Relatii Publice in Turism

Extras din referat Cum descarc?

Notiuni despre comunicare si relatii publice
Comunicarea este o etapa a procesului de relatii publice,cea mai vizibila,cea mai spectaculoasa si, daca este abordata intr-o maniera profesionista reprezinta un moment cheie pentrul succesul intregului proces.Trebuie sa accentuam inca de la inceput ca,in relatii publice comunicarea reprezinta punerea in practica a unei decizii manageriale.Specialistii in relatii publice sunt,adeseori, tentati sa considere ca a comunica,oricand si oriunde,reprezinta,in sine,o garantie a succesului.
Prin comunicare in general si prin comunicare in relatii publice stabilim definitii ale raporturilor noastre cu realitatea exterioara si cu ceilalti actori din mediul social,negociind permanent ceea ce este acceptabil sau inacceptabil din punc de vedere moral social si politic etc.
Fundamentarea Relatiilor Publice ca stiinta comunicationala poate fi plasata in a doua jumatate a secolului al XX-lea,moment in care,cel putin in S.U.A.,Relatiile Publice sunt introduse si ca disciplina academica.Pana la cristalizarea Relatiilor Publice ca stiinta,exista conditii ce favorizeaza sau limiteaza aparitia lor.Ivy Lee incearca sa introduca Relatiile Publice ca practica publica si corporativa,dar stiinta Relatiilor Publice i se datoreaza lui Edward Bernays,ale carui doua carti-Cristalizarea opiniei publice (1923) si Ingineria-consensului (1955) lanseaza Relatiile Publice ca disciplina sociala,avand ca obiect de studiu construirea opiniei publice.Lui Rex Harlow i se datoreaza impunerea Relatiilor Publice ca disciplina academica,primului curs la Universitatea Standford debutand in 1939.Tot el fundamenteaza,in acelasi an Societatea Americana de Relatii Publice,iar 1952 lanseaza primul jurnal specializat in Relatii Publice-Social Science Reporter.
Disciplina ajunge sa fie adoptata in Europa abia in perioada postbelica.Cel considerat a fi ,,parintele" introducerii Relatiilor Publice franceze,Louis Matrat,a considerat practica Relatiilor Publice o practica de tip managerial si corporativ,urmand in deaproape elementele de Relatii Publice nord-americane.
Relatiile Publice sunt o inventie a economiei de piata si se gasesc in plina dezvoltare in orice economie post-industriala.In literatura de specialitate apare,uneori,indeea ca Relatiile Publice reprezinta o practica veche decand lumea.In sensul lor cel mai general Relatiile Publice sunt la fel de vechi ca si civilizatie,deoarece la baza lor se afla efortul de a convinge.Persuasiunea este forta conducatoare a relatiilor publice si multe dintre tacticile pe care le folosesc practicieni de azi ai relatiilor publice au fost folosite si de conducatorii societatii timp de mi de ani.
Relatiile Publice reprezinta managementul imaginii si reputatiei unei organizatii.Ele sunt initiate si conduse de catre organizatii, ca urmare a presiunilor pe care le exercita concurenta si a dezvoltari constiintei civice a indivizilor.Departamentele de Relatii Publice nu reprezinta un lux inutil,chiar daca astazi,in Romania inca mai avem impresia uneori ca unul sau altul dintre purtatorii de cuvant,cei mai vizibili reprezentanti ai departamentului de Relatii Publice sunt tinuti in posturi numai pentru ca este de bon ton sa ai un asemenea personaj in oraganizatie.De fapt,multe dintre organizatiile mari stiu ca un departament de Relatii Publice este foarte costisitor,dar,totodata este si foarte necesar fie ca acestea au obiective economice(organizati de tip profit) sau non-economice(non-profit).Pentru a rezuma,se poate spune ca necesitatea unui departamnet de Relatii Publice este cu atat mai acut resimtita cu cat dependeta organizatiei de mediul (mai degraba in sens
social decat in cel ecologic) in care se desfasoara activitatea este mai mare.
Istoria turismului
Turismul,asa cum se prezinta astazi,nu cunoaste o istorie foarte lunga,inceputurile acestuia situndu-se in preajma secolului al XVIII-lea in cartea ,,Omul secolului XX" la partea ,,Turistul" se face o scurta trecere a anumitor perioade,etape care marcheaza aceasta istorie.
Pelerinajele,calatoriile la Bai,perioadele de formare in strainatate a practicii tinerilor ,,din lumea buna",statiunile balneare care au aparut pe fundalul unor evolutii spiritual filozofice,politic statale si organizatoric tehnice.
Secolul al XIX-lea aduce cateva inovatii esentiale in acest domeniu:ghidul turistic,calea ferata,concediul platit,calatoriile in grup etc.
In perioada interbelica a secolului XX concediul platit scade ca volum in toate tarile,concomitent conturandu-se turismul social.
In 1936 se remarca faptul ca in Constitutia Uniunii Sovietice este trecut dreptul la concediu.In 1948 apar referinte in cartea ,,Drepturile Omului" cu privere cu dreptul la concediu.Anii 60 aduc o explozie a turismului de masa,iar concediul devine un bun de consum.
Turistul,ca personaj emblematic,,,vagabondul"ca un alter-ego al sau sub metafore atasate lumii post-moderne.
Tristul adevar pe care multi l-au uitat este faptul ca globalizarea presupune libera circulatie,mai ales a capitalului global si nu al oamenilor,majoritatii indivizilor de pe glob nu ii revine decat acel timp privilegiat pentru vacanta care ia forma unei perioade de doua sau trei saptamani intr-un an.
Forme de turism
Turismul modern nascut la sfarsitul secolului XIX,odata cu dezvoltarea civilizatiei industriale,a cunoscut o crestere deosebita in zilele noastre cand a devenit turism de masa.Astfel de la 25 milioane de calatorii internationale,in anul 1950 s-a ajuns in anul 2003 la peste 700 milioane de calatorii,preconizandu-se ca in 2010 sa fie depasita cifra de un miliard de calatorii.
Aceasta explozie turistica,implica o reorientare a politicii de planificare,dezvoltare si amenajare turistica,a teritoriului din toata lumea,care constituie destinatie turistica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatii Publice in Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!