1)Concept de turism intern,national si international: a)turism intern - vizeaza activitatea turistica din interiorul unei tari, fiind reprezentata de calatoriile rezidentilor in interiorul tarii, precum si de calatoriile turistilor straini in tara respectiva (turism receptor)b).turism national - este format din turismul intern la care se adauga calatoriile rezidentilor in alte tari (turism emitator)c).turism international - este format din turismul receptor si cel emitator. 2)concept de turism,excursionistsi vizitator. 1.turistul - acea persoana care calatoreste in orice loc, altul decat acela unde isi are domiciliul obisnuit, pentru a presta orice alta activitate, mai putin cea remunerata in scopul efectuarii unui sejur de cel putin o noapte. 2.excursionistul - acea categorie de turisti care efectueaza un sejur de mai putin de 24 ore. vizitatorul - acea categorie de persoane care efectueaza un sejur pe o perioada mai mica de 12 luni 3)Definitia turismului ca actv. Pozitivista si negativista.: Definire pozitivista - turismul reprezinta acea latura a sectorului tertiar care are ca scop organizarea calatoriilor de agrement, de sanatate sau de afaceri, in scopul largirii orizontului de cultura al indivizilor.Definire negativista - turismul reprezinta o cheltuiala inutila si nefasta, care are ca scop distrugerea bogatiilor naturale si antropice, fara a se restabili echilibrul afectiv al indivizilor. 4)Principalele motivatii ce stau la baza deplasarii turistice 1)motivatia sociala - de adeziune;de apartenenta cu alte grupuri 2)motivatia cognitiva - dorinta de cunoastere a culturii, a traditiilor. 3)motivatia de agrement. 4)motivatia ludica - dorinta de intoarcere la copilarie. 5)motivatia estetica - dorinta pentru frumos 6)motivatia etnica - dorinta de intoarcere la radacini 7)motivatia pentru shopping 5. Factorii ce influenteaza activitatea turistica: a.Nivelul de dezvoltare economico-social ilustrat in PNB/ locuitor -care la randul sau influenteaza veniturile populatiei ce reprezinta la randul lor principala conditie de manifestare a cereri turistice. b.Preturile si tarifele - influenteaza atat produsul turistic in ansamblul sau cat si fiecare componenta in parte a produsului turistic. c.Oferta turistica - data de componentele naturale si antropice precum si de baza tehnico-materiala cu caracter turistic. d.Factorul demografic - dat atat de cresterea numerica a populatiei cat si de diferentierea in structura pe grupe de varsta, medii de viata, sex, medii socio-profesionale. e.Progresul tehnic - influenteaza deplasarile in interes turistic prin cresterea gradului de mobilitate a populatiei ca urmare a perfectionarii cailor si mijloacelor de transport dar si a cresteri gradului de dotare a populatiei cu autoturisme. 6.formele de turism in functie de gradul de mobilitate al turistului -turism de sejur - caracteristic persoanelor care raman la aceeasi destinatie perioade de timp ce coincid in general cu cele de vacanta sau concedii. -turism itinerant - presupune miscare permanenta cu innoptari de scurta durata in aceeasi localitate, fiind specific in mod deosebit posesorilor de autovehicule si caracteristic perioadelor de extra sezon. -turism de sezon. 7.turismul sector de creare si utilizare a venitului national >Turismul, din punct de vedere economic este un consumator de bunuri si beneficiar de servicii. Din mijloacele financiare realizate prin acest consum o parte revine factorilor generatori directi din turism (pentru acoperirea cheltuielilor si asigurarea unui profit ), o parte merge la bugetul statului iar restul la diferite ramuri participant Prin dezvoltarea turismului se aduce un spor semnificativ de productie, atingandu-se valori considerabile - 7-11% in unele tari cu traditie turistica (Italia, Spania, Franta, Grecia) aport comparabil cu cel al unor ramuri de baza (agricultura, industria automobilelor). >Exista si tari care au stabilit recorduri in privinta participarii turismului la crearea PIB (Bahamas - 89%, Monaco, San Marino, Bermude - 40%). >In Romania desi turismul este declarat ca ramura prioritara a economiei, aportul acestuia la crearea PIB este de circa 2%.