1. Descrierea serviciului recreativ, cultural si sportiv 2. Ponderea serviciului recreativ, cultural si sportiv in sectorul tertiar din Romania 3. Componentele tangibile si componentele intangibile 4. Caracteristicile de calitate 5. Descrierea firmei 6. Perspectiva serviciilor recreative, culturale si sportive pe piata abordata 7. Concluzii si propuneri 8. Bibliografie
1. Descrierea serviciului Serviciile recreative, culturale si sportive sunt activitati prestate in beneficiul consumatorilor, cu sau fara participarea lor directa, cu scopul de a implini anumite nevoi si a le produce satisfactiile asteptate de ei. Evaluarea calitatii lor se face numai de catre consumatori si numai dupa realizarea prestatiilor. Ei cumpara servicii inainte de a le percepe valoarea. La inceput consumatorul dispune de informatii insuficiente cu privire la valoarea prestatiei. Informatiile despre personalitatile care vor evolua intr-un spectacol, despre pret sau alte facilitati de vanzare, despre mesajele publicitare, de exemplu, pot contribui la formarea unei prime imagini a serviciului. Concepte cum sunt piata, consum, strategie, nevoi, difuzare, concurenta, pret, promovare dobandesc noi intelesuri, cum ar fi piata editoriala, consumul mass-media, strategia bibliotecara, nevoia de arta, difuzarea cartii, pretul informatiei. Exigentele metodologice ale marketingului in cultura presupun evaluarea calitatii si a dimensiunii ofertei, armonizarea ei cu cerintele de consum ale populatiei, investigarea gradului de satisfactie a consumatorilor, a motivatiei si comportamentelor culturale. Servicii recreative, culturale si sportive: - Servicii referitoare la petrecerea timpului liber, teatru, spectacole - Servicii ale agentii de stiri - Servicii legate de activitatea muzeelor, biblioteci - Servicii culturale - Servicii sportive si recreative Serviciile din domeniul culturii si artei reprezinta o categorie de servicii finantate de la buget. Destinate satisfacerii nevoii de instruire si informare, de educatie continua si de petrecere placuta a timpului liber, ele se bucura de sprijinul statului care intretine reteaua institutiilor cultural artistice, promoveaza valorile culturale in tara si strainatate si faciliteaza accesul unor categorii sociale mai putin favorizate. Componentele tangibile ale Muzeului Memorial Nicolae Grigorescu: - Structura de primire - Echipamente si dotari - Obiective turistice si antropice - Mijloace de transport Componentele intangibile ale serviciilor recreative, culturale si sportive: - Pretul si tarifele - Orarul de functionare - Atitudinea personalului - Publicitatea Caracteristicile de calitate ale serviciilor recreative, culturale si sportive: 1. Intangibilitatea serviciilor recreative, culturale si sportive Prin natura lor, serviciile sunt nemateriale (invizibile) si ca atare, intangibile. Spre deosebire de produsele fizice, ele nu pot fi vazute, gustate, palpate sau auzite inaintea consumarii lor. Pentru a-si diminua sentimentul de incertitudine in fata alternativelor de cumparare, clientii se orienteaza spre evidentierea calitatii serviciilor prin simboluri, marci, fotografii, pret,tarif sau alte mijloace de comunicare 2. Inseparabilitatea serviciilor recreative, culturale si sportive Serviciile sunt prestate si consumate concomitent. Serviciile nu pot fi separate de prestatorii lor si nu poate fi realizat in absenta consumatorului.
C.Grigorescu, St. Mihai, ,,Dezvoltarea si specializarea serviciilor", Ed. Academiei Romane, Bucuresti, 1992; Costel Stanciu, ,,Servicii publice", Ed, ASE, Bucuresti, 1999; Ioncica M., Minciu R., Stanciulescu G., ,, Economia serviciilor" Ed. Uranus, Bucuresti Jivan Alexandru ,, Economia sectorului tertiar", Ed. Sedona, Timisoara, 1998; V. Olteanu , ,, Marketingul serviciilor. Teorie si practica", Ed. Uranus, Bucuresti, 2002.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).