Strategii de Dezvoltare a Turismului

Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
In prezent, turismul reprezinta unul dintre cele mai dinamice sectoare economice, care inregistreaza schimbari permanente si o evolutie ascendenta. In perioada cuprinsa intre sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial si pana in prezent, turismul a evoluat de la o activitate cu dimensiuni relativ reduse, de o importanta limitata, la cea mai mare industrie de pe glob. Aceasta evolutie care s-a desfasurat pe parcursul a numai 50 de ani este remarcabila si ofera posibilitatea de a ne imagina importanta industriei turismului in urmatorii 50 de ani, cu conditia, desigur, ca tendinta inregistrata pana in prezent sa continue.
In 1993, Guvernul Romaniei initiaza o reforma a programului de dezvoltare a turismului. Ordonanta Guvernamentala nr. 62, care a devenit ulterior nr. 145 din 27 decembrie 1994, stabileste planul pentru dezvoltarea nationala a turismului rural, in special pentru regiunile montane, Delta Dunarii si Marea Neagra. Tot atunci, Ministerul Turismului promoveaza propria opinie privind turismul rural, aceea ca acesta reprezinta pentru Romania cea mai atractiva ,,oferta turistica" posibila. 
In momentul de fata, Romania este pe punctul de a deveni o destinatie turistica importanta, dar inainte de toate va trebui sa-si estompeze anumite minusuri care nu ii confera o pozitie concurentiala pe piata internationala turistica. Pentru dezvoltarea turismului va fi nevoie de o strategie de promovare a turismului care sa aiba efecte durabile si sigure. 
Analiza macromediului 
Mediul economic este un factor semnificativ, care influenteaza industria turismului dintr-o tara atat din punct de vedere al cererii, cat si al ofertei. Din punct de vedere turistic, factorii care pot influenta comportamentul de consum sunt rata dobanzii, cursul de schimb, disponibilitatea creditului, cresterea si stabilitatea economica si rata inflatiei, precum si structura economica a industriilor relevante turismului si profitabilitatea lor (costul capacitatii de cazare, costul calatoriilor etc).
Importanta economica a turismului 
La sfarsitul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, in acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie si ca o sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator.
Privit in corelatie cu ansamblul economiei nationale, turismul actioneaza ca un element dinamizator al sistemului global. Desfasurarea turismului presupune o cerere specifica de bunuri si servicii, cerere care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora. Cererea turistica determina o adaptare a ofertei ce se materializeaza, intre altele, in dezvoltarea bazei tehnico-materiale a acestui sector, si indirect, in stimularea productiei ramurilor participante la : construirea si echiparea spatiilor de cazare si alimentatie, modernizarea retelei de drumuri, realizarea de mijloace de transport, de instalatii de agrement etc.
In acest context, principalele argumente care determina necesitatea dezvoltarii turismului, rezulta din urmatoarele aspecte: 
1. Resursele turistice fiind practic inepuizabile, turismul reprezinta unul din sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung; 
2. Exploatarea si valorificarea complexa a resurselor turistice insotite de o promovare eficienta pe piata externa, poate constitui o sursa de sporire a incasarilor valutare ale statului, contribuind astfel la echilibrarea balantei de plati externe; 
3. Turismul reprezinta o piata sigura a fortei de muncasi de redistribuire a celei disponibilizate din alte sectoare economice puternic restructurate; 
4. Turismul, prin efectul sau multiplicator actioneaza ca un element dinamizant al sistemului economic global, generand o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora, contribuind in acest mod, la diversificarea structurii sectoarelor economiei nationale; 
a) Infrastructura de transport: 
-reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri nationale care sa faciliteze circulatia si accesul spre zonele de interes turistic; 
-relansare si dezvoltarea aeroporturilor si a porturilor; 
-modernizarea transportului pe caile ferate; 
- dezvoltarea sistemelor de transport combinat ; 
- programe de dezvoltare a flotei maritime si fluviale, cu implicatii in diversificarea ofertei de servicii turistice si valorificarea unor elemente ale potentialului turistic al tarii aflate intr-un stadiu redus sau chiar inexistent de valorificare (cursul intern al Dunarii, Delta, programe turistice pe Marea Neagra s.a.). 
b)Telecomunicatiile -modificarile la nivelul economiei digitale sunt esentiale pentru ca intreprinderile sa devina si sa se mentina competitive. 
Turismul si calatoriile, privite ca o industrie intensiv tehnologica, pot ajuta Romania sa obtina si sa aplice sistemele tehnologice ale informatiilor si telecomunicatiile la un nivel competitiv. O parte din ce in ce mai mare a operatiilor turismului si calatoriilor - precum si toate operatiile virtuale de vanzari si distributie - comunica prin sistemele de telecomunicatii. 
E-marketing - pe o piata globala competitiva si din ce in ce mai dezvoltata din ziua de astazi, exista o mare nevoie pentru un puternic branding national de conducere care sa optimizeze resursele, sa concentreze intr-un nucleu interesele - sectorul public si privat, national, regional si local -si sa capteze atentia turistilor. Aceasta va necesita un interes aparte pentru o abordare coordonata asupra marketing-ului si distributiei prin internet in scopul de a optimiza viziunea asupra Romaniei. 
c) Organizarea si finantarea activitatilor de comunicatie -in multe cazuri o destinatie se compune din numerosi ofertanti diferiti. Punerea in fapt a cooperarilor intre acestia si/sau a aliantelor strategice sunt un mijloc puternic de a face fata concurentei marilor intreprinderi turistice cu sucursale sau activitati in toata lumea. Sectorul public trebuie sa furnizeze cadrul organizatoric care sa permita crearea si buna functionare a unui organism pentru comercializarea unei destinatii in ansamblul sau. Sarcina principala a acestuia este aceea de a comercializa regiunea sau tara ca o destinatie turisticasi de a-i ameliora global imaginea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Dezvoltare a Turismului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!