Polovragi

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOULUL 1. CONSIDERATII GENERALE PRIVIND TURISMUL RURAL IN ROMANIA SI OLTENIA
1.1 Turismul rural in Romania
1.2 Specificitatea turismului rural romanesc
1.3 Directii de impulsionare a turismului rural in Romania
1.4 Turismul rural la nivel european
CAPITOLUL 2. MODALITATI DE VALORIFICARE A RESURSELOR TURISTICE DIN LOCALITATEA POLOVRAGI
2.1 Contextul geografic al localitatii
2.2 Patrimoniul natural
2.2.1 Resursele turistice naturale
2.2.2 Resurse turistice naturale cu regim protectiv
2.3 Patrimoniul cultural
2.3.1 Monumente cultural-istorice
2.3.2 Elemente de patrimoniu etnocultural
2.4 Oferta de petrecere a timpului liber
2.5 Calificarea fortei de munca din turism
2.6 Competitia si tendintele pietei
2.7 Recomandari pentru agentii economici din turism
CAPITOLUL 3. LANSAREA IN CIRCUITUL INTERNATIONAL A TURISMULUI RURAL DIN POLOVRAGI
3.1. Polovragi-sat turistic european
3.2. Amenajarea turistica a satului Polovragi
3.3 Oferta turistica pentru satul Polovragi
3.4 Analiza activitatii de turism rural in zona
3.5 AnalizaSWOT
Concluzii


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOULUL 1. CONSIDERATII GENERALE PRIVIND TURISMUL RURAL IN ROMANIA SI OLTENIA
1.1 Turismul rural in Romania
Turismul rural, ca parte integranta a intregului angrenaj al turismului, implica o activitate turistica. Mediul inconjurator si comunitatile locale sunt elementele sale de baza si, de aceea, sunt direct implicate in receptarea de beneficii si costuri.
Motivatiile specifice turismului rural sunt urmatoarele:
-  reintoarcerea la natura nemodificata, motivatie valabila pentru toate categoriile de varsta, sex, socio-profesionale, statut social, rezultat al trebuintei de conservare, sanatate, confort fizic si spiritual, ce demonstreaza ca omul modern nu se poate rupe de cadrul originar de viata, iar contactul lui cu mediul rustic are ecouri largi in mecanismul echilibrului functional;
-  cunoasterea si adeziunea temporara la grupurile de apartenenta specifice zonelor rurale, dintre care se desprind familia de tip patriarhal, comunitatea locativa, grupul de munca, grupul folcloric, in acest cadru, turistul isi recapata conditia de membru al comunitatii, reputatia, prestigiul, consideratia celorlalti, precum si posibilitatea de a participa la actiuni comune creatoare;
-  cunoasterea, intelegerea, inventarea si elaborarea contactului nemij locit cu piese ale tezaurului istoriei nationale, ale folclorului, ocupatiilor traditionale si obiceiurilor populare transforma vacantele rustice intr-un veritabil proces de asimilare a unor noi si numeroase cunostinte si de dobandire a unor deprinderi ce dau turistilor satisfactii personale si senti mentul utilitatii in acelasi timp, prin initierea in mestesuguri si ocupatii traditionale locale, turistii isi pot manifesta din plin aptitudinile creative personale, iesind din monotonia si rutina activitatilor cotidiene;
-  motivatii estetice ce decurg din nevoia de frumos, ordine, puritate, armonie, naturalete, ce indeamna pe majoritatea turistilor sa se considere privilegiati pentru posibilitatea de a vizita locuri atractive prin pitorescul si farmecul lor;
-  curiozitatea, satisfacuta prin informatii asupra ospitalitatii populare, obiceiurilor gastronomice, artizanatului si ritualurilor satesti;
-  odihna, cura de aer si de fructe, consumul de alimente proaspete si terapia ocupationala;
-  sportul, vanatoarea, pescuitul sportiv, ascensiunile si drumetiile, care capata o nota autentica, lasand loc suficient initiativei, imaginatiei si inclinatiilor individuale.
Pornind de la aceste considerente semnalam prezenta unei forme de turism specifice - turismul rural - care valorifica resursele turistice locale (naturale, culturale si economice) ca si dotarile si echipamentele, inclusiv pensiunile agroturistice. Practic, turismul rural include o paleta larga de modalitati de cazare, de activitati, evenimente, festivitati, sporturi si distractii, toate acestea desfasurandu-se intr-un mediu tipic rural.
Turismul rural poate fi considerat un raspuns la necesitatile micii exploatari agrare, cu probleme de continuitate, care permite familiilor de agricultori sa ajunga la un nivel de viata care compenseaza dificultatile vietii rurale si aduce o anumita autonomie fata de sectorul agroindustrial.
Dezvoltarea turismului trebuie ,sa se faca gradat, fara sa provoace vreun impact. Trebuie sa se bazeze pe utilizarea sustinuta a resurselor, pe revitalizarea economiilor locale, pe integrarea populatiei locale si pe o dezvoltare planificata si controlata care sa nu duca la aparitia unui fenomen de masa, care sa aiba un impact scazut si sa fie sustinuta.
Principala problema care apare atunci cand se pune problema turismului rural este sustinerea, mai precis capacitatea de a satisface cererea, asigurand o mentinere in timp a ofertei.
In definitiv, este vorba de stabilirea unui circuit inchis si bidimensional intre natura si resursele economice. Natura trebuie sa creeze resurse economice (prin intermediul turismului), in timp ce aceasta activitate trebuie sa fie capabila sa contribuie, sa mentina si sa imbunatateasca cantitatea ti calitatea resurselor naturale existente.
Necesitatea turismului rural raspunde unei triple perspective: cea a operatorilor, in masura in care diversificarea ofertei poate modifica cresterea competitivitatii sectorului; cea a turistilor, pentru ca se ofera raspunsuri oportune privind satisfacerea noilor necesitati de relaxare si, in sfarsit, cea a autoritatilor publice, deoarece aplica strategii de imbunatatire calitativa a turismului, atat in timp, cat si in spatiu. Orice proces de planificare a turismului rural implica doua directii mari de actionare. Pe de o parte, crearea infrastructurilor necesare pentru ca impacturile fizice negative ale turismului sa fie minime, si, pe de alta parte, educatia agentilor implicati in turismul rural, in mod direct sau indirect.
Infrastructura reprezinta toate elementele care, in cadrul zonei turismului alternativ, sunt destinate sa reduca impactul negativ al vizitatorilor in zona (cosuri de hartii, zone de odihna, servicii de curatenie, brosuri, afise care indica modul corect de comportare etc.) si sa potenteze oportunitatile (cu o oferta diversificata si incercand sa disperseze vizitatorii din punct de vedere spatial si temporal). 
Educatia este al doilea pilon al planificarii turismului rural si consta in crearea unei constiinte respectuoase fata de mediul inconjurator, tinand cont de cele doua colectivitati receptoare, vizitatorii si comunitatile locale. Functia educativa poate fi realizata printr-o comunicare personala (ghizii trebuie sa fie formati sa protejeze spatiul natural de care sunt responsabili si, de asemenea, comunitatile locale) si prin forme de comunicare non-personale, ca: mijloace de comunicare in masa, mijloace care se adreseaza in mod special vizitatorilor (distribuirea de prospecte, emisiuni audio-vizuale, afise etc.). Trebuie sa se tina seama de faptul ca, in planificarea acestor activitati, atentia cea mai importanta se acorda mediului inconjurator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Polovragi.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!