Logistica Informationala in Turism

Extras din referat Cum descarc?

Logistica reprezinta procesul de gestionare strategica a achizitionarii, deplasarii si depozitarii materialelor, semifabricatelor si produselor finite ( alaturi de fluxurile informationale corespunzatoare acestor procese ) in interiorul firmei si al canalelor de marketing, cu scopul satisfacerii comenzilor cu cele mai mici costuri pentru firma. Logistica reprezinta asadar capacitatea de organizare si realizare a fluxurilor de persoane sau de marfuri pentru a obtine ceea ce se doreste intr-un timp si spatiu optime cu costuri minime. In final putem defini logistica ca totalitatea activitatilor organizatorice, de gestiune si strategice care coexista in cadrul companiilor, fluxul de materiale (si de informatii adiacente) de la originea lor, prin intermediul furnizorilor si pana la livrarea produselor finite catre clienti precum si service-ul post-vanzare. Pornind de la aceste definitii ale logisticii vom analiza in continuare legatura sau mai bine zis tangentele intre logistica, informatie si turism. Daca ne referim la obiectivul Sistemului informational logistic putem mentiona faptul ca acesta este identificarea nevoilor diferitelor domenii functionale si operationale ale logisticii. Informatiile constituie suportul fundamentarii deciziilor. In diferitele domenii functionale ale logisticii, miscarea materialelor presupune nevoi diferite in privinta unor aspecte, precum marimea comenzii, disponibilitatea materialelor ori urgenta unei anumite operatii. Obiectivul Sistemului informational logistic este armonizarea tuturor acestor nevoi specifice. Cu alte cuvinte desfasurarea fiecarui proces logistic, fie ca este vorba de functiuni sau de operatii, implica nevoi informationale specifice, fiind de competenta Sistemului informational logistic sa obtina aceste informatii in timp util. In cadrul fluxului informational pot fi identificate doua fluxuri componente: un flux informational functional si unul operational.Daca fluxul operational furnizeaza date care faciliteaza integrarea performantelor operationale ale logisticii, fluxul functional furnizeaza dateesentiale indeplinirii functiilor logisticii. Sistemul informational al unei agentii de turism este alcatuit din totalitatea datelor, informatiilor, procedeelor si mijloacelor de prelucrare a informatiilor existente in cadrul firmei turistice, care are ca scop asigurarea suportului informational necesar stabilirii si indeplinirii obiectivelor planificate. . Sistemul decizional este strans legat de sistemul informational. Procesul managerial in cadrul firmei de turism este bazat pe informatie, actul managerial se realizeaza in cadrul treumveratului Informatie - Decizie - Actiune. Sistemul informational este reprezentat de un total de fluxuri informationale, folosind metode si proceduri privind implicarea resurselor materiale, financiare si umane la selectarea, sistematizarea, analizarea si prelucrarea informatiei, in vederea utilizarii ei in procesul activitatii de turism. Sistemul decizional are scop de a utiliza informatia pentru a orienta cursul de actiuni al firmei de turism. Pentru adoptarea unor decizii bune este necesar ca sistemul informational sa fie analizat permanent pentru a fi inlaturate deficientele care influenteaza negativ intreaga activitate a firmei de turism. Sistemul informational utilizat trebuie sa raspunda obiectivelor firmei turistice si sa ajute efectiv la formularea deciziilor manageriale. Pentru imbunatatirea sistemului informational trebuie luate in considerare o serie de principii:
- sistemul informational trebuie sa fie corelat cu sistemul decizional;
- sistematizarea, analiza si prelucrarea informatiei trebuie efectuata de persoane competente;
- sistemul informational sa fie concentrat asupra abaterilor care pot influenta calitate deciziei;
- informatia parvenita trebuie sa fie completa; 
- sistemul informational trebuie sa fie eficient si flexibil.
Pentru executarea eficienta a deciziei, in cadrul firmei turistice se impune o astfel de organizare, care sa asigure implicarea persoanelor competente in luarea deciziilor la diferite niveluri, asigurandu-se o coordonare adecvata a centrelor de decizie. Sistemele informationale, folosind metode si mijloace moderne, permit managerilor accesul rapid la obtinerea informatiilor , micsorand timpul cunoasterii in favoarea timpului de elaborare a deciziilor si de studiu a perspectivelor societatilor turistice. In acelasi timp, sistemul informational permite conducerii societatilor sa confrunte permanent realizarile efective cu prevederile initiale, sa aprecieze volumul si cauzele eventualelor abateri si sa ia, la momentul oportun, masurile de corectie care se impun. Avand in vedere ca cerinta de baza care sta in fata sistemului informational este aceea de a asigura informarea corecta si in timp util a tuturor factorilor de decizie dintr-o societate comerciala, activitatea de perfectionare a sistemelor informationale este acceptata de majoritatea specialistilor prin prisma utilizarii tehnicii de calcul, care presupune:
- utilizarea calculatoarelor electronice ca instrumente de lucru in activitatea de analiza si proiectare de sistem pentru evidentierea unor aspecte negative (paralelisme, redundante, perturbatii aparute in fluxurile informationale);
- folosirea echipamentelor de calcul ca instrumente de lucru in cadrul componentelor informatice ale sistemelor informationale, avand drept scop dezvoltarea unor aplicatii de gestiune economica la nivel de activitate sau grup de activitati, in cadrul societatilor turistice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Logistica Informationala in Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!