Rolurile Manageriale în Turism

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 7096
Mărime: 152.00KB (arhivat)
Publicat de: Silvian Prodan
Puncte necesare: 7
Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava Facultatea de Ştiinţe Economice si Administrarea Afacerilor

Extras din referat

Managerii reprezintă un grup de persoane împuternicite, special pregătire, care orientează, coordonează și dirijează activitatea tuturor membrilor unei organizații spre îndeplinirea întocmai a obiectivelor prestabilite. Ei sunt angajații care dețin în cadrul organizațiilor funcții de conducere ce implică atribuții care condiționează derularea corespunzătoare a componentelor procesului de manA¬agement: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea și control -evaluarea; ei reprezintă factorii principali ai oricărui proces de conducere, influențând direct, prin activitatea și deciziile lor, acțiunile și comportamentul altor persoane.

Conceptul de "manager' sau "cadru de conducere' se regăsește în literatură de specialitate prin definiri și opinii diferite, mai ales din punctul de vedere al sferei sale de cuprindere. Astfel, specialistul american PDrucker include în"cadre' nu numai conducătorii propriu-ziși ci și specialiștii și alte persoane care pot luă decizii cu influența asupra activității firmei, exceptându-i totodată pe maiștri.

P.Bolinet este de părere că un conducător este o persoană care își obține rezultatele prin alții, într-un mod asemănător, M. Parker Follet definește managerul că o persoană care stăpânește "artă de a determină realizarea unorscopuri cu ajutorul oamenilor'.

A. Tabachiu consideră că orice persoană care ocupă o funcție de conducere într-o organizație socio-economică reprezintă un cadru de conducere, indiferent de treaptă ierarhică pe care se află.

Specialiștii din țara noastră consideră că definirea managerului necesită separarea acestuia de aparatul de specialitate. Ei converg spre părerea că managerul este reprezentat de persoana care exercită procesul de conducere în virtutea obiectivelor, competențelor și responsabilităților cuprinse în funcția pe care o ocupă.

Calitatea procesului de management și, implicit, a rezultatelor obținute de o unitate economică depind într-o măsură apreciabilă de conducătorul ei. Din acest punct de vedere, specialiștii afirmă că nu există firme cu rezultate bune sau rele, ci bine sau rău conduse.

Apreciind importanța decisivă a conducătorului pentru succesul firmei de afaceri, James Burnham în lucrarea "The managerial Revolution ' (publicată la New York în 1941) a impus în mod tranșant noțiunea de manager că vector al inovației și eficienței. El a definit managerii ca un grup social capabil să organizeze o întreprindere în spirit novator și expansionist, a accentuat cu pregnantă rolul esențial, dinamic al managerului performant și a pus în evidență primatul managerial.

Ideea de mare valoare și actualitate lansată de lucrarea lui Burnham este aceea că orice societate are nevoie de buni manageri; numai așa economia ei poate să prospere prin expansiune, modernitate, competitivitate și eficiență.

În același context, Alfred Chandler susține că firma de afaceri modernă a devenit o instituție viabilă abia după ce"mâna vizibila' a conducerii s-a dovedit a fi mai eficientă decât " mâna invizibilă ' a forțelor pieței în coordonarea fluxului de resurse din cadrul economiei, întreprinderile nu pot dobândi o rentabilitate durabilă fără ca managerii lor să aplice o strategie și fără a crea ierarhia de conducere capabilă de a lua locul pieței de desfacere în planificarea, coordonarea și urmărirea activităților proprii; altfel spus, managerii decid șansele de supraviețuire a firmelor.

Managerul este în esență liantul, catalizatorul, forța care conduce schimbarea, coordonarea și controlul într-o organizație. Sarcina lui este să realizeze ambianță propice pentru ca efectul grupului să fie orientat în sensul în care indivizii vor contribui la obiectivele grupului cu cel mai scăzut volum al unor resurse (input-uri) ca: bani, timp, efort, disconfort și materiale.

Cine sunt însă cei mai buni manageri? Aceasta este o problemă a valorilor. Cei mai buni manageri fac ca lucrurile"să mearga' cum trebuie. Am putea spune că există o singură funcție a managementului și această constă în faptul că managerii pun lucrurile în mișcare. Poate că pare prea simplist, dar acesta este un truism.

Misiunea managerilor într-o organizație este aceea de a transforma sarcinile acesteia în acțiuni concrete în vederea atingerii unor obiective. Ei acționează pentru reducerea risipei și maximizarea eficienței, își motiveazasubordonatii să muncească și muncesc cu plăcere și pasiune pentru organizație, își exercită munca de conducere fără a-și exterioriza strident prezența, dar dacă munca lor discretă nu ar fi corespunzătoare, s-ar instală haosul.

Managerii valoroși nu sunt supraoameni, sunt pur și simplu profesioniști abili care pot determina oamenii să muncească. Ei sunt oameni receptivi, care acționează pe bază cunoștințelor acumulate dintr-o varietate de surse; acestea le permit să înțeleagă lecțiile trecutului și să anticipeze viitorul.

Preview document

Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 1
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 2
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 3
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 4
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 5
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 6
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 7
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 8
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 9
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 10
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 11
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 12
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 13
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 14
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 15
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 16
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 17
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 18
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 19
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 20
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 21
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 22
Rolurile Manageriale în Turism - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Rolurile Manageriale in Turism.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Analiza sistemului de comunicare al hotelului Gorj

Începuturile turismului se pierd în adâncurile vremurilor. Este cât se poate de probabil că oamenii au efectuat, de pildă, deplasări „de agrement”...

Particularități ale Managementului unei Pensiuni Turistice din Zona Arieșeni

INTRODUCERE PENSIUNEA LA CARE VISEZ Viitorul este o taină pentru fiecare dintre noi. Nu ştim ce ne poate aduce o zi, ce să mai vorbim despre...

Contabilizarea impozitelor și taxelor datorate bugetului statului

Capitolul 1 SISTEMUL FISCAL ÎN ROMĂNIA 1.1. Rolul si functiile impozitelor si taxelor Prin intermediul impozitelor şi taxelor statul îşi asigură...

Controlul Impozitelor la SC Iancu Trans SRL

INTRODUCERE Pentru buna desfăşurare a oricărei activităţi, la nivel macro şi microeconomic, sunt necesare o serie de resurse materiale, umane,...

Contabilitatea impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat

INTRODUCERE Pentru buna desfăşurare a oricărei activităţi, la nivel macro şi microeconomic, sunt necesare o serie de resurse materiale, umane,...

Teorii Generale cu Privire la Managementul Hotelier

Teorii generale cu privire la managementul hotelier Capacitatile de cazare în industria hoteliera, continut si clasificare Într-o zona, statiune,...

Management

Introducere Managementul relației cu clientul (“Customer Relationship Management” - CRM) este astăzi o disciplină matură care, așa cum vom vedea...

Practică agenție de turism - SC Alex Tours SRL

RAPORT DE PRACTICA Am efectuat stadiul de practica la agentia de turism „Alex Tours” cu sediul in Targu-Frumos, judetul Iasi. Firma are conditii...

Ai nevoie de altceva?