Tehnici Promotionale - Spor

Extras din referat Cum descarc?

Istoricul aparitiei
Intre anii 1965 si 1990 Intreprinderea de Lacuri si Vopsele Bucuresti, asa cum a fost numita initial, a fost unul dintre cei mai importanti furnizori ai industriilor nationale de autovehicule, mobila si electronica. Incepand din 1990, anul in care Intreprinderea de Lacuri si Vopsele se transforma in societate pe actiuni sub denumirea de Policolor SA, compania isi diversifica treptat portofoliul de produse si se orienteaza atat catre segmentul industrial, cat si catre cel al consumatorilor casnici.
Marca SPOR poate fi considerata o marca romaneasca de scucces. Cum a fost construita? S-a pornit de la zero. Cei de la Policolor au contactat agentia Daedalus Consulting, care a organizat un ,,blind test" la care au fost invitati 50 de zugravi. S-a tinut cont de toate produsele concurentilor, de cele mai bine vandute marci.
Istoricul promotiei
Dupa ce s-a elaborat conceptul si s-a facut pozitionarea, s-a ales si numele. ,,pentru noi a fost foarte usor sa patrundem in mintea consumatorului, cu vopseaua Spor. Numai numele spune jumatate din slogan ( Vopsesti usor, vopsesti cu Spor). Sloganul sustine numele si invers" afirma Bruno Negoita.
Au urmat campanii tactice la puncte de vanzare, campanii de reducere a preturilor, in care cei de la Policolor au pastrat o continuitate, asigurand consecventa in ceea ce priveste identitatea vizuala a marcii SPOR. 
De exempu: Perioada de desfasurare a promotiei ,,Spor la pregatirile de Paste" a fost pe 31 martie 2008 - 27 aprilie 2008, iar premiile au fost -tichete cadou in valoare de 100 lei. Promotia pentru magazine ,,1 AN CU SPOR, DE LA POLICOLOR"
1 februarie - 31 octombrie 2008.
Policolor - Partener al Politiei Rutiere in programul"STOP accidentelor - Viata are prioritate!" in 2007. In acest program comun desfasurat de Policolor si Politia Romana, pe parcursul anului 2007 s-au marcat 200 de treceri de pietoni in Bucuresti si tara cu vopsea speciala pentru marcare rutiera oferita gratuit de Policolor. De asemenea, Policolor a oferit in aceasta campanie asistenta tehnica la aplicare.
Promotia "Premii cu galeata"23 iulie - 28 octombrie 2007 unde se putea castiga: 1 MOTOSCUTER si 4 BICICLETE, un SUV Honda CR-V. Premiile instant se gaseau in ambalajele de vopsea lavabila SPOR 15 L (pentru interior si exterior), etichetate pe capac. Acestea constau in telefoane mobile, cartele SIM Prepay, sepci, brichete, pixuri, tricouri etc.
Strategia de comunicare a firmei
Dintre produsele Policolor, Spor si Iris - vopsele pe baza de apa lavabile - au cea mai mare notorietate. Sloganul ,,Vopsesti usor vopsesti cu SPOR" a devenit foarte cunoscut in randul utilizatorilor din Romania. SPOR a fost lansat in anul 1999, marcand astfel intrarea pe piata locala a produselor decorative de calitate si contribuind decisiv la dezvoltarea pietei de constructii si amenajari.
Reclama TV insista pe viteza cu care aceasta se aplica; apoi, sloganul publicitar "vopsesti usor, vopsesti cu SPOR" leaga calitatea vopselei (vopsesti usor) de marca verbala ("SPOR"); reclama este simpla, agreabila si usor de retinut, prin grafie si simplitate marca ( "SPOR") si, implicit produsele carora le este asociata fiind usor de recunoscut in magazine.
Mediul pietei
Productia nationala de lacuri si vopsele este estimata de jucatorii din piata la circa 100.000 de tone, in timp ce exporturile au o pondere de aproximativ 40%.
Intrarea fondurilor de investitii pe aceasta piata a avut loc inca din 1997, cand Policolor a devenit prima achizitie a fondurilor de investitii. Dar aceasta tendinta nu s-a mentinut si in urmatorii ani. Producatorul de lacuri si vopsele Policolor Bucuresti a inregistrat in 2005 un profit net de peste 4 mil. euro, de aproape 4 ori mai mare comparativ cu anul precedent, pe fondul cresterii cu circa 33% a vanzarilor companiei. 
Cifra de afaceri a Policolor s-a ridicat anul trecut la 29,8 mil. euro, fata de 22,3 mil. euro in 2004. Cresterea cifrei de afaceri s-a datorat extinderii companiei pe pietele UE, dar si cererii tot mai ridicate din sectorul constructiilor si din sectorul industrial.
Policolor este in prezent unul dintre cei mai importanti producatori de lacuri si vopsele din Romania. Ponderea principala in portofoliul de produse al companiei o detin vopselele din sectorul decorativ, care reprezinta circa 60% din vanzarile companiei. Pe piata produselor decorative Policolor detine brandul Spor, lansat in 1999, care este cea mai cunoscuta marca a companiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici Promotionale - Spor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!