Managementul Turismului

Extras din referat Cum descarc?

I. UTILIZAND MODELUL LEADER EVALUATI POTENTIALUL TURISTIC AL TERITORIULUI "X".
Principalele operatii pe care le implica evaluarea potentialului turistic al unui teritoriu conform modelului LEADER II sunt :
1. Analiza ofertei
2. Analiza cererii
3. Analiza concurentei
4. Analiza tendintelor
5. Diagnosticul potentialului turistic local
6. Identificarea pozitiei strategice de succes
In figura 1 este prezentat demersul ce se intreprinde pentru o evaluare corecta a potentialului turistic al unei zone.
1. Analiza ofertei
Analiza ofertei turistice locale trebuie sa permita realizarea unui tablou cu urmatoarele elemente indispensabile:
Factori naturali: situatia geografica si dimensiunea teritoriului, situatia geologica si conditiile climatice, planul apelor (mari, rauri, lacuri etc.), peisaj, fauna, flora.
Factori socio-economici: structura economica (ponderea diferitelor sectoare de activitate, etc.), structura socio - demografica (piramida varstelor, rata migratiei, repartitia socio-profesionala etc.), structura politico - administrativa.
Infrastructura si serviciile disponibile: echipamente (apa, gaz, electricitate, tratarea deseurilor etc.), transporturi (sosele, cai ferate, transporturi in comun etc.) si servicii (comerciale, medicale etc.).
Factori culturali: istorie, traditii, produse artizanale locale, configuratia locurilor, monumente si curiozitati, locuri de vizitat, muzee, distractii, manifestari culturale, etc.
Oferta sportiva si de timp liber: sporturi nautice, natatie, aviatie, calarie, circuite de mers pe jos si de cicloturism, sporturi de iarna, golf si alte activitati sportive si de timp liber.
Oferta pentru tratamente si intretinerea sanatatii (ape termale, cure balneare, tratamente, diverse terapii).
Oferte de cazare: capacitate de cazare totala, distributia ofertei de paturi si de locuri de cazare de diferite marimi si de diferite tipuri, distributia locala de spatii de cazare, calitate si tarifuri, posibilitati de petrecere a vacantei la ferme si in gospodarii locale, campinguri si caravane, dezvoltarea ofertei de cazare.
Oferte de restaurante: capacitatea totala, repartitia locala a restaurantelor, calitate si preturi.
Posibilitati de organizare de conferinte si seminarii: centre de organizare de congrese si de expozitii, hoteluri care ofera sali pentru seminarii si echipamente tehnice corespunzatoare.
Avand in vedere importanta decisiva a colectarii si exploatarii datelor din acest inventar se recomanda utilizarea listelor de control.
2. Analiza cererii
Analiza cererii trebuie sa aiba in vedere cateva elemente indispensabile. Aceasta va permite sa se raspunda la intrebari cantitative referitoare la:
- Cati clienti frecventeaza regiunea?
- Ce produse turistice se consuma?
- Unde are loc sejurul?
- Care este durata sejurului de persoana?
- In ce sezon (anotimp)?
Este foarte important sa se adune si informatii calitative:
- Ce tipuri de clienti (grupuri) vin?
- De unde vin?
- Care sunt asteptarile lor, motivatiile lor?
- Ce particularitati au?


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Turismului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!