Relații publice

Previzualizare referat:

Extras din referat:

La finele anului 1998, prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane s-a creat cadrul juridic necesar separarii institutionale a activitatii de exploatare si intretinere a infrastructurii feroviare de activitatea de operare a serviciilor de transport feroviar.

Aceasta reorganizare a fost efectuata in spiritul directivelor Uniunii Europene in domeniul feroviar, respectand totodata criteriile economiei de piata, avand in principal urmatoarele scopuri:

- separarea activitatilor de exploatare si intretinere a infrastructurii feroviare publice de activitatile de operare a serviciilor de transport feroviar;

- accesul echitabil si nediscriminatoriu al operatorilor de transport feroviar pe infrastructura feroviara;

- liberalizarea tarifelor la transportul feroviar de marfa;

- crearea conditiilor pentru accesul capitalului privat in transportul feroviar;

- pregatirea sistemului romanesc de transport feroviar in vederea participarii la piata transporturilor europene, dupa liberalizarea acesteia.

Pentru realizarea acestei reorganizari, s-a elaborat si aprobat Hotararea Guvernului 581/1998, prin care s-a creat ca entitate cu personalitate juridica, organizata ca societate comerciala pe actiuni, Compania Nationala de Cai Ferate - CFR SA care administreaza si asigura functionarea infrastructurii feroviare publice si private.

Capitalul social initial al CFR este de 1.287.991.500.383 lei si se constituie prin preluarea, corespunzator obiectului sau de activitate, a unei parti din patrimoniul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in baza balantei de verificare si a situatiei patrimoniului, intocmite la data de 30 iunie 1998. Capitalul social initial este subscris si integral varsat de statul roman, in calitate de actionar unic, care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Transporturilor.

Dezvoltarea transportului feroviar in toate tarile dezvoltate, este motivata de avantajele de necontestat ale acestui sistem si anume:

- eficienta energetica: consumul de energie pe unitatea de transport este de 6 ori mai mic decat la sistemul auto si de 3 ori mai mic decat la cel naval;

- poluarea mediului: volumul poluantilor emanati in atmosfera pe unitatea transportata este numai 1/10 fata de celelalte mijloace de transport;

- utilizarea terenului: terenul necesar unei cai ferate reprezinta numai 60% fata de cel necesar unui drum rutier cu aceeasi capacitate de circulatie;

- implicare sociala: acoperire nationala prin infrastructura proprie de transport, ceea ce creeaza posibilitatea deplasarii cetatenilor Romaniei in orice localitate din tara, conform programului dorit, pe baza unui grafic orar prestabilit si cunoscut de populatie prin mersul de tren;

- numarul accidentelor soldate cu morti si raniti este cel mai mic dintre toate modurile de transport.

Obiectivul final al strategiei de dezvoltare

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Relatii Publice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
2 957 cuvinte
Nr caractere:
18 041 caractere
Marime:
237.84KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
implicare sociala, populatie, strategie de dezvoltare
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!