Strategia turistică a Cehiei

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 6619
Mărime: 188.99KB (arhivat)
Publicat de: Aristide Oros
Puncte necesare: 7
Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir” Master: Managementul Afacerilor În Turism

Cuprins

  1. Capitolul 1. Date generale.3
  2. Capitolul 2. Oferta turistică.5
  3. 2.1. Resurse turistice naturale.5
  4. 2.2. Resurse turistice antropice.6
  5. 2.3.Baza tehnico-materială.10
  6. Capitolul 3. Circulaţia turistică.13
  7. Capitolul 4. Organizarea turismului în Cehia.16
  8. Capitolul 5. Conţinutul politicii turistice a Cehiei.17
  9. Capitolul 6. Brandul turistic.19
  10. Capitolul 7. Perspective de dezvoltare – orizont 2015.20
  11. Bibliografie

Extras din referat

1. Date generale

Localizare

Republica Cehă (Cehia) este o ţară continental, situată în Europa Centrală între 48033’ şi 51003’ latitudine nordică şi 12005’ şi 18051’ longitudine estică. Lungimea totală a frontierei este 2.303 km având ca ţări vecine Germania, Polonia, Austria şi Slovacia.

Suprafaţă

Suprafaţa de 78.886 km2 este împărţită în teren arabil (41%), culturi permanente (2%), păşuni (11%), păduri (34%), alte destinaţii (12%).

Climă

Clima este temperat-continentală, cu ierni reci şi umede, (temperaturi medii de -10 până la -200 C) şi cu veri foarte călduroase (temperaturi medii de +200 până la +250 C)

Populaţia

Cehia are 10.424.926 locuitori.

Limba oficială

Cehă

Capitala

Praga (1,214 milioane locuitori)

Oraşe principale

Brno (388 mii locuitori), Ostrava (327 mii locuitori), Plzen (173 mii locuitori)

Împărţire administrativă

Din punct de vedere administrativ, Cehia este divizată în 73 districte şi 4 municipalităţi.

Ziua naţională

8 mai- Ziua Eliberării şi 28 octombrie- Ziua Republicii

Religia

Romano-catolici 39,2% ; protestanţi 4,6% ; creştini-ortodocşi 3% ; atei 39,8% ; alte religii 13,4%

Forma de guvernământ

Republică democrată parlamentară

Moneda naţională

Coroana cehă

Cehia ,una dintre cele mai dezvoltate ţări postcomuniste, are o economie bazată pe industrie ce concentrează aproape 40% din populaţia activă şi asigură tot atât din PIB.

Cehia dispune de resurse minerale variate, dintre care cele mai semnificative sunt cele de cărbune (cca 20 miliarde tone rezerve, 50- 60 miliarde tone producţie , în scadere faţa de anii precedenţi ), situându-se pe locul 8 pe glob la producţia de lignit.

Industria cehă se află în curs de restructurare, cunoscând, după 1990, o scădere a producţiei datorită reducerii comenzilor din Uniunea Sovietică (respectiv CSI) şi necompetivităţii pe piaţa occidentală.

Agricultura, în întregime privatizată în perioada 1989- 1992, este axată pe creşterea animalelor, în principal bovine şi porcine, dar şi pe culturi de cartofi, sfeclă de zahar, cereal (orz, hamei- unul dintre principalii producători mondiali) şi pomicultură.

Încă din 1993, sectorul privat asigură peste 60% din PIB, una dintre cele mai ridicate ponderi dintre fostele ţări comuniste.

Turismul a redevenit şi el, după 1990, o activitate economică importantă pentru Cehia.

Comerţul exterior în 1996 : 50,16 miliarde $, din care 21,92 export ( 1995 : maşini şi ecipament de transport 32,7%, produse manufacturate 28,8%, produse chimice 9,1 %, materii prime, exceptând combustibilii, 4,7% etc.). In 1998 : 1780,5 miliarde coroane , din care 850,5 export şi 930, import. Principalii parteneri(1996) la export sunt Germania 36%, Slovacia 14,2 %, Austria 6,4 %, Italia 3.3% Rusia 3,2 % şi la import, Germania 29,8 %, Slovacia 9,6 %, Rusia 7,4 % Italia 5,9 % şi Austria 5,8 %.

Din turism s-au obţinut, în 1996, venituri de 4,1 miliarde $, ţara fiind vizitată în acest an de 17 milioane de turişti straini. În 1992 s-a atins recordul de 83 milioane de turişti straini, dintre care 90% provin din Germania.

Formarea Republicii Cehe -1993

În urma tratativelor din parlamentul cehoslovac, este adoptată decizia separării Cehoslovaciei în două state şi astfel la 1 ianuarie 1993 este proclamată Republica Cehă ca stat independent, iar Vaclav Havel ales ca primul său preşedinte. In 1998 este reales în aceasta funcţie.

2. Oferta turistică

2.1. Resurse turistice naturale

Relief

Cehia are un relief predominant de podiş, dezvoltat pe o veche structură hercinică, denumită Masivul Boemiei. Peisajul ceh variază; partea sa occidentală, Boemia, constă dintr-un bazin, străbătut de Elba şi Vltava (Moldau în germană), înconjurat în special de munţi mici, precum Sudeţii (incluzând Krkonoše, unde se află şi punctul cel mai înalt al ţării, Sněžka de 1.602 m

Masivul Boemiei

Masivul Boemiei sunt munţi vechi, erodaţi intens, cu înălţime mică, de la graniţa Bavaria cu Cehia şi Austria de nord. Munţii există din paleozoic, fiind un element geologic caracteristic împreună cu Schwarzwald şi Munţii Vosgi în Europa Centrală.

Din punct vedere geologic, rocile componente ale munţilor sunt reprezentate de granite şi gnaisuri. Rocile metamorfice cristaline se găsesc în majoritatea lor în partea interioară a inelului muntos, cât şi în Moravia şi Austria Inferioară.

Munţii Sudeţi

Sudeţii sunt un lanţ muntos în Europa Centrală, care se întinde din estul Germainiei, sudul Poloniei până în nord-estul Cehiei. Cei mai înalţi munţi sunt Munţii Snezka- Sniezka din lanţul muntos Krkonose de la frontiera ceho-polonă, care au înălţimea maximă de 1.602 metri. Munţii Karkonosze/Krkonoše au beneficiat de investiţii majore în turism în ultimii 10 ani, în special în domeniul amenajărilor pentru sporturilor de iarnă.

Bibliografie

1. http://www.czso.cz/

2. http://ro.wikipedia.org/wiki/Cehia

3. http://www.futurebrand.com/

4. http://www.mzp.cz/en/sustainable_development_at_the_national_level

5. www.czechtourism.com

6. http://www.oecd.org

Preview document

Strategia turistică a Cehiei - Pagina 1
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 2
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 3
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 4
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 5
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 6
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 7
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 8
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 9
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 10
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 11
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 12
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 13
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 14
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 15
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 16
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 17
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 18
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 19
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 20
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 21
Strategia turistică a Cehiei - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Strategia turistica a Cehiei.doc

Alții au mai descărcat și

Piața turistică a Cehiei

Introducere Cehia reprezintă la nivel internaţional o destinaţie turistică preferată în special de europeni, datorită atracţiilor turistice...

Elveția - politici și strategii în turismul mondial

CAPITOLUL I ELVEŢIA – CARACTERIZARE GENERALĂ 1.1. CRITERII GEOGRAFICE Situată în inima Europei Centrale, Elveţia se defineşte fizic ca un castel...

Politica Turistică din Danemarca

CAPITOLUL I - PREZENTARE GENERALĂ Cunoscută din vechime drept locul de origine al vikingilor, apoi, mai aproape de vremurile noastre, drept o mare...

Cehia

După primul război mondial, cehii şi slovacii - doua popoare înrudite - au ieşit de sub stăpânirea austro-ungară şi au format Cehoslovacia. După...

Politica Turistică a Maltei

I.Introducere Republica Malta este o ţară insulară în Europa de sud. Datorită poziţiei pe care o are, Malta a reprezentat o legătură între Europa...

Politica turismului în Cehia

I CEHIA: PREZENTARE GEOGRAFICA SI ECONOMICA Cehia este un stat intracontinental situat în Europa Centrală, care se învecinează cu Germania la...

Politici Macroeconomice în Turism - Cehia

Informaţii generale Republica Cehă denumită şi pe scurt Cehia este o ţară fără ieşire la mare aflată în Europa Centrală. Ea se învecinează cu...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Te-ar putea interesa și

Cercetări cu privire la agroturismul montan

Teza de doctorat intitulată „Cercetări cu privire la managementul agroturistic montan în zona Caraş-Severin” îşi propune să studieze potenţialul...

Importanța evenimentelor sportive în dezvoltarea urbană

Introducere În 2008, pentru prima dată în istorie, mai mult de jumătate din populaţia globului, însumând 3,3 miliarde de oameni, locuiesc la oraş....

Turismul balnear - oportunitate de relansare pentru România

INTRODUCERE Prin poziţia sa geografică, România dispune de o mare varietate de resurse naturale, care dau posibilitatea practicării unei game...

Analiza comparativă a stațiunilor Brădet, România și Podebrady, Cehia

CAPITOLUL I CONSIDERATII GENERALE 1.1 Pozitie geografica Situat în partea central-sudică a României, judeţul Argeş, cu o suprafaţă de 682631 ha...

Strategii de dezvoltare a turismului montan românesc

1. Introducere Romania se afla in pragul relansarii; dupa o experienta a economiei centralizate si o alta a cautarii caii care apropie...

Finanțarea Dezvoltării Imobiliare în Cehia

1. Piaţa imobiliară in Cehia Piaţa cehă imobiliară rezidenţială a continuat să se stabilizeze pe parcursul ultimilor ani deoarece intrarea...

Turismul Balnear în Cehia

I Prezentare generala a Cehiei Cehia este un stat intracontinental situat în Europa Centrală, care se învecinează cu Germania la vest, Polonia la...

Politica turismului în Cehia

I CEHIA: PREZENTARE GEOGRAFICA SI ECONOMICA Cehia este un stat intracontinental situat în Europa Centrală, care se învecinează cu Germania la...

Ai nevoie de altceva?