Particularitati ale Definirii Calitatii in Serviciile Turistice

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 3
Capitolul I.Turismul - domeniul prioritar al economiei globale 5
1. Clasificarea si caracteristicile serviciilor turistice 5
2. Particularitatile serviciilor turistice. Serviciile turistice din punctul de vedere al caracterului prestatiilor 16
Capitolul II. Calitatea si determinantii calitatii serviciilor turistice 27
1. Evolutia conceptului de calitate 27
2. Conceptul de calitate a serviciilor in viziunea OMT 30
Capitolul III. Dimensiunile calitatii in turism 36
1. Tehnologii noi pentru procesele de distributie a serviciilor turistice 43
2. Sisteme de furnizare a serviciilor turistice 45
Concluzie 49
Bibliografie si recomandari 50
Anexe


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul reprezinta prin continutul si rolul sau un fenomen caracteristic civilizatiei actuale, una din componentele majore ale vietii economice si sociale ce polarizeaza interesul unui numar tot mai mare de tari. 
Industria turistica este cea mai complexa din lume, in derularea sa fiind implicata intreaga societate. Ea reflecta starea societatii putind fi considerata un barometru al acesteia. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una dintre cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber.
Ca activitate economico-sociala, turismul inregistreaza la nivel mondial evolutii spectaculoase, devenind o dimensiune inerenta a vietii societatii contemporane.
Ca fenomen social-economic si cultural, turismul depinde in evolutia sa de aproape toate domeniile de activitate ale societatii, in acelasi timp influientindu-le in evolutia lor, denumindu-si criteriile, conceptele, formele si factorii de functie de cele 3 dimensiuni.
Rolul turismului in economia nationala a diverselor tari este deosebit de important, datorita complexitatii acestui fenomen, a anvergurii activitatilor, necesitate de aparitia, mentinerea si dezvoltarea lui. Turismul pune in valoare si exploateaza economic acel tezaur unic format din bogatiile create de natura si climat, sau lasate de istorie, folclor si civilizatie. Fara miscarea turistica, bogatiile naturale, culturale si istorice ale unei tari nu vor putea sa faca niciodata obiectul unei activitati economice capabile sa creeze venituri.
Turismul are un rol important si pe plan uman, materializat intr-o serie de efecte pozitive, in ceea ce priveste, pe de o parte, turistul, iar pe de alta parte populatia din tarile gazda. In timp ce pentru un turist turismul inseamna crearea conditiilor si a posibilitatilor de odihna, destindere, cultura sau contact cu alti oameni, pentru autohton, turismul reprezinta un mijloc de ridicare a nivelului de trai, de imbunatatire a conditiilor de existenta. Multiplele sale implicatii pe plan economic, social, cultural, politic, rolul sau activ, argumenteaza actualitatea preocuparilor pentru cunoasterea in detaliu a acestui fenomen, a sensibilitatilor si influentelor sale. Prin natura lui, turismul se prezinta ca o activitate economica situata la interferenta altor ramuri, ceea ce determina o serie de dificultati la definirea lui. Pornind de la premiza ca fiecare ramura economica reprezinta locul unei productii de bunuri sau servicii care sunt consumate intr-un mod specific, turismul are ca obiect ,,o productie si un consum de bunuri sau servicii eterogene care concura la satisfacerea nevoilor turistilor, a non rezidentilor". 
In acest univers turistic, puterea consumatorului nu inceteaza sa se afirme, de aceea calitatea constituie una dintre primele exigente. Plecind de la aceasta idee, am elaborat teza de licenta ,,Particularitati ale definirii calitatii in serviciile de turism"
Am urmarit sa prezint problematica si impotanta calitatii in domeniul turismului si sa incerc sa gasesc modalitati pentru estimarea si evaluarea ei avind in vedere ca satisfactia consumatorului sau a turistului este intr-o masura foarte dependenta de calitatea serviciilor oferite.
CAPITOLUL I - DOMENIUL PRIORITAR AL ECONOMIEI GLOBALE
1.1. Clasificarea si caracteristicile serviciilor turistice
Doua categorii principale de servicii sunt caracteristice in industria calatoriilor si turismului: serviciile legate de efectuarea calatoriei (a voiajului propriu-zis) si serviciile prestate la locul de sejur.
Intr-o forma simplificata, calatoria turistica implica deplasarea unei persoane sau a unui grup de persoane din localitatea/ tara de resedinta in localitatea/statiunea preferata ca destinatie pentru petrecerea timpului de vacanta.
Trasaturile specifice ale serviciilor de transport solicitate intr-o asemenea calatorie decurg inerent din:
- forma de organizare a calatoriei (turism organizat integral sau partial prin agentiile de turism sau turism pe cont propriu); 
- durata timpului necesar pentru parcurgerea distantelor (dus-intors) si pentru opririle intermediare (in cazul cind sunt programate si etape de vizitare pe traseul ales, in raport cu timpul total afectat perioadei de vacanta) 
Serviciile privind sejurul reprezinta, de fapt, un complex de servicii eterogene, incluzind ca elemente dominante un set de prestatii destinate in primul rind satisfacerii necesitatilor fiziologice cotidiene ale omului (alimentatie, somn, odihna) si care, prin natura lor, nu sunt specifice in exclusivitate fenomenului turistic, la care se adauga si prestatiile de servicii pentru petrecerea agreabila a timpului liber (divertisment, agrement etc). Pentru aceste forme de turism sunt nelipsite anumite servicii cu caracter special, decurgind din motivatia principala a calatoriilor turistice (de exemplu, pentru tratamente balneomedicale) si prestarea unor servicii cu caracter general oferite, in functie de imprejurari si de unele necesitati aparute spontan, de unitatile prestatoare de servicii catre populatie (de exemplu, reparatiile la autoturisme etc). 
In strinsa corelatie cu volumul, structura si intensitatea cererii de servicii turistice, ponderea cu care participa aceste servicii la formarea unui produs turistic difera de la un caz la altul, depinzind de posibilitatile organizatorilor de turism de a satisface, la un moment dat, cererea turistica, in conditiile concrete disponibile in diferitele zone, statiuni sau localitati de interes turistic.
In ceea ce priveste serviciile pregatitoare oferite de organizatorii de turism (agentiile tour-operatoare) pentru derularea calatoriilor turistice si pentru realizarea consumului turistic, acestea reprezinta, in principiu, pachete de servicii incorporate in produsele turistice. Componentele serviciilor difera in functie de motivatia calatoriilor turistice, de formele de turism acceptate de turisti, de puterea de cumparare a diverselor categorii de clientela potentiala, de preferintele turistilor pentru activitatile recreative. Clasificarea succinta a acestor servicii in functie de structura produselor turistice este prezentata in anexa nr 1. Clasificarea prezentata, unde ponderea principala o detin serviciile de baza (transport, cazare, alimentatie) si serviciile complementare (serviciile optionale), desi este cea mai raspindita, necesita anumite precizari, in sensul ca, in functie de anumite conditii speciale, diferite servicii de baza se transforma in servicii complementare si, invers, o parte din serviciile complementare, in masura in care devin constituente ale motivatiilor calatoriilor turistice, se pot identifica cu serviciile de baza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitati ale Definirii Calitatii in Serviciile Turistice.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!