Extras din referat
Lanţul hotelier Scandic este lider de piaţă în zona scandinavă, deţinând 151 de hoteluri în 11 state: Suedia, Danemarca, Norvegia, Finlanda, Estonia, Lituania, Germania, Olanda, Belgia, Polonia şi Rusia. Echipa sa înglobează un număr de 6.600 de persoane dispuse să facă orice pentru a oferi o vacanţă accesibilă şi comfortabilă clienţilor care practică atât turismul de loisir, cât şi cel de afaceri.
În ceea ce priveşte strategiile de dezvoltare durabilă, începând cu anul 1993, Scandic a dat curs programului de durabilitate, devenind lider în domeniu. Orientarea lor se bazează pe PROACTIVITATE durabilă, precum şi pe grija şi consideraţia oferită celoralţi. Acestea sunt valori fundamentale ale întregului personal Scandic.
Dezvoltarea durabilă şi mediul înconjurător
Scopul lanţului hotelier este de a contribui la un punct de vedere social şi ecologic pentru o societate durabilă. Scandic deţine peste 100 de hoteluri etichetate cu Swan din punct de vedere ecologic. În toamna anului 2006, a avut loc prima etichetare ecologică Swan a unui restaurant nordic- Cafeneaua Artist de la Scandic Winn în Karlstad, Suedia. În 2007, a fost anunţat obiectivul prin care lanţul îşi propune reducerea la jumătate a emisiilor de dioxid de carbon fosil până în 2011 şi asigurarea că până in 2025 acestea vor fi zero.
Hotels for all
Acest program are ca scop oferirea unui sejur comfortabil la Scandic tuturor, indiferent de cerinţele lor speciale. Programul a fost demarat în 2003 şi a coincis cu numirea lui Magnus Berglund în postul de Disability Coordinator. Una din primele sale sarcini a fost aceea de a instrui personalul în acest sens. Fiecare trebuia să ştie ce înseamnă să lucrezi cu o persoană cu dizabilităţi şi în ce mod poate fi ajutată şi i se poate facilita şederea. S-a ajuns până la punctul în care fiecare angajat a trebuit să experimenteze ce înseamnă să lucrezi într-un scaun cu rotile.
Atenţia sporită pe care o necesită un astfel de client poate varia, deoarece putem vorbi despre alergici, dependenţi de scaun cu rotile, surdo- muţi sau orbi. De aceea în permanenţă sunt actualizate normele legate de acest aspect, existând în plus un standard comun de accesibilitate. Acest standard de accesibilitate cuprinde 93 de puncte şi a fost întocmit în parteneriat cu organizaţiile de handicapaţi, oaspeţii hotelului şi membrii echipei Scandic. Conţinutul său se referă la toate serviciile şi produsele oferite de hotel şi are scopul de a le face şederea mai uşoară.
Safety first
Hotelurile Scandic reprezintă un loc sigur de întâlnire pentru toţi clienţii lor. Însă un număr mare de clienţi poate reprezentă şi o expunere mare la risc, de aceea personalul este întotdeauna instruit şi pregătit să acţioneze corect în situaţiile nedorite. Formarea profesională, acţiunile de prevenire şi bunul simţ sunt instrumentele cheie. Considerentele de siguranţă sunt o parte a muncii de zi cu zi. Acest lucru nu poate fi întotdeauna evident la suprafaţă, dar poate fi observat în cazul în care au loc evenimente neplacute. Toţi clienţii trebuie să se simtă în siguranţă, de aceea:
• De două ori pe an în hotelurile Scandic se efectuează un control de 120 de puncte de siguranţă şi securitate.
• Zilnic sunt verificate căile de evacuare şi se controlează echipamentul de incendiu.
• Întreg personalul este instruit permanent în munca de siguranţă.
• În fiecare hotel există cel puţin o persoană instruită în acordarea primului ajutor în ceea ce priveşte resuscitarea pulmonară şi nu numai.
• Toti angajaţii iau parte la simulări practice de incendiu de cel puţin două ori pe an.
• Manualul de siguranţă şi securitate reprezintă un instrument folosit atât pentru situaţiile de urgenţă, dar şi în scopuri de instruire.
• Un clip al siguranţei este prezentat în toate camerele de hotel.
• Toţi participanţii întrunirilor primesc informaţii de siguranţă.
• Fiecare hotel are propriul său grup de criză.
Clienţii reprezintă o parte importantă a menţinerii siguranţei, de aceea hotelierii încurajează colaborarea cu aceştia. Ei sfătuiesc în legatură cu furnizarea de informaţii ca acestea să fie cât mai clare, pentru că numai aşa vor ştii cum să acţioneze.
Flăcările reprezintă cel mai mare risc de siguranţă al unui hotel. Prin prevenire, se poate evita sau limita pericolul de incendiu. Acest lucru are loc în urma instruirilor permanente, folosind alarme pentru depistarea precoce, controale zilnice şi deţinând un bun sistem de stingere a incendiului. De asemenea Scandic Hotels lucrează cu serviciile de urgenţă locale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Scandic Hotels - Strategii de Dezvoltare Durabila.doc