Posibilități de Dezvoltare a Turismului Rural în România

Extras din referat Cum descarc?

in dezvoltarea turismului rural pe plan mondial
Turismul reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de persoane, pe durata calatoriilor si sejururilor, in locuri situate in afara resedintei permanente obisnuite pentru o perioada consecutiva ce nu depaseste un an calendaristic, cu scop de loisir, pentru afaceri, tratament, vizite la prieteni si rude, pelerinaj, studii, etc.
Turismul rural este o forma de turism care se desfasoara in mediul rural, valorifica resursele turistice locale (naturale, culturale si economice) ca si dotarile si echipamentele turistice inclusive pensiunile si pensiunile agroturistice. Utilizeaza diferite spatii de cazare: hanuri si hoteluri rurale, adaposturi, sate turistice, ferme si imbraca forme variate de sejur cu un spectru larg de motivatii: odihna si recreere, tranzit, cultura, cunoastere, religie, practicarea unor sporturi.
In conditiile actuale in care societatile superindustrializate si supersofisticate pierd contactul cu natura si originile societatii umane, tot mai multi locuitori ai marilor aglomerari umane doresc petrecerea unei vacante in mijlocul naturii. Dorinta de a te relaxa in mijlocul naturii, intr-un cadru nepoluat.
Turisti din tari precum Germania, Franta, Olanda, Suedia, Danemarca, Finlanda, Canada, Japonia, SUA sau alte medii supraevoluate tanjesc pentru produse turistice derulate in conditii speciale, in zone geografice diferite de cele de provenienta, in mijlocul unor culture inedited,
Statisticile Organizatiei Mondiale a Turismului arata ca turismul rural se dezvolta iintr-un ritm mai rapid decat turismul international in ansamblul sau. Chiar daca vrem sa-l dezvoltam cu un specific national acest sector are un potential foarte important de branding pentru Romania deoarece ne putem identifica si individualiza oferta turistica cu aceasta marca. Turismul rural a fost inventat in statele dezvoltate. Turismul rural a fost inventat in statele dezvoltate.
Pionerii in domeniu sunt inventatorii turismului la nivel mondial, englezii, primii care au descoperit si valorizat vacanta la tara inca din secolul XVIII. Oferta engleza inseamna campinguri, case tip ferma, mici hoteluri rurale, camere de oaspeti, asa numitele bed & breakfast si case tip de tara. Oferta se adreseaza in primul rand turistilor interni.
Caracteristicile unui sat turistic, clasificari si omologari
Satele turistice sunt asezari pitoresti bine constituite, situate intr-un mediu nepoluat, pastratoare de traditii si cu un bogat trecut istoric, care in afara functiilor politico-administrative, sociale, economice si culturale proprii indeplinesc sezonier sau in tot cursul anului si functia de primire si gazduire a turistilor pentru petrecerea unu sejur cu o data nedefinita. Totusi practicarea turismului in spatiul rural, in zonele rurale nu trebuie sa conduca la transformarea satelor turistice " cu iz de muzeu si atmosfera artificiala".
Zonele de interes turistic rural pot fi clasificate dupa diverse criterii, cum ar fi:
A) caracterizarea predominanta a potentialului turistic:
- climaterice si peisagistice 
- etnografice-folclorice 
- de creatie artistica si artizanala 
- pescaresti si de interes vanatoresc ( cu precadere cele din zona montana sau delta);
- viti-pomicole (Recas, Vanatori-Neamt, Radaseni, Voinesti etc.);
B) Din punct de vedere al tipului de turism practicat, acestea pot fi destinatii ale turismului:
- de sejur, odihna si tratament;
- de cunoastere - cultural, etnografic -folcloric, muzeistic;
- montan;
-sportiv;
- itinerant 
Produsul turistic rural romanesc, asemenea produselor turistice rurale existente pe piata turistica mondiala, cuprinde:
- componente de baza(cazare, alimentatie publica si transport);
- componente auxiliare(agrement, activitati sprtive, etc);
Ceea ce atrage si determina in mare parte alegerea unei destinatii turistice sau a alteia sunt:
o factorii naturali: asezarea geografica, relieful, peisajul, vegetatia, fauna si clima;
o factorii generali ai existentei si activitatii umane trecute si prezente: limba,
mentalitatea, ospitalitatea, obiceiurile, folclorul, cultura (religia, arta, stiinta), politica,
economia;
o elementul uman - atitudinea populatiei locale fata de turisti, a prestatorilor,
administratiei si reprezentantilor pazei si ordinii publice etc.;
o infrastructura generala: transporturi si comunicatii, structura si imaginea asezarilor, aprovizionarea cu apa si energie, canalizarea, telecomunicatiile etc.;
o echipamentele turistice: transporturile turistice, mijloacele de cazare, de alimentatie, activitatile sportive, distractiile, informatiile etc.,
Competitivitatea satului romanesc ca produs turistic
Tara noastra are o remarcabila vocatie turistica. Dispune de importante resurse turistice, concretizate in existenta unui spatiu geografic variat, combinat cu valoroase creatii istorice si de arta si cu un potential balneoclimateric deosebit al pamantului. Valorificarea eficienta a acestor resurse turistice si in interesul economiei nationale poate constitui o sansa de dezvoltare a Romaniei, iar turismul rural poate fi principala ramura care contribuie la dezvoltarea turismului romanesc in particular si la dezvoltarea economiei nationale in general.


Fisiere in arhiva (1):

  • Posibilitati de Dezvoltare a Turismului Rural in Romania.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!