Importanta Activitatii Ghidului in Prestarea Serviciilor Turistice

Extras din referat Cum descarc?

Rolul si importanta ghidului
In perioada desfasurarii actiunii turistice ghidul indeplineste functia de imputernicit al unitatii turistice organizatoare si in aceasta calitate are un rol de o deosebita importanta in activitatea de turism (verificarea si obtinerea prestarii integrale si la nivelul comandat al serviciilor achitate de catre turisti, asigurarea tuturor informatiilor necesare bunei desfasurari a excursiilor, prezentarea documentata si intr-o forma placuta a obiectivelor turistice vizate, a valorilor cultural-artistice si istorice, a monumentelor naturii, confera ghidului un rol dintre cele mai insemnate in actiunea de petrecere utila si utila a timpului liber a turistului). Calitatea muncii ghidului insotitor, pregatirea sa culturala, profesionala si comportarea sa nu au un efect nemojlocit in alegerea unui numar tot mai mare de participanti la activitatea de turism.
Principalele atributii si sarcini ale ghidului
- La excursiile organizate cu autocarul sau trenul
Verifica inainte de plecare daca are asupra sa toate documentele excursiei: delegatia, stampila, programul excursiei, carnetul de cecuri, comenzile etc. Se prezinta cu cel putin o ora inainte de plecare, la locul de adunare al turisilor. Identifica mijlocul de transport auto, pe care pune emblema unitatii de turism si nr. de ordine respectiv. Verifica modul de prezentare al autocaruluio si al personalului de bord, starea de curatenie, precum si functionarea statiei de amplificare rodio. In cazul neprezentarii mijlocului de transport la ora si locul fixat, ia legatura in mod operativ cu unitatea de transport respectiva. Verifica biletele de excursie. In cazul in care in mijlocul de transport raman locul libere si excursia nu are servicii de cazare si masa, cu consimtamantul unitatii de turism poate lua si alti turisti de la locul de imbarcare, eliberand bilet de excursiei. Urmareste ca autocarul sa plece la ora stabilita in program, va astepta cel putin 15' (sfertul academic) sosirea eventualilor turisti intarziati. Nu permite personalului de bord sa ia rude sau cunostinte in excursie fara sa achite costul excursiei. In excursiile cu trenul, ghidul, ghidul se prezinta la gara, cu cel putin 10' mai devreme pentru a identifica locurile fiecarui turist, in timpul stationarii trenului in gara plina la ora plecarii, locul ghidului este la usa vagonului efectuand verificarea biletelor turistilor care au locuri in vagonul respectiv. Ghidul are obligatia de a-si anunta turistii asupra locului de adunare in statia de debarcare si va atrage atentia turistilor asupra pastrarii tichetelor de control si pentru intoarcere. La plecare si pe parcursul excursiei, ghidul va informa in detaliu asupra programului de desfasurare a excursiei pe zile si ore, a obiectivelor turistice ce vor fi vizitate, locurile destinate cazarii, unitatile unde se vor servi masa, posibilitati de agrement. In caz de forta majora (viscol, furtuna, accident) poate aduce modificari programului, orientandu-se asupra masurilor celor mai corespunzatoare asigurarii securitatii turistilor. Accidentele, modificarile de program sau alte situa'ii deosebite, vor fi anun'ate imediat dupa producerea lor unitatii de turism organizatoare sau celei mai apropiate unitati de turism prestatoare. La unitatile prestatoare de servicii verifica in principal urmatoarele: curatenia si dotarea camerelor, a lenjeriei de pat, incalzirea camerelor, cantitatea si calitatea serviciilor de masa, curatenia. Pentru toate deficientele constatate, solicita imediat celor in drept luarea masurilor corespunzatoare, mentionand in condica de sugestii si reclamatii deficientele neremediate si personale vinovate. La locurile de cazare stabilite va repartiza turistii in camere, impreuna cu delegatul prestatorului si un reprezentant al turistilor. La servirea mesei sau la repartizarea spatiilor de cazare se va ingriji de personalul de bord. Cazarea personalului de bord se va asigura de regula intr-un spatiu de cazare separat. Sa fie permanent impreuna cu grupul de turisti, iar in cazul unor nemultumiri sa intervina de indata pentru inlaturarea cauzelor. In cazuri de imbolnavire sau accidentare a unuia sau a mai multor partcipanti, va lua masuri de asigurare a asistentei medicale, daca se va imbolnavi ghidul acesta va anunta imediat unitatea de turism organizatoare pentru a lua masuri operative de inlocuire a sa. Sa sesizeze unitatea de turism organizatoare in scris ori de cate ori constata abateri ale personalului de bord in timpul desfasurarii programului turistic. Verifica realitatea datelor inscrise de soferi in foile de parcurs si le confrunta, urmarindu-se: ora de prezentare la program, ora de plecare de la locul de debarcare a turistilor, parcursul efectuat pe baza programului turistic, numar de km efectuati fata de cel prevazut in comanda, numarul de cecuri de decontare al unitatii de turism in cazul in care decontarea se face pe baza de CEC, numarul turistilor inscrisi in foile de parcurs fata de efectivul de participanti la excursie si stampila si semnatura ghidului pentru confirmarea celor de mai sus.
Potrivit reglementarilor in vigoare alocatiile de masa (baremurile) care se inscriu in comenzile lansate la unitatile de alimentatie publica, in principiu nu pot fi depasite. Se admit unele exceptii. In cadrul aceleasi zile, la solicitarea turistilor, ghidul poate face modificari in structura valorica a celor trei mese componente (mic dejun, dejun sau cina) sub rezerva respectarii baremului stabilit pe zi/turist. Fata de baremurile stabilite pe zi/turist, ghidul are componenta ca pe total grup sa inregistreze o depasire sau o economie zilnica de pana la 5%. Aceste diferente, trebuie regularizate obligatoriu de ghid in ziua urmatoare, interzicandu-se acumularea de economii, care sa fie consumate in ultima zi de sejur.
De asemenea, atributii similare revin ghidului si in cazul desfasurarii actiunilor cu alte mijloace de transport (avion, nave maritime, fluviale).


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Activitatii Ghidului in Prestarea Serviciilor Turistice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!