turismul de nisa pare sa ofere un set de experiente mult mai complex fata de turismul de masa, in ideea ca dorintele si nevoile turistului sunt indeplinite, iar acesta este pe deplin multumit.
CONCEPTUL DE TURISM DE NISA
Termenul de << turism de nisa >> este imprumutat, in mare parte, din termenul << marketing de nisa >>, care, la randul sau, si-a insusit acest concept din limbajul unei discipline relativ recente si anume ecologia. Hutchinson (1957) este considerat, in mare parte, cel care a folosit pentru prima data termenul de << nisa >>, referindu-se in cel mai general mod posibil, ca la o regiune dintr-un spatiu multidimensional, caracterizat prin factori de mediu ce perturba bunastarea speciilor.
Astfel, in termeni largi, << nisa >> se refera la o locatie optima, in care un organism poate exploata resursele, in prezenta competitorilor sai. Este usor de observat asemanarea a ceea ce Hutchinson spunea, cu lumea afacerilor, luand ca exemplu o companie care incearca sa-si gaseasca o nisa pe care sa-si desfasoare activitate si sa aiba succes.
Intr-adevar, utilizarea in sine a termenului de << nisa >> face parte dintr-o exprimare mult mai larga. In materie de marketing, nisa se refera la doua idei inrudite. Prima se refera la faptul ca exista un loc pe piata pentru un anume produs, iar cea de-a doua se refera la faptul ca exista si un public tinta pentru acel produs, unde, atat locul, cat si publicul, sunt vazute ca entitati specifice. Mergand mai departe, putem afirma ca un produs a fost special conceput pentru a satisface nevoile unui anumit segment de piata sau public tinta. Premisa clara este aceea ca, piata nu trebuie privita ca un ansamblu simplist si omogen, cu nevoi generale si mai degraba ca un set de nevoi personale individuale strans legate de calitatile si caracteristicile anumitor produse.
Astfel, putem vorbi despre o "nisa de piata" ca fiind un grup precis delimitat, unde persoanele aflate in acest grup pot fi identificate de catre aceleasi nevoi sau interese si sunt definite ca avand o dorinta puternica pentru produsele din oferta. Dimensiunea unei nise de piata poate varia semnificativ, dar in mod eficient aceasta trebuie sa fie echilibrata intre a fi suficient de mare, pentru ca afacerile sa se dezvolte, dar si suficient de mica pentru a fi trecuta cu vederea de catre concurenti. 
In spatele acestei notiuni de << nisa de piata >> se afla procesul de cunoastere care implica producatorii in cautarea, identificarea si stabilirea unei audiente specifice si mentinerea unei relatii cu aceasta in fata competitorilor.
Notiunea de << turism de nisa >> si tot ce tine de aceasta are, in mod clar, radacini care provin din marketingul de nisa. Astfel, auzim termeni precum << produse de turism de nisa >> si << piete de turism de nisa >>, fiecare avand legatura cealalta. Totusi, important este ca tot ceea ce se cunoaste despre acest tip de turism, este rezultatul celor care ofera acest tip de produs si nu provine de la cei care il consuma. Bineinteles, nu exista anumite reguli sau standarde la care se pot face sau nu referire cand vine vorba de turismul de nisa si exista variantii considerabile asupra acestui termen cu larg inteles. De exemplu, termenul de << turism cultural >> este frecvent folosit ca fiind o forma de turism de nisa, unde turistii care practica acest tip de turism formeaza o piata de nisa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul de Nisa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!