Produsul turistic

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Denumite si "pachete" sau "programe" turistice, sau produse turistice forfetare, produsele oferite de organizatorii de voiaje si sejururi grupeaza un numar de prestatii de natura diferita (transport, cazare, alimentatie, activitati de agrement), incluse toate in aceeasi oferta si vandute la un pret global. Principala abilitate a turoperatorilor este aceea de a combina toate aceste elemente intr-o maniera cat mai atractiva pentru potentialii turisti, precum si aceea de a promova si comercializa programele turistice (sejururi, voiaje, croaziere etc.), prin intermediul retelelor de distributie.

Produsele forfetare prezinta o serie de avantaje notabile atat pentru turisti, cat si pentru toti partenerii implicati in crearea lor. Prezentam in continuare cateva dintre aceste avantaje, pentru fiecare categorie in parte.

Avantaje pentru turisti:

- cumpararea tuturor prestatiilor la un pret avantajos (mai mic decat suma tarifelor prestatiilor individuale);

- garantarea standardelor de calitate a serviciilor;

- aranjamente si programari convenabile;

- risc perceput mai redus.

Avantaje pentru turoperatori:

- interes ridicat al pietei pentru acest tip de programe;

- programele turistice sunt usor de modificat, de extins sau de restrans;

- oferta este standardizata;

- investitia initiala este relativ mica.

Avantaje pentru agentiile de voiaj:

- exista deja cerere pentru astfel de produse;

- produsele forfetare permit agentiei sa ofere clientilor solutii pentru acoperirea intregii vacante;

- costul gestiunii unor astfel de produse este redus.

Avantaje pentru prestatarii individuali:

- asigurarea unui flux substantial si constant de clienti;

- reducerea cheltuielilor de marketing;

- simplificarea procedurilor de rezervare si plata.

Avantaje pentru destinatii:

- sosirea regulata a grupurilor de turisti;

- cererea turistica este mai usor de prognozat;

- cheltuieli mai mici pentru promovarea destinatiei.

Practica in domeniu a dus la aparitia si diferentierea a trei mari categorii de produse forfetare: produse integrate, produse tematice si produse personalizate.

Produsele turistice integrate

Cel mai bun exemplu de produs integrat este un voiaj de grup cu autocarul, pentru care toate prestatiile au fost selectionate, rezervate si confirmate in avans: transport cu avionul sau autocarul, transfer de la aeroport la hotel, nopti la hotel, mese, ghid pentru vizite etc. Pretul unei asemenea excursii este mai mic decat suma tarifelor pentru toate aceste prestatii luate separat, datorita puterii de negociere a turoperatorului, care ii permita sa obtina tarife mai avantajoase decat cele aplicate clientilor individuali.

Produsele integrate au neajunsul ca o data ce programarea a fost facuta, este dificil de modificat traseul. Datele, duratele si preturile, odata publicate, sunt fixe si i-ar putea indeparta pe multi clienti potential interesati. Pentru a negocia in conditii bune cu prestatarii, este necesara o anumita frecventa si regularitate a voiajelor. In plus, operatorul se confrunta cu riscul de a anula plecarea daca nu poate rentabiliza voiajul, din cauza numarului redus de clienti.

In ciuda diversificarii continue a tipurilor de voiaje si de sejururi, produsele integrate vor fi ramane probabil cele mai solicitate pachete din oferta turoperatorilor. De multe ori, o excursie de acest tip este cel mai potrivit mod de a cunoaste o destinatie. Produsele integrate sunt propuse adesea ca "produse de initiere" in gama produselor unui turoperator: dupa un prim voiaj organizat, in care turistul a luat contact cu respectiva destinatie si s-a convins ca prezinta interes, el va putea reveni in viitor, pentru un sejur mai aprofundat.

Produsele turistice tematice

Un produs tematic este de fapt o varianta a unui produs integrat. El rezulta din asamblarea unor prestatii de transport si cazare in jurul unei singure activitati motrice. Aceasta activitate poate fi ski-ul, o cura balneara, vizitarea unui muzeu ori a unei rezervatii naturale sau participarea la un festival. Aparitia acestor produse a fost determinata de faptul ca turistul zilelor noastre nu mai vrea pur si simplu "sa mearga undeva" ci "sa faca ceva", sa dea un continut vacantei

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Produsul turistic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
2 432 cuvinte
Nr caractere:
12 538 caractere
Marime:
15.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, produse, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Profesorului:
Costin Vasile
Sus!