Piața consumatorilor - hartă turistică

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1248
Mărime: 14.16KB (arhivat)
Publicat de: Adam Cazacu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Hartile turistice au fost, sunt si vor fi un instrument important si deosebit de util în organizarea drumetiilor si excursiilor, mai ales pentru turistii care alcatuiesc ei însisi intinerariul excursiilor.

În sprijinul acestor turisi înterprinzatori, firma “Around the World”, unul dintre producatorii de harti, de elita din Romania vine cu un nou produs.

Firma “Around the World” a fost înfiintata în anul 2004 si la scurt timp lanseaza Harta Rutiera a României în format cartonat si cu program GPS, produs ce a înregistrat vânzari foarte bune înca din primele 4 luni de la lansare.

Produsele firmei sunt caracterizate prin calitatea tiparului si a preciziei informatiilor pe care le ofera.

Produsul pe care “Around the World” doreste sa îl lanseze în 2008 este o harta dedicata obiectivelor turistice istorice, fapt pentru care a încorporat pe lânga traseele de parcurs si un minighid cu informatii privind istoria si particularitatile monumentelor istorice incluse,din tara. Harta se numeste “Calauza turistilor” si se prezinta atât sub forma fizica (de hârtie si carton) cât si sub forma de program GPS, ce poate fi încorporat dispozitivului masinii personale si nu numai.

Pentru a estima ciclul de viata al “Calauzei turistilor”, modul în care va fi primit pe piata produselor si a consumatorilor, se realizeaza un studiu privind cumparatorii/consumatorii potentiali, concurenta precum si tendintele.

1. Analiza pietei

În ceea ce priveste piata cumparatorilor/consumatorilor se analizeaza aspecte precum categoriile de consumatori, respectiv non-consumatori, avantajele cautate de acestia, criteriile de segmentare, precum si caracteristicile pietei tinta.

Cu privire la categoriile de consumatori se au în vedere:

- Non-consumatorii:

- absoluti –persoane care nu utlizeaza si/sau nu sunt atrase de utilizarea hartilor turistice, în aceasta categorie de non-consumatori intra persoanele care nu iubesc ideea de drumetie sau excursii organizate de ei însisi sau care prefera excursiile asistate de un ghid, tot în aceasta categorie intra si persoanele nevazatoare care sunt în incapacitatea fizica de a utiliza o harta si copii care nu stiu înca sa citeasca si sa interpreteze o harta;

- relativi –persoane care nu utilizeaza, dar pot utiliza în situatii care cer o harta turistica sau când sunt în grupuri de prieteni;

- Consumatorii: persoane care organizeaza excursii si drumetii, care alcatuiesc ele însele itinerarii; în aceasta categorie intra si agentiile de turism si de transport.

Deoarece fiecare consumator este diferit, acesta are criterii de apreciere a unui produs diferite, cautând alte avantaje decât ceilalti consumatori. Printre avantajele cautate de consumatori pentru o harta turistica sunt:

- Pretul;

- Informatiile cuprinse;

- Precizia informatiilor;

- Claritatea;

- Lizibilitatea ;

- Accesibilitatea procurarii;

- Interpretarea usoara;

- Culoarea;

- Dimensiunea;

- Forma de prezentare;

Pentru a segmenta populatia de consumatori potentiali, se grupeaza avantajele cautate în seturi, lucru ce permite observarea mai precisa a segmentelor de consumatori:

- Consumatori care sunt influientati de pret, acesta fiind criteriul cel mai important în alegerea unei harti; consumatorii având un venit mediu sau considera ca hartile nu sunt diferite între ele, pretul fiind cel care le face diferite;

- Consumatori care aleg precizia, si complexitatea hartii, acestia considera informatiile cuprinse cele mai importante dintre trasaturile unei harti;

Preview document

Piața consumatorilor - hartă turistică - Pagina 1
Piața consumatorilor - hartă turistică - Pagina 2
Piața consumatorilor - hartă turistică - Pagina 3
Piața consumatorilor - hartă turistică - Pagina 4
Piața consumatorilor - hartă turistică - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Piata Consumatorilor - Harta Turistica.doc

Te-ar putea interesa și

Evoluția Numărului de Înnoptări în Județul Sibiu și Consecințele Acesteia asupra Capacității de Cazare

INTRODUCERE Turismul este astăzi considerat de analişti ca unul din cele mai dinamice sectoare economice, cu o evoluţie mereu oscilantă, fiind...

Marketingul agenției de turism Rustic Travel

Introducere Fenomen de masă, turismul intern şi internaţional constituie unul din evenimentele social-economice cu cel mai mare ritm de dezvoltare...

Securitatea și Protecția Turiștilor în Calitate de Consumatori

Turismul organizat a apărut odată cu afirmarea turismului ca fenomen de masă. Tour-operatorii şi agenţiile de turism oferă o gamă largă de...

Județul Prahova

Capitolul I PREZENTAREA JUDETULUI PRAHOVA • Informatii despre judetul Prahova • Asezarea geografica a judetului Prahova • Relieful judetului...

Determinarea intențiilor de cumpărare cu ajutorul chestionarului - studiu de caz

INTRODUCERE Ca un domeniu relativ nou de cercetare, turismul prezintă o complexitate în continuă creştere, în plan economic sintetizând...

Plan de marketing - Hotel President Bacău

Expunerea introductivă Amplasat in centrul orasului Bacau, President Hotel este promotorul serviciilor hoteliere de 4 stele, in domeniul turistic...

Croația - perla Mării Adriatice - sejur de 8 zile pe Riviera Opatija

Cap.I Sejur de 8 zile pe Riviera Opatija 1.1 Titlul programului turistic internaţional Titlul programului, “Croaţia- perla Marii Adriatice. Sejur...

Proiect de practică SC Inter-Tour SRL Bacău

SINTEZA RAPORTULUI Agentia de turism Inter-Tour din Bacau a luat fiinta in anul 1994, cu un capital social de 12 milioane lei, avand ca obiect de...

Ai nevoie de altceva?