Servicii Recreative Culturale și Sportive

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2444
Mărime: 17.58KB (arhivat)
Publicat de: Atena Nițu
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Descrierea serviciului recreativ, cultural si sportiv
  2. 2. Ponderea serviciului recreativ, cultural si sportiv in sectorul tertiar din Romania
  3. 3. Componentele tangibile si componentele intangibile
  4. 4. Caracteristicile de calitate
  5. 5. Descrierea firmei
  6. 6. Perspectiva serviciilor recreative, culturale si sportive pe piata abordata
  7. 7. Concluzii si propuneri
  8. 8. Bibliografie

Extras din referat

1. Descrierea serviciului

Serviciile recreative, culturale şi sportive sunt activităţi prestate în beneficiul consumatorilor, cu sau fără participarea lor directă, cu scopul de a împlini anumite nevoi şi a le produce satisfacţiile aşteptate de ei. Evaluarea calităţii lor se face numai de către consumatori şi numai după realizarea prestaţiilor. Ei cumpără servicii înainte de a le percepe valoarea.

La început consumatorul dispune de informaţii insuficiente cu privire la valoarea prestaţiei. Informaţiile despre personalităţile care vor evolua într-un spectacol, despre preţ sau alte facilităţi de vânzare, despre mesajele publicitare, de exemplu, pot contribui la formarea unei prime imagini a serviciului.

Concepte cum sunt piaţa, consum, strategie, nevoi, difuzare, concurenţă, preţ, promovare dobândesc noi înţelesuri, cum ar fi piaţa editorială, consumul mass-media, strategia bibliotecară, nevoia de artă, difuzarea cărţii, preţul informaţiei.

Exigenţele metodologice ale marketingului în cultura presupun evaluarea calităţii şi a dimensiunii ofertei, armonizarea ei cu cerinţele de consum ale populaţiei, investigarea gradului de satisfacţie a consumatorilor, a motivaţiei şi comportamentelor culturale.

Servicii recreative, culturale şi sportive:

- Servicii referitoare la petrecerea timpului liber, teatru, spectacole

- Servicii ale agentii de stiri

- Servicii legate de activitatea muzeelor, biblioteci

- Servicii culturale

- Servicii sportive si recreative

Serviciile din domeniul culturii şi artei reprezintă o categorie de servicii finanţate de la buget. Destinate satisfacerii nevoii de instruire şi informare, de educaţie continuă şi de petrecere plăcută a timpului liber, ele se bucura de sprijinul statului care întreţine reţeaua instituţiilor cultural artistice, promovează valorile culturale în ţară şi străinătate şi facilitează accesul unor categorii sociale mai puţin favorizate.

Componentele tangibile ale Muzeului Memorial Nicolae Grigorescu:

- Structura de primire

- Echipamente şi dotări

- Obiective turistice şi antropice

- Mijloace de transport

Componentele intangibile ale serviciilor recreative, culturale şi sportive:

- Preţul şi tarifele

- Orarul de funcţionare

- Atitudinea personalului

- Publicitatea

Caracteristicile de calitate ale serviciilor recreative, culturale şi sportive:

1. Intangibilitatea serviciilor recreative, culturale şi sportive

Prin natura lor, serviciile sunt nemateriale (invizibile) şi ca atare, intangibile. Spre deosebire de produsele fizice, ele nu pot fi văzute, gustate, palpate sau auzite înaintea consumării lor. Pentru a-şi diminua sentimentul de incertitudine în fata alternativelor de cumpărare, clienţii se orientează spre evidenţierea calităţii serviciilor prin simboluri, mărci, fotografii, preţ,tarif sau alte mijloace de comunicare

2. Inseparabilitatea serviciilor recreative, culturale şi sportive

Serviciile sunt prestate şi consumate concomitent. Serviciile nu pot fi separate de prestatorii lor şi nu poate fi realizat în absenţa consumatorului.

Bibliografie

C.Grigorescu, St. Mihai, ,,Dezvoltarea şi specializarea serviciilor”, Ed. Academiei Romane, Bucureşti, 1992;

Costel Stanciu, ,,Servicii publice”, Ed, ASE, Bucureşti, 1999;

Ioncica M., Minciu R., Stănciulescu G., ,, Economia serviciilor” Ed. Uranus, Bucureşti

Jivan Alexandru ,, Economia sectorului terţiar”, Ed. Sedona, Timişoara, 1998;

V. Olteanu , ,, Marketingul serviciilor. Teorie şi practică”, Ed. Uranus, Bucureşti, 2002.

Preview document

Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 1
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 2
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 3
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 4
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 5
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 6
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 7
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 8
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 9
Servicii Recreative Culturale și Sportive - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Servicii Recreative Culturale si Sportive.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii și Politici de Marketing în Cazul Brandului Turistic Bucovina

Capitolul I PARTICULARITĂŢI ALE MARKETINGULUI ÎN TURISM I.1.Specificul marketingului serviciilor Marketingul s-a dezvoltat ca o disciplină...

Tendințe privind Competitivitatea Serviciilor Turistice din România

CAPITOLUL 1. LOCUL TURISMULUI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII TURISTICE DIN ROMÂNIA Turismul mobilizează nenumărate rezerve şi...

Posibilități de Relansare pe Piață a Hotelurilor de pe Litoral

INTRODUCERE Subiectul pe care această lucrare îşi propune să-l trateze în cele ce urmează îl constituie competitivitatea redusă a majorităţii...

Considerații Privind Procedurile de Accesare a Fondurilor Europene în Turism

Introducere Fondurile Stucturale prin care Uniunea Europeană acționează sunt instrumente financiare venite să sprijine, atât competitivitatea...

Atitudinea Consumatorilor Față de Produsul Turistic European

INTRODUCERE La sfârşitul acestui secol şi mileniu industria turismului a devenit cel mai dinamic sector de activitate şi, în acelaşi timp, cel mai...

Posibilități de Dezvoltare a Turismului în Valea Jiului

CAPITOLUL I 1. Turismul- aspecte generale Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Dezvoltarea economică, modernizarea și promovarea turistică - studiu de caz stațiunea Lacul Roșu

Introducere Prin structura acestui proiect se face în prima parte o imagine a desfășurării activitățiile turistice în principalele țări turistice...

Organizarea Unui Eveniment în Domeniul Turistic

În aceste vremuri în care unităţile turistice încă se chinuie să supravieţuiască recesiunii economice, unele hoteluri care deţin şi restaurante în...

Te-ar putea interesa și

Proiect de practică în Primăria Sectorului 3

PREZENTAREA INSTITUTIEI PUBLICE Prezentarea institutiei,profil,obiect de activitate Baza legala de infiintare Legislatia pe baza careia se...

Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene

Capitolul 1. PARTICULARITĂŢI ALE SERVICIILOR TURISTICE Turismul este cea mai complexă industrie din lume, în derularea sa fiind implicată întreaga...

Premise de dezvoltare a turismului în zona Balș, județul Olt

INTRODUCERE În viziunea Organizației Mondiale a Turismului(WTO), turismul este definit ca fiind ,,ansamblul activităților persoanelor aflate în...

Consumul de servicii al populației

Introducere Cu toții știm că nimeni nu este sigur de ziua de mâine, o mulțime de întâmplări pot distruge viața cuiva, o boală sau un accident pot...

Cateringul

Argument Evoluţia spectaculoasă pe care a înregistrat-o turismul în ultimele decenii, precum şi multiplele efecte pozitive pe care acesta le are...

Turismul brașovean

Cuvânt înainte Braşovul este un loc de o frumuseţe aparte, care se oferă generos nu numai prin natură, ci şi prin vestigiile istorice, amprenta...

Serviciile Publice

INTRODUCERE Serviciile destinate populaţiei au în primul rând rolul de a satisface multitudinea trebuinţelor oamenilor, influenţând nivelul şi...

Serviciile Publice

1. Concept si caracteristici Punctul de plecare in definirea si delimitarea serviciilor publice il constituie rolul deosebit in acoperirea unor...

Ai nevoie de altceva?