Perspectivele Turismului Romanesc in Dinamica Turismului Mondial si European

Extras din referat Cum descarc?

PERSPECTIVELE TURISMULUI ROMANESC IN DINAMICA 
TURISMULUI MONDIAL SI EUROPEAN
Unul dintre principalele fenomene social-economice ale secolului nostru il constituie dezvoltarea cu rapiditate si continuitate remarcabila a turismului intern si international ,atat la nivelul Terrei cat si la nivel de regiuni geografice ,zone ,tari . 
Activitatea turistica pe plan mondial
Turismul ca fenomen economic si social a cunoscutdezvoltari spectaculoase ,explozive in ceea de a doua jumatate a secolului XX.Dorinta de a claltori si de a cunoaste lucruri noi este cunoscuta inca din antichitate,chiar daca la inceput aceste dorinte aveau ca scop principal razboaiele,cuceririle de noi teritorii sau schimbarilecomerciale.
In sensul actual,tursimul a capatat un continut mult mai complex din punct de vedere economic,social si spiritual.
Turismul prezinta ansamblul de masuri puse in aplicare pentru organizarea in desfasurarea unor calatorii de agrement sau in alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.
In functie de provenienta turistilor, curentelor istorice , durata de sejur, turismul se poate clasifica:
-TURISM NATIONAL:
Acest turism se subdivide, in functie :
-de sejur (de lunga durata-peste 30 zile;de durata medie-4-30 zile; de scurta durata-1-3 zile);
-de circulatie (itinerat);
-de circumstanta.
-TURISM INTERNATIONAL
-RECEPTOR:
-de sejur:de lunga durata;de durata medie;de scurta durata;
-de circulatie;
-de tranzit;
-EMINENT:
-de sejur:de lunga durata;durata medie;de scurta durata;
-de circulatie;
-de tranzit;
-vizite de o zi.
ALTE CRITERII DE CLASIFICARE A TURISMULUI
Dupa provenienta turistilor, deosebim turism intern si turism extern, iar in functie de sensul circulatiei tiristice deosebim turism eminent sau receptor.
In functie de potentialul turistic si baza de servire sunt organizate diferite tipuri de turism:
-turism montan si de schi ( drumetii,turism climateric sporturi de iarna) -in M-tii Alpi, Carpati, Stancosi, Kenya, Himalaya;
-turism balnear (ape minerale, termale) -Franta, Cehia, Germania, Romania, Ungaria etc.;
-turism maritim-balnear ( cura climaterica, helioterapie, bai de mare, namol terapeutic) -Marea Neagra, Egee, Adriatica, Caraibilor etc.;
-turism de vanatoare ( safari ) -raspandit mai ales in Africa, dar si in zonele : Canada, SUA, unele tari europene;
-turism cultural ( monumente istorice, arhitectonice, muzee ) -Franta, Italia, Spania, Grecia, Romania;
-turism sportiv ( legat de marile competitii sportive, olimpiade );
-turism festivalier
-turism comercial ( targuri, expozitii)
TURISMUL IN ROMANIA
Piata turistica din Romania
- in Romania exista circa 2.400 agentii de turism, 1.100 hoteluri si 3.500 de vile si pensiuni turistice
Conform datelor ANAT, prin agentiile de turism au intrat in Romania, in anul 2004, 3.600.000 de turisti straini, cu 800.000 mai multi decit in 2003. Pentru acest an se anticipeaza o crestere cu 10-14% a numarului acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perspectivele Turismului Romanesc in Dinamica Turismului Mondial si European.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!