Turism și Valoare

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2485
Mărime: 13.30KB (arhivat)
Publicat de: Denis Savin
Puncte necesare: 5
FACULTATEA DE STIINTE APLICATE - UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCURESTI

Extras din referat

Cuvintele cheie ale tezei: patrimonial natural si cultural, turism si valoare, motivaţia turistică, obiective strategice, gradul de atractivitate a zonei, patrimonial mondial(UNESCO)

Introducere.

Actiunea de turism si valoare este o forma de antrenare atat a tinerilor cat si a adultilor la practicarea turismului cu actiuni care urmareste:

-sa contribuie la educare prin cunoasterea si indragirea frumusetilor si bogatiile tarii, a locurilor ce amintesc de trecutul de lupta al inaintasilor;

-sa antreneze un numar cat mai mare de oameni in cadrul drumetiilor, asigurand cladirea lor fizica si morala, educandu-i in spiritul respectarii normelor turismului civilizat, precum si al grijei pentru ocrotirea naturii , antrenand la actiuni de protectia mediului inconjurator, de imbunatatire a conditiilor de practicare a turismului, prin refacerea unor marcaje turistice, amenajari, locuri de popas si adaposturi;

-sa cultive interesul pentru cercetarea si explicarea stiintifica a unor procese si fenomene naturale, pe baza observatiei directe, sa contribuie la imbogatirea laboratoarelor si cabinetelor scolare cu noi colectii mineralogice, botanice, zoologice, cu elemente de etnografie si culegeri de folclor;

-sa dezvolte spiritul de orientare pe munte, sa aprofundeze cunostintele de orientare pe harta, sa dezvolte spiritul de autogospodarire in cadrul taberelor cu corturi, de prevenire si combatere a accidentelor in tmpul excursiilor.

Rolul, importanţa şi efectele multiple ale turismului sînt reflectate pe o multitudine de planuri: de la valorificarea superioară a elementelor atractive şi funcţionale ale ofertei turistice la îmbunătăţirea confortului populaţiei ţării de referinţă;de la stimularea creşterii economice la ameliorarea structurii sociale, crearea de noi locuri de muncă şi reducerea sărăciei.

Atribuind turismului rolul unei componente dinamizatoare a sistemului economic global in Romania acest sector este mai puţin explorat ştiinţific şi valorificat economic.

Problematica abordata

Scopul eseului îl constituie promovarea turismului si punearea in evidenta a peisajelor prin organizarea participării în actiuni privin in sens pozitiv problemele conservării peisajelor valoroase.

Cercetările de ultimă oră denotă faptul că turismul are un impact

considerabil asupra economiilor, societăţilor şi culturilor diferitelor ţări de referinţă.

Avantajul esenţial al turismului îl reprezintă pe lîngă impactul economic,turismul are şi o profundă semnificaţie socio-culturală, efectele sale fiind resimţite pe diferite planuri: consumul, utilizarea timpului liber, instruirea şi educaţia populaţiei, ridicarea calităţii mediului înconjurător, conservarea tradiţiilor şi culturilor locale, şi, implicit intensificarea toleranţei şi înţelegerii turistice.

Obiectul investigaţiilor constă în valorificarea resurselor turismului din Romania si in valorificarea turismului extern.

Suportul metodologic şi teoretico – ştiinţific al cercetării

Rezultatele cercetării poartă un caracter teoretico-metodologic şi aplicativ. Ele îşi pot găsi aplicabilitate în elaborarea şi realizarea strategiilor naţionale şi locale pe termen scurt şi mediu pentru stimularea şi promovarea turismului intern. De asemenea, rezultatele cercetării pot fi aplicate în procesul didactic atît pentru formarea iniţială, cît şi continuă a specialiştilor în domeniul turismului, marketingului turistic şi marketingului serviciilor, acestea fiind propuse ca module autonome sau subiecte în cadrul disciplinelor nominalizate şi la realizarea studiilor de caz pentru dezvoltarea cunoştinţelor şi competenţelor practice.

Rezultatele principale ale valorii turismului prezenatate si in acet eseu sunt prezentate si la foruri ştiinţifice în cadrul cursului de turism şi sinteza rezultatelor obţinute, concluziile asupra cercetărilor efectuate şi recomandările, care, în opinia noastră, vor contribui la crearea şi promovarea imaginii ţării, stimularea cererii turistice interne şi intensificarea consumului turistic.

Ipoteza si sarcini

Interesul ştiinţific şi practic al prezentei lucrării este axat pe studierea activităţilor turistice şi a consumului turistic „realizat de rezidenţii unei ţări care îşi vizitează propria ţară”. Deseori, dezinteresul pentru categoria respectivă este determinat de dificultăţile existente în evidenţă şi de lipsa motivaţiei populaţiei.

Expresiile menţionate folosite pentru desemnarea fluxurilor turistice ar putea fi înlocuite cu unii termeni concişi, precum: turism domestic, turism intern, turism emiţător, turism receptor, turism naţional.

Cererea pentru turism intern şi internaţional, în primul rînd, se regăseşte într-un consum specific, pentru realizarea căruia urmează a fi satisfăcute trei condiţii de bază: motivaţie, venit disponibil şi posesia timpului liber.

Nevoia de autorealizare presupune prin prisma practicării turismului satisfacerea aspiraţiilor personale (practicarea sportului, organizarea excursiilor şi tururilor tematice, specifice şi caracteristice unui anumit tip de clientelă turistică).

Se urmareste daca obiectivele turistice au o valoare universala exceptionala si se incadreaza criteriilor:

-sa reprezinte o capodopera a geniului creator uman, sa dovedeasca un schimb de influente asupra dezvoltarii arhitecturii sau tehnologiei, a artelor monumentale, a crearii peisajelor, sa aduca marturie asupra unei traditii culturale sau civilizatii vii ori disparate;

-sa ofere un exemplu al unui tip de constructie sau ansamblu architectural ori tehnologic sau de peisaj ilustrand una sau mai multe perioade semnificative ale istoriei umane;

-sa contina habitatele naturale cele mai reprezentative si cele mai importante pentru conservarea in situ a diversitatii bilogice, inclusive cele in care supravietuiesc specii amenintate avand o valoare universala exceptionala din punctual de vedere al stiintei si al conservarii;

-sa fie un exemplu eminamente representative de procese ecologice si biologice in evolutia si dezvoltarea de ecosisteme si comnitati de plante si animale terestre,acvatice,costiere si marine;

-sa constituie fenomene naturale sau arii de o frumusete naturala si o importanta estetica exceptonale;

-sa fi direct sau material asociate unor evenimente sau traditii vii, idei, credinte sau opere artistice si literare avand o semnificatie universale exceptionala;

-sa fie un exemplu remarcabil de asezare umana traditionala, de utilizare traditionala a pamantului sau a marii, sa fie reprezentativ pentru o cultura oro pentru interactiunea umana cu mediul inconjurator, mai ales cand acesta a devenit vulnerabil sub impactul unor mutatii ireversibile.

Preview document

Turism și Valoare - Pagina 1
Turism și Valoare - Pagina 2
Turism și Valoare - Pagina 3
Turism și Valoare - Pagina 4
Turism și Valoare - Pagina 5
Turism și Valoare - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Turism si Valoare.doc

Te-ar putea interesa și

Influența integrării în UE asupra turismului românesc

INTRODUCERE Turismul ca activitate economică se bazează pe o strânsă conlucrare a industriei turistice cu celelalte sectoare economice ca:...

Plan de afaceri - agenție de turism Miracle SRL

1. Introducerea pe piata a agentiei de turism Turismul , ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltari spectaculoase , explozive in cea...

Ecoturismul în România - studiu de caz Delta Dunării

Introducere Tema aleasă spre analiză se numeşte „REZERVAŢIA BIOSFEREI DELTA DUNĂRII” şi cuprinde mai multe capitole şi subcapitole în care se...

Tendințe în dezvoltarea turismului internațional

TENDINTE IN DEZVOLTAREA TURISMULUI INTERNATIONAL Evolutia, atât a turismului, cât si a turismului international se caracterizeaza, la nivel...

Studiu Privind Valorificarea Resurselor Turistice Rurale Specifice Zonei Iam

INTRODUCERE Chiar dacă divina muză a istoriei KLIO este destul de reţinută în a ne oferi date mai ample despre localitatea Iam, totuşi din...

Valorificarea zonei rurale prin diversificarea agrementului

INTRODUCERE Etimologic, cuvântul „turism" provine din termenul englez „tour" (călătorie), sau „to tour", „to make a tour" (a călători, a face o...

Tendințe de dezvoltare a turismului în regiunea Emilia-Romagna, Italia

INTRODUCERE: Ofertarea şi prestarea de servicii cât mai complexe devin elemente esenţiale ale competitivităţii internaţionale şi îşi pun din ce în...

Diagnosticul financiar al agenției de turism Kron-Tour

I. Descrierea generala a agentiei de turism Kron-tour KRON-TOUR este prima agentie de turism cu capital integral privat din Brasov, infintata inca...

Ai nevoie de altceva?