Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3319
Mărime: 18.63KB (arhivat)
Publicat de: Bebe Duță
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Buga Aurel, dr., lect. sup. univ.

Cuprins

  1. 1. Rolul agenţiilor de turism la organizarea şi promovarea formelor de turism
  2. 2. Studiul perspectivelor de dezvoltare a turismului rural în Republica Moldova
  3. 3. Problemele existente în faţa turismului naţional şi modalităţi de ameliorare a acestora

Extras din referat

1. Rolul agenţiilor de turism la organizarea şi promovarea formelor de turism.

Reieşind din faptul că turismul organizat se realizează pe bază de contracte sau alte angajamente comerciale specific acestui domeniu de activitate, încheiate între agenţiile de turism şi turistul propriuzis, constatăm că agenţiile de turism joaca un rol important in asigurarea eficientei si calitatii distribuţiei produselor turistice. Pentru consumator, agenţia de turism este mijlocul prin care caută, organizează, asigură şi realizează calatoria dorită. Obiectivul agenţiei de turism din acest punct de vedere este acela de a inţelege ce anume satisface nevoile turistului, iar apoi să ofere servicii sau produse turistice în concordantă cu aceasta. Agenţia de turism este un specialist care are experienţa in căutarea si sistematizarea unui volum însemnat de informaţii pertinente într-un timp foarte scurt. Pentru a spori valoarea turului pe care îl propune clientului, aceasta ar trebui să cunoască sau cel puţin să aibă acces la preturi, tipuri şi grade diferite de confort la cazare, orare ale mijloacelor de transport, etc. Succesul unei agenţii de turism depinde în mare măsura de cererea clienţilor loiali şi este în mod sever afectat de publicitatea de la om la om [36,pag.41].

Reglementările din acest domeniu de activitate, au permis agenţiilor de turism să obţină comisioane diferite la vânzarea diverselor produse turistice, dar şi posibilitatea de a încasa rate ale comisionului care cresc pe măsura nivelului vânzărilor. Agenţia de turism furnizează 3 elemente de baza care usureaza munca consumatorului. Acestea includ un amplasament unde clienţii pot obţine informaţii , un spaţiu unde turistul potenţial poate cumpăra acest produs şi de asemenea are un loc unde se pot efectua plăţile.

Principalul rol al agenţiei turistice este acela de a asigura o amplasare favorabila pentru cumpărarea de produse turistice. O agenţie turistică nu numai că vinde produse turistice acţionînd astfel ca intermediar pentru turişti, dar este sursa de informaţii şi oferă sfaturi pentru organizarea vacantei [6,pag.149].

2. Studiul perspectivelor de dezvoltare a turismului rural în Republica Moldova

Turismul rural este o activitate permanentă care se desfăşoară în spaţiul rural, oferind turiştilor cazare în spaţii special construite şi alte activităţi de turism specializate. Altfel spus, este o formă de turism ce are ca destinaţie mediul rural, folosind ca structuri de primire turistică gospodăriile şi fermele agroturistice.

În cele mai multe cazuri, crearea turistică pentru aceste destinaţii este influenţată de formele de agrement şi animaţie oferite de gazde. Cu cât sunt mai inedite şi mai originale, cu atât mai mult le sporeşte gradul de atractivitate [8,25,40].

Turismul rural/agroturismul reprezintă o formă de turism complexă, în care turistului- de obicei orăşean – nu numai că i se oferă cazarea în pensiunele şi gospodăriile particulare de tip agrar- dar deasemenea poate participa activ la o serie de activităţi economice care îl scot din stresul mediului permanent de activitate şi îi oferă posibilitatea de a înbina utilul cu plăcutul. Atît turismul rural cît mai ales agroturismul se bazează pe potenţialul spaţiului rural, pe oameni şi produse specifice locului care trebuie să se adapteze cerinţelor pieţii turistice, trebuie să-şi amenajeze gosposdăriile pentru a fi la nivelul standardelor de calitate dorite de turişti, sa pună în valoare tradiţiile culinare specifice locului [17,pag.190].

Pensiune agroturistică –reprezintă acea structură de primire turistică, care poate asigura o parte din alimentaţia turiştilor cu produse din producţia proprie şi deasemenea cazarea acestora. Se clasifică de la 1 la 3 stele şi este amplasată de regulă în mediul rural.

Turismul rural al Republicii Moldova dispune de un asemenea fond de primire turistică situate în cele mai pitoreşti zone unde populaţia autohtonă încearcă să păstreze autenticul lăsat de veacuri de către influenţele timpului [33,pag.142].

Unele dintre cele mai reprezentabile pensiuni agreoturistice sunt următoarele: Agropensiunea Hanul orheiul vechi, Pesiunea agroturistică „Anişoara”, Agropensiunea „Casa din Luncă”, Pensiunea rurală „Hanul lui Hanganu”, Pensiunea „Cristi- AGRORustic”, Pensiunea rurală „Hanul lui Vasile”

Preview document

Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 1
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 2
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 3
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 4
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 5
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 6
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 7
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 8
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 9
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 10
Studii și Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Studii si Strategii de Dezvoltare a Turismului Moldav.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Strategii de dezvoltare a turismului din Republica Moldova

INTRODUCERE Importanţa economică, socială şi politică a turismului, contribuţia sa ladezvoltarea economiei naţionale în ansamblu a determinat...

Te-ar putea interesa și

Managementul relației produs-mediu. Studiu de caz la SC Distrigaz Nord SA Sucursala Bacău

INTRODUCERE MOTTO: " Nu cred că există ceva mai important decât conservarea naturii, cu excepţia supravieţuirii omului, aceste noţiuni fiind atât...

Practică la agenția de turism SC Prosper Meridian SRL

Motivaţii şi explicaţii Dorind sa efectuez stagiul de practică în domeniul turistic, am analizat piaţa ieşeană din acest sector de activitate,...

Ai nevoie de altceva?