Extras din referat
Determinarea nevoilor clienţilor
Nevoile turistice sunt concretizate prin oferta de servicii turistice. Aceasta are la bază cunoaşterea nevoii cumpărătorului şi recomandarea serviciilor turistice.
Serviciile turistice recomandate pot fi:
1.Izolate: de primire ; de acces
2.Complexe:voiaje generice ; voiaje forfetare
- Servicii de primire (meeting sau transfer) constau în punerea la dispoziţia clientului a unui mijloc de transport şi a unuia sau mai multor funcţionari care vorbesc limba clientului, care pot să îl ajute în operaţile de staţionare.
- Servicii de acces constau în punerea la dispoziţia clientului a unui mijloc de transport şi a unuia sau mai multor funcţionari (ghizi) care însoţesc clienţii învizite, excursii etc.
- Voiajele generice şi cele forfetare pot să fie individuale şi colective.
- Voiajele individuale aşa cum le spune şi numele sunt realizate idividual pentru fiecare truist în parte, iar preţul este determinat de itinerariu dorit şi de serviciile solicitate.
- Voiajele colective sau în grup, sunt concepute din punct de vedere al itinerariului şi al preţului, ulterior stabilindu-se cota individuală de participare.
Pentru orice întreprindere care urmăreşte să reuşească într-un mediu concurenţial este foarte importantă înţelegerea clientului şi orientarea acestuia.
Agenţia de turism, pentru a putea să convingă clientela să achiziţioneze produsele sale trebuie să cunoască foarte bine care sunt dorinţele, cerinţele, preferinţele şi necesităţiile acestora precum şi cât îşi permit aceştia să cheltuiască. Aflarea dorinţelor clientului se realizează cu ajutorul cercetări de marketing, prin folosirea metodelor proiective.
Metodele proiective sunt modalităţi indirecte de obţinere a informaţiilor dorite, prin proiectarea credinţelor, trăirilor şi a simţămintelor unei persoane către altă persoană si pot fi:
1. Testele de asociere a cuvintelor sunt utilizate pentru a testa potenţialul numelor de marcă sau al cuvintelor cheie dintr-un slogan promoţional (testarea notorietăţii).
2. Metoda completării frazelor are drep scop testarea cuvintelor cheie utilizate în reclame, slogane şi mai ales pentru a pre-testa comunicarea promoţională (înţelegerea publicităţii).
3. Testul percepţiei tematice are drept scop testarea vigilenţei clienţilor în ceace priveşte produsele oferite.
4. Tehnica persoanei a treia este utilizată pentru a afla părerea consumatorilor despre produsele şi serviciile de pe piaţă.
În urma analizei testelor, întrepriderea poate să îşi formuleze o părere în privinţa nevoilor clientelei şi să vină în întâmpinarea acesteia cu produsele şi serviciile pe care şi le doreşte la preţurile aferente.
Serviciile turistice
Practicarea turismului presupune existenţa unor activităţi care să satisfacă varietatea nevoilor apărute pe parcursul călătoriei şi a sejurului, astfel apare necesitatea transportului până la locul sejurului, găzduirea pe perioada acestuia, satisfacerea nevoii de alimentaţie precum şi a celor care a motivat călătoria (agrement, tratament, afaceri etc.). Toate aceste activităţi sunt servicii turistice.
Serviciile turistice reprezintă, un ansamblu de activităţi ce au drept scop satisfacerea nevoilor materiale şi spirituale ale călătorilor pe perioada deplasării şi a sejurului.
Serviciile turistice pot fi:
- Principale sau de baza:transport, cazare, alimentatie, tratament/agrement
- Auxiliare sau suplimentare:informare, bancare
Serviciile de transport
Turismul înseamnă călătorie – acţiune de deplasare spre un loc (mai) depărtat, folosind unul sau mai multe mijloace de transport.
Transportul este una dintre componentele de bază ale prestaţiei turistice, deoarece pentru a se ajunge la produsul turistic clientul/turistul trebuie să se deplaseze de la reşedinţa sa la locul de producere a produsului turistic, pentru a putea fi consumat şi este singura componentă de care nu se poate dispensa turistul în acţiunea sa de deplasare spre destinaţia turistică.
Serviciul de transport are un conţinut complex, incluzând, pe lângă voiajul propriu-zis, transportul bagajelor, transferuri, rezervări precum şi o serie de facilităţi care au menirea de a stimula călătoria. Sunt incluse, de asemenea, şi serviciile oferite celor care apelează la o formă organizată de turism, cât şi prestaţiile efectuate persoanelor ce călătoresc cu propriile mijloace de transport.Transportul este cel care asigură deplasarea turiştilor de la locul de petrecere a vacanţei, în cazul turismului de sejur, sau pe toată durata călătoriei în cazul turismului itinerant.
Pentru ca serviciile de transport să fie de calitate şi să corespundă cerinţelor turiştilor trebiue să îndeplinească următoarele condiţii: rapiditate, confort, siguranţă şi un cost cât mai redus. Principalele forme de transport utilizate în turism sunt: rutiere; aeriene; feroviare; navale.
Turiştii dispun în prezent de numeroase alternative de transport pentru a ajunge la o destinaţie preferată. Factorii fundamentali de care depinde transportul sunt:
- distanţa călătoriei;
- numărul de persoane din grup;
- disponibilităţile băneşti;
- disponibilitatea, frecvenţa şi flexibilitatea fiecărui tip de transport;
- timpul necesar călătoriei spre o destinaţie;
- confortul unui tip, faţă de altul;
- serviciile terestre.
Serviciile de cazare
Serviciile de cazare (găzduire) – urmăreşte crearea unor condiţii care să răspundă exigenţelor crescânde ale turiştilor, astfel încât să îi satisfacă nevoile generate de şederea în afara reşedintei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestionarea Fondurilor Alocate Activitatii de Turism.doc