Turismul de croazieră

Cuprins referat Cum descarc?

OBIECTIVELE SI METODOLOGIA DE CERCETARE 3
CAPITOLUL I TURISMUL DE CROAZIERA 4
I.1 Turismul de croaziera la nivel mondial 4
I.2 Croaziera ca produs turistic 7
I.3 Tipuri de croaziere 8
I.4 Impactul economic asupra Europei 10
I.5 Impactul economic global 12
I.6 Impactul negativ al turismului de croaziera 15
CAPITOLUL II -  PREZENTAREA REGIUNII ALESE Marea Nordului Norvegia Si Olanda 16
II.1 Asezarea geografica 16
II.2 Relieful 16
II.3 Clima 16
II.4 Hidrografia 16
II.5 Vegetatia si fauna 17
II.6 Populatia si orasele 17
II.7 Specificul economic 17
II.8 Rolul turismului in economia tarii 18
II.9 Transportul 18
II.10 Regiunile turistice importante 19
CAPITOLUL III PREZENTAREA ITINERARIULUI ALES- STUDIU DE CAZ 20
Imbarcarea -  Prima zi 20
Activitati la bord -  A doua zi 20
Flam, Norvegia -  A treia zi 21
Stavanger, Norvegia -  A patra zi 22
Kristiansand, Norvegia -  A cincea zi 23
Fiordul si orasul Oslo, Norvegia -  A sasea zi 23
Activitati la bord, intoarcere catre Amsterdam -  A saptea zi 24
Pretul sejurului 25
CAPITOLUL IV CONCLUZII 26
CAPITOLUL V BIBLIOGRAFIE 27


Extras din referat Cum descarc?

OBIECTIVELE SI METODOLOGIA DE CERCETARE
Turismul reprezinta, prin continutul si rolul sau, un fenomen complex caracteristic societatii actuale, fiind, totodata, un element major ce face parte din viata economica si sociala ce antreneaza interesul unui numar tot mai mare de tari. Acest fenomen social-economic evolueaza odata cu dinamica civilizatiei contemporane si este creator de beneficii extrem de importante. 
Odata cu evolutia societatii, turismul a suprins noi forme care sa satisfaca cererile din ce in ce mai complexe, pretentioase ale clientilor, fapt care a condus si la aparitia turismului de croaziera. 
Turismul de croaziera a inregistrat in ultimii ani o crestere semnificativa, impunandu-se datorita cererii tot mai mari pentru aceasta forma de turism. Fiind considerat, totodata, si un megatrend al dezvoltarii turismului, in ultimii 20 de ani acesta a reprezentat cel mai rapid sector in crestere al industriei turismului. 
Lucrarea de fata reprezinta rezultatul imbinarii a unor surse bibliografice diverse, precum articole regasite in jurnale de turism, reviste tematice, site-urile de prezentare a diverselor companii de turism, studii de caz etc. 
Obiectivele lucrarii sunt de a scoate in evidenta a trasaturilor semnificative ale turismului de croaziera, de a analiza dinamica cererii pentru aceasta forma relativ noua de turism, de a suprinde avantajele/facilitatile care ii conving pe oameni sa tinda catre alegerea unei vacante pe un vas de croaziera si de a scoate in evidenta importanta acestui sector in cadrul marii industrii a turismului. 
Am ales aceasta tema deoarece consider ca este o forma de turism usor ,,atipica" , pentru ca, in comparatie cu vacantele traditionale, vasele de croaziera ofera cateva avantaje clare dintre care cel mai evident este schimbarea zilnica a mediului ce urmeaza a fi vizitat. 
CAPITOLUL I TURISMUL DE CROAZIERA
I.1 Turismul de croaziera la nivel mondial
Turismul reprezinta, pe larg, un fenomen socio-economic, creator de beneficii diverse si importante si a fost definit, pe parcursul timpului, ca fiind ,, arta de a calatori pentru propria placere" sau ,,ansamblul de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara domiciliului lor" . Conform Organizatiei Mondiale a Turismului (O.M.T.), activitatea turistica este conceputa ca ,,o forma a manifestarilor cultural-educative si de recreere ale societatii moderne". 
Astazi se poate vorbi, in adevaratul sens al cuvantului, despre o adevarata industrie a turismului care, in linii mari, curpinde activitatea structurilor hoteliere si de alimentatie publica, activitatea intreprinderilor ce se ocupa cu transportul turistilor etc. 
Receptiv la schimbarile societatii contemporane ce au avut loc de-a lungul timpului, turismul evolueaza sub incidenta acestora, ba chiar devine, la randul sau, un factor stimulator al progresului uman. 
Dezvoltarea tehnologiilor informationale, preocuparea pentru dezvoltarea durabila si gestionarea responsabila a resurselor naturale, progresul tehnic, reducerea barierelor politice si comerciale dintre tari, pe de o parte, dar si rafinarea nevoilor umane, dorinta oamenilor de a trai experiente noi, pe fondul unui cadru cat mai spectaculos, au condus la diversificarea formelor de turism, printre acestea aflandu-se si turismul de croaziera. 
Piata mondiala a turismului de croaziera reprezinta, la momentul actual, unul din cele mai complexe sectoare ale economiei mondiale. Aceasta piata se afla astazi intr-o dezvoltare neintrerupta, gradul de utilizare a spatiului navelor este de peste 80%, in pofida cresterii numarului de companii operatoare de croaziere. Turismul de croaziera, unul din cele mai dinamice subsectoare economice, ocupa ,, cea mai inalta pozitie in sectorul turistic si de agrement, pozitie determinata in functie de profiturile anuale incasate" . Chiar daca, pana si acest subsector a suferit usoare declinuri, datorate, in mare parte, a volatilitatii economice a pietelor cheie (precum cea Nord-Americana), acest lucru nu a impiedicat industria croazierelor sa-si maximizeze piata considerabil. 
In acelasi timp, stiindu-se faptul ca pietele regionale se pot afla in diferite stadii ale ciclului lor de viata, sectorul a pus un mare accent pe maximizarea veniturilor prin intermediul preturilor competitive si a promotiilor/reducerilor in momentele ,,critice". Nu numai ca aceste activitati ilustreaza natura competitiva a businessului de croaziera, dar, totodata, ele servesc rolul indicatorilor cheie ai maturitatii pietei. Companiile de croaziera isi promoveaza din ce in ce mai mult numele de brand pentru a le permite clientilor sa identifice ofertele acestora mai bine pe fondul unei cresteri considerabile a concurentei. Industria de croaziera mondiala este un tip de turism de nisa a carui crestere economica este una fenomenala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul de croaziera.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

1 Amir Abbas Najafipour, Vahid Marzi, Mohammad Hosein Foroozanfar - Journal of Social Issues & Humanities, Volume 2, Issue 7, July 2014
2 Amir Abbas Najafipour, Vahid Marzi, Mohammad Hosein Foroozanfar - The Future of Cruise Ship Tourism Industry; the Challenges of Cruising Market and Operations Management
3 Bjornsen, P. (2003) - The growth of the market and global competition in the cruise industry. 
4 Bond, M. (2004). Editorial, Seatrade Cruise Review Quarterly
5 Cartwright, R., and Baird, C. (1999) - The development and growth of the cruise industry. Oxford: Butterworth Heinemann.
6 CLIA (2005, March 16) - CLIA Cruise Lines ride the wave of unprecedented growth, from http://www.cruising.org/CruiseNews/news.cfm?NID=196
7 CLIA -  Cruise Lines International Association -  statistics -  Europe economic impact
8 CLIA - The Contribution of the international cruise industry to the global economy in 2016 -  CLIA reports
9 ,,Contribution of Cruise Tourism to the Economies of Europe" - https://cruising.org/
10 Dickinson, R., and Vladimir, A. (2003) - Selling the sea: An inside look at the cruise industry. New York: Wiley
11 Foreign Policy Magazine -  Fragile States index -  2016
12 Organizatia Mondiala a Turismului, 2010 - http://www2.unwto.org/
13 ,,Relieful Norvegiei" - https://ro.wikipedia.org/wiki/Relieful_Norvegiei
14 Suites and rooms (prices and services) - https://www.hollandamerica.com/en_US/suites-staterooms.html
15 Sustainable Cruise Tourism Development -  UNWTO publications
16 The economist Intelligence Unit Limited -  Business environment of Netherlands (ranking overview -  2017)
17 Top cruise lines in the world by the tourists reviews - https://www.hl-cruises.com/cruise-with-us/international-cruises
18 Travel and Tourism Industry in the Netherlands -  Statistics and facts -  The statistics Portal - 2017
19 ,,Viitorul turismului de croaziera, Produsul turistic" - https://www.academia.edu/10572964/Produsul_Turistic 
20 Walter Hunziker and Krapf - au facut publica o definitie a turismului in 1942 
21 Ward, D. (2001) - Complete guide to cruising and cruise ships 2002. London: Berlitz Publishing
22 Weeden, C., Lester, J.A., & Thyne, M. (2011) - Cruise tourism: Emerging issues and implications for a maturing industry
23 Wood, R.E. -  Carribean Cruise Tourism : Globalization at Sea. Annals of Tourism Research, 2014
24 World Tourism Organization. (2003) - Worldwide Cruise Ship Activity, http://www2.unwto.org/
25 World Travel & Tourism Council -  Economic impact on Norway -  2017


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!