Logistică informațională în turism

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 3577
Mărime: 21.39KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Oleg Buga
MINISTERUL EDUCATIEI REPUBLICII MOLDOVA UNIVERSITATEA DE STAT DIN TIRASPOL FACULTATEA DE GEOGRAFIE SPECIALITATEA MANAGEMENTUL STRATEGIC IN TURISM

Extras din referat

Logistica reprezinta procesul de gestionare strategica a achizitionarii, deplasarii si depozitarii materialelor, semifabricatelor si produselor finite ( alaturi de fluxurile informationale corespunzatoare acestor procese ) in interiorul firmei si al canalelor de marketing, cu scopul satisfacerii comenzilor cu cele mai mici costuri pentru firma. Logistica reprezinta asadar capacitatea de organizare si realizare a fluxurilor de persoane sau de marfuri pentru a obtine ceea ce se doreste intr-un timp si spatiu optime cu costuri minime. In final putem defini logistica ca totalitatea activitatilor organizatorice, de gestiune si strategice care coexista in cadrul companiilor, fluxul de materiale (si de informatii adiacente) de la originea lor, prin intermediul furnizorilor si pana la livrarea produselor finite catre clienti precum si service-ul post-vanzare. Pornind de la aceste definitii ale logisticii vom analiza in continuare legatura sau mai bine zis tangentele intre logistica, informatie si turism. Daca ne referim la obiectivul Sistemului informational logistic putem mentiona faptul ca acesta este identificarea nevoilor diferitelor domenii functionale si operationale ale logisticii. Informatiile constituie suportul fundamentarii deciziilor. In diferitele domenii functionale ale logisticii, miscarea materialelor presupune nevoi diferite in privinta unor aspecte, precum marimea comenzii, disponibilitatea materialelor ori urgenta unei anumite operatii. Obiectivul Sistemului informational logistic este armonizarea tuturor acestor nevoi specifice. Cu alte cuvinte desfasurarea fiecarui proces logistic, fie ca este vorba de functiuni sau de operatii, implica nevoi informationale specifice, fiind de competenta Sistemului informational logistic sa obtina aceste informatii in timp util. In cadrul fluxului informational pot fi identificate doua fluxuri componente: un flux informational functional si unul operational.Daca fluxul operational furnizeaza date care faciliteaza integrarea performantelor operationale ale logisticii, fluxul functional furnizeaza dateesentiale indeplinirii functiilor logisticii. Sistemul informaţional al unei agentii de turism este alcătuit din totalitatea datelor, informaţiilor, procedeelor şi mijloacelor de prelucrare a informaţiilor existente în cadrul firmei turistice, care are ca scop asigurarea suportului informaţional necesar stabilirii şi îndeplinirii obiectivelor planificate. . Sistemul decizional este strâns legat de sistemul informaţional. Procesul managerial în cadrul firmei de turism este bazat pe informaţie, actul managerial se realizează în cadrul treumveratului Informaţie – Decizie – Acţiune. Sistemul informaţional este reprezentat de un total de fluxuri informaţionale, folosind metode şi proceduri privind implicarea resurselor materiale, financiare şi umane la selectarea, sistematizarea, analizarea şi prelucrarea informaţiei, în vederea utilizării ei în procesul activităţii de turism. Sistemul decizional are scop de a utiliza informaţia pentru a orienta cursul de acţiuni al firmei de turism. Pentru adoptarea unor decizii bune este necesar ca sistemul informaţional să fie analizat permanent pentru a fi înlăturate deficienţele care influenţează negativ întreaga activitate a firmei de turism. Sistemul informaţional utilizat trebuie să răspundă obiectivelor firmei turistice şi să ajute efectiv la formularea deciziilor manageriale. Pentru îmbunătăţirea sistemului informaţional trebuie luate în considerare o serie de principii:

- sistemul informaţional trebuie să fie corelat cu sistemul decizional;

- sistematizarea, analiza şi prelucrarea informaţiei trebuie efectuată de persoane competente;

- sistemul informaţional să fie concentrat asupra abaterilor care pot influenţa calitate deciziei;

- informaţia parvenită trebuie să fie completă;

- sistemul informaţional trebuie să fie eficient şi flexibil.

Pentru executarea eficientă a deciziei, în cadrul firmei turistice se impune o astfel de organizare, care să asigure implicarea persoanelor competente în luarea deciziilor la diferite niveluri, asigurându-se o coordonare adecvată a centrelor de decizie. Sistemele informaţionale, folosind metode şi mijloace moderne, permit managerilor accesul rapid la obţinerea informaţiilor , micşorând timpul cunoaşterii în favoarea timpului de elaborare a deciziilor şi de studiu a perspectivelor societăţilor turistice. În acelaşi timp, sistemul informaţional permite conducerii societăţilor să confrunte permanent realizările efective cu prevederile iniţiale, să aprecieze volumul şi cauzele eventualelor abateri şi să ia, la momentul oportun, măsurile de corecţie care se impun. Având în vedere că cerinţa de bază care stă în faţa sistemului informaţional este aceea de a asigura informarea corectă şi în timp util a tuturor factorilor de decizie dintr-o societate comercială, activitatea de perfecţionare a sistemelor informaţionale este acceptată de majoritatea specialiştilor prin prisma utilizării tehnicii de calcul, care presupune:

- utilizarea calculatoarelor electronice ca instrumente de lucru în activitatea de analiză şi proiectare de sistem pentru evidenţierea unor aspecte negative (paralelisme, redundanţe, perturbaţii apărute în fluxurile informaţionale);

- folosirea echipamentelor de calcul ca instrumente de lucru în cadrul componentelor informatice ale sistemelor informaţionale, având drept scop dezvoltarea unor aplicaţii de gestiune economică la nivel de activitate sau grup de activităţi, în cadrul societăţilor turistice.

Preview document

Logistică informațională în turism - Pagina 1
Logistică informațională în turism - Pagina 2
Logistică informațională în turism - Pagina 3
Logistică informațională în turism - Pagina 4
Logistică informațională în turism - Pagina 5
Logistică informațională în turism - Pagina 6
Logistică informațională în turism - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Logistica Informationala in Turism.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Turistice

Argument Lucrarea de fata abordeaza conceptele specifice marketingului turistic si politicile de produs turistic, pret, distribute si promovare...

Stațiunea montană Sinaia

ARGUMENT Sinaia, una dintre cele mai frumoase statiuni montane din Romania, se prezinta vizitatorului , cu un bogat trecut cultural si social....

Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide

Analiza site-ului Capitolul I: Scurt istoric Hilton Hotels Corporation este lider în industria ospitalităţii care deţine, manageriază şi...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Strategia de Dezvoltare a SC Turism Felix SA 2007-2011

I. Istoric şi caracterizare a SC TURISM FELIX SA Activitatea principală a societăţii este HOTELURI - cod CAEN 5510, constând în tratament...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Grupurile Hoteliere și Segmentarea Ofertei Lor

INTRODUCERE Apariţia primelor hoteluri care funcţionau pe o baza comună se leaga de numele lui Cesar Ritz, care la sfârsitul secolului XIX-lea,...

Te-ar putea interesa și

Caracterizarea județului Sibiu

I. ANALIZA SOCIO-ECONOMICĂ 1. DESCRIERE GENERALĂ Localizare Judeţul Sibiu, situat în centrul României, în partea de sud a Transilvaniei,...

Delta Dunării

Această lucrare face referire la situaţia şi perspectivele turismului românesc în dinamica turismului european, analizând în mod direct zona Deltei...

Program de Organizare și Comercializare a Unui Produs cu Temă

INTRODUCERE TURISMUL reprezintă prin conţinutul şi rolul său, un fenomen caracteristic civilizaţiei actuale, una din componentele majore ale...

Rolul agențiilor de turism în promovarea serviciilor românești

Introducere „Orice pas al unei călătorii devine o aventură a cunoaşterii; la fiecare pas mori şi învingi de bucurie, ineditul te face să renaşti,...

Studiul Comparativ al Comerțului Electronic și al Comerțului Tradițional

INTRODUCERE Comerţul reprezintă una dintre cele mai importante activităţi ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piaţă,...

Strategii de Marketing - Hotel Parc Mamaia

CAPITOLUL 1 TURISMUL ÎN ECONOMIA NAŢIONALĂ 1.1 LOCUL ŞI ROLUL TURISMULUI ÎN ECONOMIE În noianul de transformări produse în viaţa...

Raport Hotel Jolly Alon

Modulul I. Caracteristica generală a structurii de primire turistică cu funcțiuni de cazare 1.1. Prezentarea de ansamblu a structurii de primire...

Studiu de oportunitate privind dezvoltarea turistică și agroturistică a județului Sibiu

Introducere Asezat în centrul tarii, acolo unde se întâlnesc drumurile ce au legat teritoriile istorice românesti, Sibiul este o punte de...

Ai nevoie de altceva?