Extras din referat
-COMPORTAMENT-
Inainte de sosirea clientului:
1. am informatii legate de serviciile oferite de hotel : cazare, masa, facilitati de agrement ( billiard, bowling, tarife, program restaurant si bar, fitness).
2. am informatii referitoare la obiectivele turistice din zona.
3. am informatii referitoare la clientii care au rezervare ( garantate, negarantate, VIP, clienti cu card de fidelitate A/CLUB FG).
Comunicarea fata in fata cu clientul:
1. intampinarea clientului cu un salut calduros: Buna dimineata/ziua/seara.
2. nu judec clientul dupa aspect, nationalitate, varsta, statut, etc.
3. intotdeauna zambesc clientului care se indreapta catre desk.
4. mentin contactul vizual cu clientul care se indreapta catre desk.
5. imi manifest disponibilitatea de a-i oferi ajutor, informatii suplimentare.
6. nu intrerup clientul in momentul in care imi comunica ceva
7. ascult cu atentie mesajul transmis
8. in cazul in care exista nelamuriri pun intrebari de clarificare
9. inainte de a trece la urmatorul pas in discutie, reformulez pentru a se confirma intelegerea comuna a mesajului
10. in relatia cu clientul pastrez o postura ferma: umerii drepti, capul vertical
11. miscarile si pozitia mainilor sunt deschise si denota o atitudine orientata spre client
12. imi adaptez mimica celor comunicate de client
13. ritmul vorbirii va fi in concordanta cu mesajul transmis si cu timpul disponibil al clientului
14. nu folosesc oftatul in relatia cu clientul
15. ofer intotdeauna un raspuns cand clientul comunica pentru a manifesta atentie si interes.
16. la final adresez o intrebare de genul: “ cu ce altceva va mai pot ajuta?”
17. inchei conversatia cu o urare de genul: “ va doresc un sejur placut la noi in hotel”
18. in momentul in care clientul imi pune anumite intrebari, incerc sa raspund la intrebarea acestuia printr-un mesaj exact , lipsit de ambiguitate.
19. in momentul in care clientul imi pune o intrebare la care nu pot raspunde ( din diverse motive) solicit ajutorul unui coleg, astfel incat informatiile transmise sa fie cele corecte.
20. in relatia cu un client fidel, ma adresez acestuia folosind numele( de familie) al acestuia.
Situatii speciale
1. in cazul in care unul dintre colegi a facut o anumita greseala, nu dau vina pe el in fata clientului si incerc sa remediez situatia
2. in cazul unei reclamatii ascult clientul pana la capat pentru a intelege exact motivele nemultumirii
3. manifest interes si incredere in ceea ce clientul imi transmite
4. manifest empatie prin formulare de genul: “ va inteleg”
5. tonul cu care vorbesc este adecvat, politicos
6. reusesc intotdeauna sa imi pastrez calmul
7. reformulez pentru a-mi confirma intelegerea mesajului clientului
8. imi asum responsabilitatea si cer scuze in numele hotelului.
9. explicatiile oferite clientului sunt credibile si reale
10. incerc sa gasesc o solutie si sa trec la actiune imediat
11. folosesc cuvintele “acum” si “imediat”
12. raspunsurile oferite sunt personale, de genul: “ eu o sa...”, “ camerista o sa...”.
13. agreez impreuna cu clientul modalitatea de rezolvare a problemei
14. multumesc clientului ca ne-a facut cunoscuta problema sa
Relatii de calitate cu clientii
LIMBAJ NEGATIV LIMBAJ POZITIV
Se rezolva Ma voi ocupa personal de problema dumneavoastra.Numele meu este…..
Este imposibil O solutie ar fi sa……..
Nu este vina mea Voi verifica imediat ce s-a intamplat
Nu inteleg V-a ruga sa imi explicati despre ce este vorba exact
Nu putem inainte de data Am putea in data de……
Nu se poate! (nu aveti dreptate) Este probabil vorba de o neintelegere
Nu stiu. Ma voi informa in cel mai scurt timp posibil
La telefon
Nu inchideti Puteti astepta la telefon, va rog?
George nu este George revine peste….pot sa ii transmit un mesaj din partea Dumneavoastra?
George s-a dus sa bea o cafea George revine peste 5 minute, ce sa ii transmit?
Sa vad daca il gasesc Puteti astepta un moment?Voi verifica imediat
FEED-BACK
Ce este feedback-ul ?
Feedback inseamna a descrie unei persoane comportamentul acesteia şi ce emoţie a trezit acest comportament persoanei care da feedback-ul.
Feedback
1) Ideea devine mesaj
2) Transmitatorul are o idée
3) Receptorul reactioneaza feedback-ul
4) Receptorul primeste si furnizeaza mesajul
Caracteristicile feedback-ului:
SPECIFIC general
DESCRIPTIV şi nu evaluativ
CADOU descarcare nervoasa
Mentioneaza faptele, nu “Afirmatiile tale contin multe idei discutabile
interpretarile sau asteptarile despre rolul femeilor” si NU “Esti misogin”
vorbitorul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Relatii de Calitate cu Clientii.doc