Principalele Tendinte in Dinamica ai Structura Turismului International

Extras din referat Cum descarc?

Turismul, ca parte a sectorului tertiar, a inregistrat in ultimii 15 ani  o evolutie ascendenta punctata pe termen scurt si mediu de cresteri si scaderi a intrarilor de turisti (conform datelor Organizatiei Mondiale a Turismului - UNWTO), evolutie care se va mentine conform previziunilor UNWTO , astfel incat se asteapta ca sosirile de turisti  sa atinga 1,6 mld in 2020 fata de 806 mil in 2000 si astfel sa creasca si incasarile din turismul international mondial mai mult de 2mld US$/zi asa cum s-a inregistrat in 2005. 
Comparativ, pe cele 5 mari zone turistice ale lumii conform datelor UNWTO din perioada 2000-2005, evolutia sosirilor de turisti si a incasarilor la nivel mondial se prezinta diferit, astfel:
1. EUROPA - cu toate ca detine 55% din piata turistica mondiala cu 441,5 mil de turisti straini sositi in 2005, sosirile de turisti au crescut cu doar 4% in 2005 fata de 2004 ( locul 5 ), cea mai mare crestere fiind atribuita subregiunii Europa de Nord (datorata Marii Britanii +8%; subregiunea are si cea mai mare incasare pe cap de turist de 820EURO din Europa), dar si Europei de Sud si Mediteranene (datorita Turciei +21% si Spaniei +6%; subregiune care a incasat cea mai mare suma din turism din lume in 2005, 113mld EURO, cu 2 mld EURO mai mult decat incasarile turistice ale intregii regiuni Asia&Pacific). 
Europa, cu o cota de 51% din din totalul incasarilor (estimat la 547 mld EURO, respectiv 680 mld US$), adica 280 mld EURO, detine in 2005 locul 1 atat la incasari cat si la numarul de turisti sositi. 
2. ASIA SI PACIFIC - anul 2005 a fost al II-lea an consecutiv de


Fisiere in arhiva (1):

  • Principalele Tendinte in Dinamica ai Structura Turismului International.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!