Asezata intre Europa, Africa si Asia, Marea Mediterana este a treia ca suprafata dintre marile Oceanului Atlantic (dupa Marea Weddell si Marea Caraibilor), avand suprafata de 2 505 000 Km2, adancimea medie de 1 498 m, adancimea maxima de 5 121 m (in apropierea Capului Matapan, la SW de Pelopones) si volumul apelor de 3 754 000 Km3. Salinitatea sa este de 36-39 ?, fiind mai ridicata decat cea a Oceanului Planetar, care este de 35 ?. Axa longitudinala, intre Gibraltar si Beirut masoara 3 300 km, iar in latime nu depaseste 1 700 km intre Golful Venetia si Golful Sirta. Tarile riverane Marii Mediterane sunt: Turcia, Siria, Liban, Israel, Egipt, Libia, Tunisia, Algeria, Maroc, Spania, Franta, Principatul Monaco, Italia, Slovenia, Croatia, Bosnia-Hertegovina, Iugoslavia, Albania si Grecia, iar tarile insulare din Mediterana sunt Malta si Cipru. Portul Limassol, situat pe coasta de sud a Insulei Cipru, in Golful Akrotiri, sunt operate nave RO-RO, portcontainere, vrachiere (in special pentru cereale), cargouri si nave de pasageri. Nu exista facilitati de operare a tancurilor petroliere si nici a navelor ferry-boat. Adancimea in port este de 11 m, pescajul maxim admis de 10,5 m. Nu exista limite pentru lungimea navelor. Pilotajul este obligatoriu. ETA se transmite cu 24 ore inaintea sosirii navei in port. Tancurile petroliere pot opera in alte porturi ale Ciprului ca: Akrotiri, Dhekelia, Gemikonagi sau Moni. Portul La Valetta este un important port de escala si de tranzit, fiind situat la intersectia principalelor rute de navigatie din Marea Mediterana. Are un trafic anual de circa 4,5 milioane t. Localizare: 35- 54? N; 14- 31? E. Este pozitonat pe coasta de N-E a Insulei Malta In port pot fi operate: nave RO-RO, portcontainere, mineraliere, vrachiere, cargouri si nave de pasageri. Tancurile petroliere si navele care transporta marfuri periculoase nu pot fi operate in Portul La Valetta, ele fiind indrumate spre cel de-al doilea port al Maltei - Marsaxlokk. La Valetta asigura conditii bune de buncherare a navelor, care se face in 5 zone situate in apropiera coastelor, stabilite de autoritatea navala. Adancimile in port variaza intre 7 si 12 m. Pilotajul este obligatoriu pentru nave mai mari de 500 TRB. ETA se transmite cu 48 ore si 24 ore inainte de sosirea navei in cazul tancurilor petroliere si al navelor ce transporta marfuri periculoase si cu 24 ore inainte de catre celelalte nave. Portul Limassol, situat pe coasta de sud a Insulei Cipru, in Golful Akrotiri, sunt operate nave RO-RO, portcontainere, vrachiere (in special pentru cereale), cargouri si nave de pasageri. Nu exista facilitati de operare a tancurilor petroliere si nici a navelor ferry-boat. Adancimea in port este de 11 m, pescajul maxim admis de 10,5 m. Nu exista limite pentru lungimea navelor. Pilotajul este obligatoriu. ETA se transmite cu 24 ore inaintea sosirii navei in port. Tancurile petroliere pot opera in alte porturi ale Ciprului ca: Akrotiri, Dhekelia, Gemikonagi sau Moni.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).