Extras din referat
În ultimul timp, un număr din ce în ce mai mare de persoane practică agroturismul, respectiv întoarcerea la natură, la munca în gospodărie, la tradițiile și obiceiurile străvechi.
În majoritatea cazurilor, întreg personalul dintr-o gospodărie agroturistică intra in contact cu clienții, unii permanent iar alții ocazional. Pentru a da dovadă de buni oaspeți, gazdele trebuie sa manifeste un comportament profesional adecvat. În continuare vom vorbi despre principalele etape ce intervin în relația cu turiștii.
1. Pregătirea primirii oaspeților:
- verifică situația rezervărilor
- ia cunoștință de solicitările speciale
- stabilește și pregătește primirea oaspeților (băuturi, fructe, flori)
- pregătește camerele conform cerințelor
- organizează activități de gastronomie
2. La sosirea oaspeților:
- privește-i în față
- zâmbește-le
- salută-i
- înlesnește-le accesul în spațiile gospodăriei
- acordă-le ajutor la transportul bagajelor
- identifică rezervarea (în cazul în care a fost făcută)
- adresează-te cu apelativul doamnă/domnule, urmate de numele de familie
- prezintă-le gospodăria cu serviciile de bază și facilitățile oferite
- prezintă-le camerele disponibile și spațiile comune
- comunică-le tarifele
- repartizează-le camerele în funcție de cerințe
- înregistrează oaspeții conform metodologiei și prevederilor legale
- încasează, după caz, anticipat, contravaloarea serviciilor
- însoțește-i în cameră
- informează-i cu privire la dotările camerei
SALUTUL
- trebuie să fie cald, cordial, neconvențional, însoțit, dacă este posibil de numele clientului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Reguli de comportament in relatiile cu turistii.doc