Grup Hotelier Intercontinental

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3077
Mărime: 123.88KB (arhivat)
Publicat de: Melinda-Brigitta L.
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAŞOV FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Extras din referat

Grupul hotelier Intercontinental este în momentul de faţă cel mai mare din punct de vedere al numărului de camere deţinut, mai exact 563.676 camere în cele 4400 de hoteluri proprii aflate în aproape 100 de ţări din întreaga lume.

Brandurile deţinute din domeniul hotelier sunt: Intercontinental, Crowne Plaza, Hotel Indigo, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites şi Candlewood Suites.

Grupul hotelier este cotat la bursa din Londra, dar, şi la cea din New York.

Deşi, pare incredibil toată această poveste de succes îşi are rădăcinile încă din anul 1777, când William Bass inaugurează o fabrică de bere de succes. Bass reuşeşte în anul 1876 să fie prima marcă înregistrată din Marea Britanie.

Datorită faptului că în anul 1960 Bass reuşeşte să se dezvolte în industria berii, cumpărând de asemenea şi o serie de baruri acesta îşi permite ca, în anul 1988 să facă primul pas în industria hotelieră reuşind să cumpere Holiday Inn International. Anul în care are să se schimbe toată aceasta afacere este 1989 când, datorită legilor care restricţionau posibilitatea deţinerii a mai multor baruri Bass face o restructurare, alegând să îşi depună eforturile în industria hotelieră.

În 1990, Bass cumpără în America de Nord Holiday Inn Bussiness şi acesta ajunge să fie cunoscut internaţional. Un an mai târziu, lansează pe piaţa hotelieră Holiday Inn Express, chiar dacă acest segment al serviciilor era unul limitat.

În 1994 Bass lansează Crowne Plaza Hotels & Resorts. Afacerea lui Bass cu pub-urile este într-o creştere continuă. Tot în acest an, achiziţionează şi lanţul de restaurante Harvester.

În 1996, încercarea lui Bass de a obţine jumatate din fabrica de bere Carlsberg – Tetley, este blocată de guvernul britanic. Cu un an mai târziu, este lansat un nou hotel, Staybridge Suites, care devide foarte rapid cel mai cunoscut brand în acest domeniu.

Hotelul Intercontinental este achiziţionat în 1998, Bass adaugând încă un brand în portofoliul său. Prin cumpărarea Sud Pacific Hotels Corporation (SPHC) din Australia, grupul Bass confirmă poziţia sa în calitate de lider pe piaţa hotelieră din Asia Pacific. De asemenea dobândeşte şi Bristol Hotels & Resorts, un lanţ hotelier american, care avea în gestiunea sa 112 hoteluri. Acesta oferă grupului Bass o puternică influenţă în contractele de management ale hotelurilor.

În 2000, fabrica de bere Bass este vândută pentru suma de 2,3 miliarde de lire unei fabrici mari de bere din Belgia. Acest major pas marchează reorientarea grupului Bass de la fabrica de bere la un lider internaţional al ospitalităţii, acţiune ce a durat mai mult de 10 ani. De asemenea şi numele de „Bass” este schimbat cu „Six Continents”, care să reflecte mai bine la nivel global răspândirea hotelurilor.

În februarie 2001, Six Continents vinde 988 de pub-uri care nu reprezentau niciun brand important.În aprilie el dobândeşte un lanţ de hoteluri Europene Penthouse, care valora 810 milioane lire. Lanţul de hoteluri are o locaţie strategică, consolidând Holiday Inn Hotels, astfel, devenind un brand cunoscut atat în Marea Britanie, cât şi în Europa.Tot în acest an, grupul Six Continents cumpără Intercontinental Hong Kong cu 241 milioane lire, consolidând poziţia sa şi urcând pe scara pieţei hotelire din China, Asia şi Pacific.

La data de 1 octombrie 2002, Six Continents Plc propune separarea grupului hotelier de vânzarea cu amănuntul, returnând 700 de milioane de lire din capital, acţionarilor. Acest proces este finalizat la data de 15 aprilie 2003. Intercontinental Hotels Group Plc este acum un grup, o companie discretă, aflată pe piaţa Marii Britanii şi SUA.

În luna iulie 2003, International Hotels Groupe vinde 16 hoteluri Staybridge Suites lui Hospitality Properties Trust şi intră într-un acord de management de 20 de ani. În decembrie 2003, Candlewood Suites este noul brand adăugat la portofoliul International Hotels Groupe.

Un an mai târziu, IGH anunţă introducerea unui nou brand Indigo Hotel, un hotel tip boutique, care promite calitate ridicată la preţuri accesibile. În aceeaşi luna, grupul adoptă noi standarde pentru vânzarea sau revânzarea camerelor de hotel pentru clienţii care sunt acolo prin intermediul unei agenţii turistice online.

Ca urmare a succesului de şedere prelungită a hotelului Staybridge Suites în America de Nord, IHG lansează Staybridge Suites în Marea Britanie în aprilie 2005.

În 2006 IGH semnează un contract cu All Nippon Airways (ANA), din care rezultă IGH ANA Hotels Group Japonia, devenind cel mai mare operator internaţional din Japonia şi al doilea lanţ hotelier din lume. Contractul are în vedere introducerea a 3 noi branduri special create pentru Japonia: ANA Intercontinental, ANA Crowne Plaza şi ANA Holiday Inn.

În 2007, IGH anunţă o relansare pe plan mondial a Holiday Inn brand de familie care cuprinde Holiday Inn, Express de către Holiday Inn şi Holiday Inn Express. Relansarea va fii pentru Holiday Inn o împrospătare şi o contemporană imagine de brand.

Preview document

Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 1
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 2
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 3
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 4
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 5
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 6
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 7
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 8
Grup Hotelier Intercontinental - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Grup Hotelier Intercontinental.docx

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Studiu Comparativ Privind Motivațiile Atitudinile și Preferințele Clienților în Raport cu Oferta Unităților Hoteliere

Introducere Argumentarea temei alese În conceperea acestei lucrări am pornit de la ideea că toată lumea a beneficiat de serviicle unui hotel, cel...

Infrastructura superioară de cazare a Municipiului București

Introducere Imi aduc aminte de pe vremea cand eram licean si inca novice, ca am avut ocazia sa imi petrec vacantele in cateva ţări dezvoltate din...

Protecția consumatorului privind serviciile hoteliere

INTRODUCERE Întâietatea utilizării noţiunii de consumator este disputată între europeni şi nord-americani. Cei din urmă afirmă că preşedintele...

Management Strategic - Carol Parc Hotel

CAPITOLUL I. Prezentare, misiune, viziune, valori, obiective Carol Parc Hotel, cel mai luxos hotel de 5 stele din Bucureşti, este situat discret,...

Grup Hotelier Intercontinental

Introducere Deşi, pare incredibil toată această poveste de succes îşi are rădăcinile încă din anul 1777, când William Bass inaugurează o fabrică...

Compania hotelieră Intercontinental România SA

Capitolul I Prezentarea Hotelului Intercontinental 1.1 Scurt istoric Hotelul Intercontinental este un hotel de 5 stele din Bucureşti, amplasat...

Prezentarea lanțului hotelier InterContinental Groups Hotels

InterContinental Group Hotels este una dintre principalele companii hoteliere din lume, cu o prezență în aproape 100 de țări. A devenit o companie...

Metodele de management ale hotelului Crowne Plaza București în front office

CAPITOLUL I :PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂŢII Grupul hotelier InterContinental (IHG) este în momentul de faţă cel mai mare din punct de vedere...

Ai nevoie de altceva?