Pensiunea Moș Crăciun

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 11372
Mărime: 3.52MB (arhivat)
Publicat de: Luana Dragomir
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: dr. ing. dascalu culai

Cuprins

  1. INTRODUCERE pag3-6
  2. CAPITOLUL I
  3. Notiuni despre management si marketing .pag6-8
  4. 1.1. Managementul in agroturism .pag8
  5. 1.2. Marketingul in agroturism pag9
  6. CAPITOLUL II
  7. Vatra Dornei pag10-11
  8. 2.1Amplasarea Pensiunii Mos Craciun .pag12-13
  9. 2.2Elemente componente ale pensiunii .pag14-17
  10. 2.3Elemente cu privire la managenetul si marketingul pensiunii pag17-21
  11. CAPITOLUL III
  12. 3.1. Managementul relatiilor cu publicul si al prestarii serviciilor pag21-22
  13. 3.2. Managementul valorificarii produselor agroalimentare si al calitatii acestora pag22
  14. 3.3. Managementul tehnicilor de negociere si al contractarii serviciilor si principalelor produse necesare desfasurarii activitatii .pag22-24
  15. 3.4. Managementul hotelier si al activitatii de alimentatie publica .pag24-28
  16. 3.5. Procesul managerial in domeniul hotelier pag28
  17. 3.6. Activitati conexe cu cea de receptie .pag28-29
  18. 3.7. Compartimentul de gospodarire a spatiilor de cazare .pag29-31
  19. 3.8. Coimpartimentul de protectie a hotelului .pag32
  20. 3.9. Compartimentul tehnic .pag32-34
  21. CAPITOLUL IV
  22. 4.1 Costurile serviciilor si productiile realizate .pag34
  23. 4.2 Veniturile realizate pe servicii, productie, comert .pag35
  24. CONCLUZII .pag36
  25. BIBLIOGRAFIE . pag37

Extras din referat

România a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala,

promovând, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile balneare, programele culturale si manastirile din nordul Moldovei si Bucovina.

Oferta turistica româneasca nu s-a schimbat de-a lungul timpului devenind necompetitiva în raport cu exigentele cererii turistice si ale produselor turistice similare de pe piata internationala.

Structurile turistice de primire si îndeosebi oferta de agrement sunt învechite, necompetitive, serviciile turistice si programele turistice sunt realizate stereotip si de calitate modica iar raportul calitate-pret este neconcludent.

De aceea, în ultimii 20 de ani s-a constatat o scadere continua a cererii turistice

externa pentru România.

Pentru a iesi din competitia turistica internationala este necesara modernizarea, relansarea si dezvoltarea turismului românesc si crearea unor produse turistice moderne si competitive pe piata turistica.

Se impun, astfel, pe lânga modernizarea structurilor turistice, a statiunilor turistice, si crearea de produse turistice noi, statiuni, programe originale, atractive si inedite ce ar putea, printr-o activitate sustinuta de promovare pe piata internationala, sa directioneze importante fluxuri turistice spre România. În acest sens, se impune si dezvoltarea ofertei de agrement si de animatie, de mare atractivitate, prin crearea de parcuri tematice si de divertisment, parcuri acvatice, oferte prezente în tarile cu traditie turistica din lume.

Alaturi de modernizarea si dezvoltarea unei oferte turistice diversificate si competitive sunt necesare si masuri de îmbunatatire si dezvoltare a activitatii de marketing si promovare, de integrare în turismul mondial, de asigurare a cadrului legislativ si mediului financiar-fiscal stimulativ si stabil, corespunzatoare.

La sfârsitul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, în acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie si ca o sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator.

Actiunea sa se manifesta pe o multitudine de planuri, de la stimularea dezvoltarii economice la perfectionarea structurii sociale, de la valorificarea superioara a resurselor la îmbunatatirea conditiilor de viata.

Privit în corelatie cu ansamblul economiei nationale, turismul actioneaza ca un

element dinamizator al sistemului global. Desfasurarea turismului presupune o cerere specifica de bunuri si servicii, cerere care antreneaza o crestere în sfera productiei acestora.

CAPITOLUL I

Ca stiinta, managementul reprezinta o stiinta economica de firma, ca si marketingul. Locul sau în cadrul sistemului stiintelor economice nu este central, dar continutul sau se dezvolta prin prelucrarea conceptelor de baza de la alte stiinte economice pe care le interpreteaza într-o maniera proprie si la rândul sau, ofera idei, teorii si principii care pot fi preluate de alte stiinte ale sistemului.

Managementul, ca stiinta are un obiect de studiu specific.

Obiectul de studiu al stiintei managementului îl reprezinta relatiile de conducere adica totalitatea raporturilor dintre elementele implicate într-o organizatie si dintre acestia si factorii exteriori. În acest fel, managementul priveste atât firma si variabilele intrinseci respectiv organizarea ei si procesele care se deruleaza în interiorul unei organizatii, cât si conjunctura în care actioneaza firma, respectiv factorii extrinseci care înseamna elementele de micro si macromediu ale întreprinderii.

În concluzie, managementul reprezinta un ansamblu de activitati desfasurate cu scopul de a se asigura functionalitatea normala, eficienta a sistemelor economice de catre unul sau mai multi indivizi si care fac obiectul unei stiinte.

2. Procesul de management

În orice întreprindere procesul muncii în sens larg cunoaste doua laturi:

- de executie, prin care resursele umane actioneaza asupra elementelor materiale;

- de conducere, prin care o parte a resursei umane actioneaza asupra celeilalte parti de factor uman.

Prin urmare, procesul de management consta într-un ansamblu de actiuni prin care managerul individual sau de grup prevede, organizeaza, coordoneaza, ia decizii si controleaza activitatea salariatilor în vederea realizarii obiectivelor întreprinderii.

Continutul procesului de management poate fi abordat din mai multe puncte de vedere:

a) sub aspect metodologic, procesul managerial consta în succesiunea urmatoarelor etape:

Ç definirea scopului, adica a starii dorite sistemului

Ç analiza situatiei actuale, adica întelegerea starii sistemului în prezent

Ç determinarea problemei, respectiv a contradictiei dintre situatia actuala si scopul propus

Ç adoptarea deciziei prin care se încearca rezolvarea contradictiei

b) din punct de vedere economic, procesul managerial cuprinde etape logice care vizeaza corelatia nevoi-resurse si anume:

Ç determinarea necesitatilor întreprinderii

Ç analiza resurselor disponibile

Ç repartizarea resurselor

Ç folosirea resurselor în vederea satisfacerii nevoilor

c) din punct de vedere social, procesul managerial consta în implicarea omului în toate segmentele activitatii dintr-o întreprindere în întregul proces de atragere si administrare a resurselor;

d) din punct de vedere informational, procesul de management vizeaza parcurgerea urmatoarelor etape:

Ç cercetarea informatiilor disponibile

Ç completarea informatiilor utile

Ç prelucrarea informatiilor

Ç transmiterea informatiilor

e) sub aspect organizational, procesul de management include totalitatea regulilor de functionare a întreprinderii, aflate în vigoare la un moment dat, care confera rationalitate actiunilor omului si anume:

Ç ansamblul reglementarilor si normelor

Ç totalitatea metodelor de instruire

Ç principiile de stabilire a raspunderii

Ç ansamblul relatiilor de cooperare între diverse verigi ale organizatiei

f) din punct de vedere functional, procesul de management include:

Ç previziunea

Ç organizarea

Ç coordonarea

Ç decizia

Ç controlul

Preview document

Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 1
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 2
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 3
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 4
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 5
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 6
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 7
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 8
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 9
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 10
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 11
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 12
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 13
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 14
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 15
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 16
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 17
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 18
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 19
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 20
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 21
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 22
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 23
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 24
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 25
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 26
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 27
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 28
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 29
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 30
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 31
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 32
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 33
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 34
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 35
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 36
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 37
Pensiunea Moș Crăciun - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Pensiunea Mos Craciun.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Comparativă a Industriei Hoteliere în Republica Moldova și România

Introducere Importanţa deosebită a dezvoltării serviciilor turistice în economia oricărei ţări decurge din faptul că acestea asigură creşterea...

Hotel Majestic - proiect gestiune hotelieră

1. Prezentarea generala a hotelului Clădirea în care se află în prezent Hotel Majestic a fost construită în anul 1920, iar în anul 1960 a devenit...

Proiect pensiune agroturistică

În general, dezvoltarea economico-socială zonală ( locală) din perspectiva durabilității, are ca premise și componente naturale, demografice și...

Prezentare hotel din orașul Lugoj

Cap. I. HOTELUL DACIA ÎN CADRUL PIEŢEI TURISTICE A ORAŞULUI LUGOJ. 1.1. Oferta turistică a localităţii. Cetatea Lugojului, vatra veche de istorie...

Pensiunea Valea Ialomiței

I Prezentarea Pensiunii “Valea Ialomiţei” Numele firmei: S.C. VALEA IALOMIŢEI S.R.L Pensiune agroturistică Locatie : Comuna Moroeni, Judeţul...

Pensiune Vatra Dornei - Le Baron

Cap.I – Prezentarea generala a zonei Vatra Dornei 1.1– Prezentarea zonei Vatra Dornei Legenda Dornelor Batranii povestesc in legatura cu numele...

Înființarea unei pensiuni turistice - Magic Turtle în localitatea Paltin, județul Vrancea

I.1. Titlul proiectului Infiintarea unei pensiuni turistice, ***Magic Turtle, in localitatea Paltin, judetul Vrancea. I.2. Acronim proiect: MTIg...

Pensiunea alpină

CAP I Noţiuni introductive despre agroturism 1.1. Importanţa turismul rural În numeroase programe de dezvoltare durabilă a turismului din...

Te-ar putea interesa și

Destinații de vacanță

Vacanta in Zakopane. Polonia Cel mai faimos centru turistic al Poloniei reprezentat de orasul pitoresc Zakopane, acompaniat de magnificii munti...

Ai nevoie de altceva?