Realizarea produsului de către agenția de turism

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I - Produsul turistic
Capitolul II-Categorii de produse turistice oferite de o agentie de turism si caracteristicile lor
Capitolul III - Politica de pret si relatia calitate-pret a unui produs turistic
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Realizarea produsului turistic de catre agentia de turism
Capitolul I - Produsul turistic
Turismul reprezinta un domeniu distinct de activitate si se constituie intr-o ramura a economiei nationale. Aceasta ramura se integreaza in sfera sectorului tertiar intrucat cuprinde activitati ce pot fi incadrate in sfera serviciilor: transport, cazare, alimentatie, agrement, furnizarea de informatii, comercializarea de vacante. Reprezinta o ramura de interferenta datorita legaturilor complexe ce se dezvolta intre turism si celelate ramuri ale economiei nationale. Activitatea turistica este influentata si de industria energetica, alimentara, constructiilor, textila, agricultura, transporturi, telecomunicatii, cultura, arta.
Produsele pe care le ofera satisfac necesitatile de consum ale populatiei alaturi de invatamant, comert, sanatate. Incasarile din turism se constituie in input pentru ramurile economice care concureaza la realizarea produsului turistic si stimuleaza, la randul lor, celelalte activitati din economia nationala concretizandu-se intr-un efect multiplicator.
Produsul turistic este o combinatie in variante multiple a : 
- elemnetelor de atractivitate ( resurse turistice naturale si antropice) pe care le ofera o zona (destinatia data)
- serviciilor specifice si nespecifice ( rezultat al actiunii fortei de munca asupra bazei materiale generale si specifice)
In sens restrans , prin produs turistic se intelege totalitatea bunurilor si serviciilor oferite turistilor de catre una sau mai multe intreprinderi turistice ( agentii de turism sau prestatori directi - hotel, restaurant etc.)
Produsul turistic este deci o forma de comercializare a ofertei turistice . Elementele sale componente ( transport , cazare , alimentatie , agrement , tratament.balnear etc. ) putandu-se comercializa sub forma de pachet turistic sau separat .
Componentele produsului turistic 
Conform teoriei lui Philip Kotler in procesul de creare a produsului turistic trebuie sa se tina cont de cele trei niveluri ale produsului:
- esenta produsului - care reprezinta o suma de servicii care raspund nevoilor principale ale turistilor (cazare, masa).
o produsul tangibil include si caracteristicile produsului, marca, stilul, calitatea;
o produsul dezvoltat face referire la toate serviciile si avantajele suplimentare extrinseci produsului, pe care consumatorul le primeste si care pot influenta decizia lui de cumparare (accesibiltate, climat, interactiunea consumatorului cu sistemul de servicii, interactiunea consumatorilor intre ei si participarea consumatorilor in realizarea lui).
Un aspect foarte important si de actualitate, al produsului tangibil, este reprezentat de marca. Aceasta permite produselor sa se pozitioneze clar in mintea consumatorului. Este necesar sa contina aspecte care sa impuna respect si sa fie, in acelasi timp, placute . 
Componentele produsului 
1.Resurse turistice 
o Naturale - pozitie geografica , relief , clima , hidrografie , flora fauna , monumente ale naturii
o Antropice - atractii cultural-artistice si istorice , institutii , evenimente cultural-artistice , elemente etnografice si folclorice etc.
2.. Infrastructura 
o Cai de acces, mijloace de transport in comun si instalatii de telecomunicatii ;
o Retele de alimentare cu gaz , apa , energie electrica si termica .
o Unitati comerciale , institutii administrative , sanitare , financiar-bancare , culturale , etc. 
3. Baza materiala specifica turismului 
o Mijloace de transport specifice turismului , mijloace de transport pe cablu .
o Unitati de cazare , alimentatie , instalatii de agrement , insatalatii de tratament balnear .
4. Forta de munca 
o Influenteaza calitatea serviciilor prin : structura , aptitudinile , calificarea fortei de personal , motivarea si perfectionarea angajatilor .
5. Resursele institutionale 
o Facilitate turistice si guvernamentale 
o Regimul economic , juridic si legislatia juridical;
o Regimul pasapoartelor si vizelor 
o Reglementari valutare
o Controlul calitatii serviciilor prestate , al preturilor si tarifelor etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Realizarea Produsului Turistic de Catre Agentia de Turism.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!