Turism, Motivatii, Atitudini si Factori de Influenta

Extras din referat Cum descarc?

1.Concepte, definitii
Din punct de vedere etimologic, dupa majoritatea dictionarelor cuvantul "turism" provine din termenul englezesc "to tour" (a calatori, a colinda), avand semnificatia de excursie.Creat in Anglia secolului al XVIII-lea, desemnand initial actiunea de a voiaja in Europa, acesta deriva din cuvantul francez "tour" (calatorie, miscare in aer liber, plimbare, drumetie in circuit), care , la randul sau , deriva din cuvantul grecesc "tornos" si ,respectiv din cel latin "turnus", pastrand semnificatia de circuit.
Turismul incepe sa fie consolidat ca fenomen social-economic in Europa inca din 1880, in 1905 conturandu-se prima sa definitie apartinand lui Guyer Feuler in care se arata ca turismul, in sensul modern al cuvantului, este un "fenomen al timpurilor noastre, bazat pe cresterea necesitatii de refacere a sanatatii si schimbarea mediului inconjurator, de a trezi si cultiva sentimentul pentru frumusetile naturii, de a le indragii, de a se bucura de natura si indeosebi de a contribui la crestera bunastarii oamenilor ca rezultat al dezvoltarii comertului, industriei precum si al perfectionarii mijloacelor de transport". 
Au urmat multe alte definiri ale turismului dintre care o pot aminti pe aceea a lui William Hunziker din 1940:"Turismul reprezinta ansamblu de relatii si fenomene care rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor, in afara domiciliului lor atata timp cat sejurul si deplasarea nu sunt motivate printr-o stabilire permanenta si o activitate lucrative oarecare".
Paralel cu definirea turismului au existat preocupari si in legatura cu definirea turistului. In acest sens, in 1937 s-a acceptat, la recomandarea Comitetului de statisticieni experti ai Ligii Natiunilor, definitia conform careia turistul strain poate fi "...orice persoana care se deplaseaza pentru o durata de cel putin 24 ore intr-o alta tara, diferita de cea in care se afla domiciliul sau obisnuit...".
Conform acestei definitii, pot fi considerati turisti: cei care efectueaza o calatorie de placere (de agrement) sau pentru alte motive(familiale, de sanatate etc.), spre a participa la conferinte, reuniuni(stiintifice, administrative, diplomatice, religioase, sportive), cei care fac calatorii de afaceri sau care participa la croaziere, chiar daca durata sejurului este mai mica de 24 ore (acestia urmand a fi evidentiati intr-o grupa separata). Aceasta definitie a fost acceptata in 1950 si de catre Uniunea Internationala a Organizatiilor Oficiale de Turism (UIOOT), care a inclus in categoria turistilor sip e studentii si elevii care locuiesc temporar in strainatate. 
Pentru turistul intern UIOOT a adoptat urmatoarea definitie: "...orice persoana care viziteaza un loc,altul decat acolo unde are domiciliul sau obisnuit in interiorul tarii sale de resedinta, pentu orice fel de motiv, altul decat acela de a exercita o activitate remunerate si efectuand aici un sejur de cel putin o noapte (sau 24 ore), poate fi considerat turist national...".
In sens general, termenul de vizitator desemneaza orice persoana care se deplaseaza intr-un alt loc decat cel in care isi are resedinta pentru mai putin de 12 luni , scopul sau fiind altul decat de a exercita o activitate renumerata...". Aceasta definitie include doi termini, si anume:
-Turisti, respectiv vizitatori cu un sejur de cel putin 24 ore sau cel putin o innoptare , ale caror motive de calatorie pot fi: odihna, placere, distractie, agreement, sanatate, studii, religie, afaceri, familie, reuniuni etc.
-Exursionisti, respectiv vizitatori temporari, al caror sejur este de mai putin de 24 ore (fara nici o innoptare)
Activitatea de turism se materializeaza in servicii care ofera spre consum comoditati si produse pentru care s-a manifestat o cerere activa. Rezultatul activitatii de turism il reprezinta "produsul turistic".
2.Produsul turistic
Produsul turistic cuprinde un ansamblu de servicii, comoditati si produse realizate de diverse ramuri industriale specifice, grupate in diferite variante intr-un tot unic, valorificate in cadrul unei ambiante specifice create de factori naturali intr-o anumita regiune.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turism, Motivatii, Atitudini si Factori de Influenta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!