Structura Organizatorica a Agentiilor de Turism

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Turismul organizat a aparut odata cu afirmarea turismului ca fenomen de masa. El se desfasoara numai pe baza de contracte incheiate intre prestatorii de servicii turistice si agentiile de turism.
Agentia de turism reprezinta o societate comerciala cu rol de intermediar intre agentii economici, prestatori directi de servicii turistice si turisti.
Activitatea sa consta in:
o organizarea(productia),oferirea si comercializarea unor pachete de servicii turistice sau componente ale acestora;
o vanzarea unor servicii izolate.
Prin pachet de servicii turistice se intelege o combinatie de cel putin 2 dintre elementele urmatoare:cazare, alimentatie, transport, tratament balnear, agrement si alte servicii suplimentare vandute sau oferite la un pret global atunci cand aceste prestatii depasesc 24 de ore.
In lume exista circa 30 000 de agentii de turism licentiate sau recunoscute profesional si circa 200 000 de puncte de vanzare. In Europa diferenta intre tari in ceea ce priveste numarul de agentii este foarte mare fiind foarte dezvoltata in Germania si Regatul Marii Britanii, comercializarea prin agentiile de turism, iar in Spania, Franta si Italia nu joaca un rol major.
In literatura de specialitate si terminologia Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT) se foloseste notiunea de "agentie de voiaj" care difera conceptual si terminologic de conceptul romanesc. 
In tarile cu activitate turistica intensa, agentia de voiaj este o firma independenta sau o retea de firme avand ca obiect de activitate rezervarea si comercializarea biletelor pentru mijloace de transport si vanzarea produselor turistice organizate de catre agentiile tour-operatoare.
Organizarea este un proces de grupare a resurselor si activitatilor intreprinderii, in scopul obtinerii unor rezultate economice si sociale in conditii de eficienta. Structura organizatorica, se refera la ansamblul relatiilor dintre compartimente si posturi in interiorul firmei. Structura organizatorica a unei agentii de turism depinde de mai multi factori, printre care putem enumera: obiectul de activitate, amplitudinea gamei de servicii oferite, numarul de angajati, competenta manageriala, etc .
Organizarea agentiei de turism
Organigrama unei societati comerciale reprezinta o schematizare a posturilor de munca existente in cadrul firmei, insotita de relatiile dintre acestea (ierarhice, functionale, de reprezentare). Este cel mai precis instrument prin care se poate stabili exact locul si rolul detinut de fiecare angajat la un moment dat. 
Organizarea societatii este pe departamente operationale care desfasoara activitati relative omogene si care au cunostinte de specialitate: consultanta in turism si ticketing (atat de afaceri cat si leisure), contabilitate - financiar, marketing si management. 
Structura organizatorica a functiilor de conducere.
Societatea are in pozitii de conducere si administrare persoane tinere, educate la strandarde internationale avand o viziune extrem de aprofundata asupra a ceea ce exista pe piata turismului atat pe plan intern cat si pe plan international.
Titularii acestor pozitii planifica, coordoneaza, organizeaza si verifica activitatile departamentului sau, in conformitate cu politica internationala - luand parte la indeplinirea scopurilor si cerintelor companiei, precum si furnizand si sprijinind imaginea pozitiva a acestei in fata clientilor / posibililor clienti.
Au abilitatea de a rezolva probleme practice si de a se descurca cu o varietate de variabile concrete in situatiile in care exista doar standardizare limitata,abilitatea de a interpreta o varietate de instructii furnizate in scris, oral, sub forma de diagrama sau modul precum si abilitatea de a defini problema, de a aduna date, de a stabili fapte si de a trage concluzii valide.
Apoi fiecare departament reprezinta o rotita importanta din ceea face sa functioneze acesta societate,un element ce este implicat in bunul mers al tuturor activitatilor.
Departamentul de turism intern este structurat pe trei specializari si ofera servicii in ceea ce priveste cazarile atat pentru companiile cu care exista contracte cat si pentru orice turist care este interesat in obtinerea unei cazari in tara.De asemeni acest departament se ocupa cu organizarea de evenimente,teambuilding-uri,congrese.


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura Organizatorica a Agentiilor de Turism.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!