Tendinte in Dezvoltarea Serviciilor Hoteliere

Extras din referat Cum descarc?

Definitii cheie:
- activitate de turism - actiuni de prestare a serviciilor turistice; 
- servicii turistice - servicii prestate de catre agentii economici cu profil turistic, ce includ cazarea, masa si transportul turistilor, servicii de agrement, tratamentul balnear, asistenta turistica si alte servicii complementare; 
- pachet de servicii turistice - combinatie prestabilita a cel putin doua din elementele urmatoare: cazare, alimentatie, transport, tratament balnear, agrement, alte servicii reprezentand o parte semnificativa din pachet, atunci cand sunt vandute sau oferite spre vanzare la un pret global si atunci cand aceste prestatii depasesc 24 de ore; 
- industrie turistica - totalitatea intreprinderilor destinate producerii de servicii turistice corespunzatoare standardelor de clasificare, care include mijloace si servicii de cazare, unitati si servicii de alimentatie, dotari si servicii pentru congrese si conferinte, dotari si servicii pentru agrement, transportul turistilor, birouri de informare turistica, touroperatori si agentii de turism, firme specializate in turismul de sanatate, inchirieri de mijloace de transport, echipament sportiv, activitati comerciale pentru turisti; 
- licenta de turism - document prin care se atesta capacitatea si dreptul titularului de a presta servicii turistice in conditii de calitate si siguranta pentru turisti; 
Serviciile sunt activitati umane cu un continut specializat, avand ca rezultat efecte utile, imateriale si intangibile destinate satisfacerii unor nevoi special. serviciile sunt imateriale, intangibile, nestocabile, nedurabile, inseparabile de persoana prestatorului si a utilizatorului, variabile, productia si consumul lor sunt simultane, iar pretul serviciului este un pret al cererii. In procesul de productie al serviciilor, servuctie, clientul reprezinta unul dintre elementele fundamentale, participand de multe ori direct la prestarea serviciului. Calitatea serviciului este determinata intr-o masura esentiala de calitatile prestatorului, existand din acest punct de vedere numeroase posibilitati de diferentiere a serviciilor. Imaterialitatea si intangibilitatea serviciilor fac evaluarea serviciilor mai dificila si obliga prestatorii sa gaseasca solutii pentru a le face vizibile. Sunt oferite la vanzare, produc avantaje si satisfactii fara a antrena un schimb fizic sub forma unui bun.
Cererea de servicii a populatiei are drept caracteristici de baza faptul ca acopera numai o parte a nevoilor de consum de servicii, faptul ca din punct de vedere al mobilitatii teritoriale, serviciile nu admit, permit sau impun migrarea cererii; elasticitatea ridicata in raport cu factorii care o influenteaza.
Cei mai importanti factori care influenteaza cererea de servicii a populatiei sunt: veniturile si timpul liber, oferta de servicii, tarifele, factorii demografici, concurenta intre bunuri, servicii self - service, factorii psihologici si sociali. 
Eficienta este expresia raportului dintre efectul util, rezultatul, si efortul facut, cheltuiala, pentru obtinerea lui , sau invers , raportul intre eficienta de alocare. Eficienta economica a serviciilor se refera la rezultatele economice ale intreprinderilor de servicii si, prin insumare, la nivelul intregii economii. Eficienta sociala se refera la rezultatele activitatilor de servicii din punct de vedere al consumatorilor si se concretizeaza in gradul de satisfacere al trebuintelor, in nivelul calitativ al serviciilor. Criteriile principale de evaluare a eficientei in sectorul serviciilor sunt : rentabilitatea, nivelul costurilor, eficienta utilizarii factorilor de productie, eficienta investitiilor si eficienta sociala. Caile de crestere a eficientei in sectorul serviciilor se refera, in esenta, la: maximizarea veniturilor si rationalizarea cheltuielilor. Cresterea veniturilor poate fi realizata prin cresterea incasarilor, modificarea structurii activitatilor, marirea cotelor de adaos comercial (comision) etc. Rationalizarea cheltuielilor poate fi obtinuta prin cresterea productivitatii muncii, accelerarea vitezei de rotatie a capitalului, perfectionarea managementului.
Calitatea serviciilor este definita ca diferenta intre serviciul asteptat de client si serviciul efectiv prestat. Prin urmare, aprecierea calitatii serviciului depinde de standardele de calitate ale clientului si ale producatorului. Evaluarea de catre clienti a calitatii serviciilor depinde de imprejurarile prestarii serviciului, frecventa apelarii la serviciul respectiv, etc. Conceptul de calitate totala in servicii are in vedere obtinerea de zero defecte, intreruperi, intarzieri, rupturi de stoc, hartii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tendinte in Dezvoltarea Serviciilor Hoteliere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!