Marketing in Turism

Extras din referat Cum descarc?

1)Concept de turism intern,national si international:
a)turism intern - vizeaza activitatea turistica din interiorul unei tari, fiind reprezentata de calatoriile rezidentilor in interiorul tarii, precum si de calatoriile turistilor straini in tara respectiva (turism receptor)b).turism national - este format din turismul intern la care se adauga calatoriile rezidentilor in alte tari (turism emitator)c).turism international - este format din turismul receptor si cel emitator.
2)concept de turism,excursionistsi vizitator.
1.turistul - acea persoana care calatoreste in orice loc, altul decat acela unde isi are domiciliul obisnuit, pentru a presta orice alta activitate, mai putin cea remunerata in scopul efectuarii unui sejur de cel putin o noapte.
2.excursionistul - acea categorie de turisti care efectueaza un sejur de mai putin de 24 ore.
vizitatorul - acea categorie de persoane care efectueaza un sejur pe o perioada mai mica de 12 luni
3)Definitia turismului ca actv. Pozitivista si negativista.:
Definire pozitivista - turismul reprezinta acea latura a sectorului tertiar care are ca scop organizarea calatoriilor de agrement, de sanatate sau de afaceri, in scopul largirii orizontului de cultura al indivizilor.Definire negativista - turismul reprezinta o cheltuiala inutila si nefasta, care are ca scop distrugerea bogatiilor naturale si antropice, fara a se restabili echilibrul afectiv al indivizilor.
4)Principalele motivatii ce stau la baza deplasarii turistice
1)motivatia sociala - de adeziune;de apartenenta cu alte grupuri
2)motivatia cognitiva - dorinta de cunoastere a culturii, a traditiilor.
3)motivatia de agrement.
4)motivatia ludica - dorinta de intoarcere la copilarie.
5)motivatia estetica - dorinta pentru frumos
6)motivatia etnica - dorinta de intoarcere la radacini
7)motivatia pentru shopping
5. Factorii ce influenteaza activitatea turistica:
a.Nivelul de dezvoltare economico-social ilustrat in PNB/ locuitor -care la randul sau influenteaza veniturile populatiei ce reprezinta la randul lor principala conditie de manifestare a cereri turistice.
b.Preturile si tarifele - influenteaza atat produsul turistic in ansamblul sau cat si fiecare componenta in parte a produsului turistic.
c.Oferta turistica - data de componentele naturale si antropice precum si de baza tehnico-materiala cu caracter turistic.
d.Factorul demografic - dat atat de cresterea numerica a populatiei cat si de diferentierea in structura pe grupe de varsta, medii de viata, sex, medii socio-profesionale.
e.Progresul tehnic - influenteaza deplasarile in interes turistic prin cresterea gradului de mobilitate a populatiei ca urmare a perfectionarii cailor si mijloacelor de transport dar si a cresteri gradului de dotare a populatiei cu autoturisme.
6.formele de turism in functie de gradul de mobilitate al turistului
-turism de sejur - caracteristic persoanelor care raman la aceeasi destinatie perioade de timp ce coincid in general cu cele de vacanta sau concedii.
-turism itinerant - presupune miscare permanenta cu innoptari de scurta durata in aceeasi localitate, fiind specific in mod deosebit posesorilor de autovehicule si caracteristic perioadelor de extra sezon.
-turism de sezon.
7.turismul sector de creare si utilizare a venitului national
>Turismul, din punct de vedere economic este un consumator de bunuri si beneficiar de servicii. Din mijloacele financiare realizate prin acest consum o parte revine factorilor generatori directi din turism (pentru acoperirea cheltuielilor si asigurarea unui profit ), o parte merge la bugetul statului iar restul la diferite ramuri participant Prin dezvoltarea turismului se aduce un spor semnificativ de productie, atingandu-se valori considerabile - 7-11% in unele tari cu traditie turistica (Italia, Spania, Franta, Grecia) aport comparabil cu cel al unor ramuri de baza (agricultura, industria automobilelor).
>Exista si tari care au stabilit recorduri in privinta participarii turismului la crearea PIB (Bahamas - 89%, Monaco, San Marino, Bermude - 40%).
>In Romania desi turismul este declarat ca ramura prioritara a economiei, aportul acestuia la crearea PIB este de circa 2%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing in Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!