Gestionarea Fondurilor Alocate Activitatii de Turism

Extras din referat Cum descarc?

Determinarea nevoilor clientilor
Nevoile turistice sunt concretizate prin oferta de servicii turistice. Aceasta are la baza cunoasterea nevoii cumparatorului si recomandarea serviciilor turistice. 
Serviciile turistice recomandate pot fi:
1.Izolate: de primire ; de acces
2.Complexe:voiaje generice ; voiaje forfetare 
- Servicii de primire (meeting sau transfer) constau in punerea la dispozitia clientului a unui mijloc de transport si a unuia sau mai multor functionari care vorbesc limba clientului, care pot sa il ajute in operatile de stationare.
- Servicii de acces constau in punerea la dispozitia clientului a unui mijloc de transport si a unuia sau mai multor functionari (ghizi) care insotesc clientii invizite, excursii etc.
- Voiajele generice si cele forfetare pot sa fie individuale si colective.
- Voiajele individuale asa cum le spune si numele sunt realizate idividual pentru fiecare truist in parte, iar pretul este determinat de itinerariu dorit si de serviciile solicitate.
- Voiajele colective sau in grup, sunt concepute din punct de vedere al itinerariului si al pretului, ulterior stabilindu-se cota individuala de participare.
Pentru orice intreprindere care urmareste sa reuseasca intr-un mediu concurential este foarte importanta intelegerea clientului si orientarea acestuia.
Agentia de turism, pentru a putea sa convinga clientela sa achizitioneze produsele sale trebuie sa cunoasca foarte bine care sunt dorintele, cerintele, preferintele si necesitatiile acestora precum si cat isi permit acestia sa cheltuiasca. Aflarea dorintelor clientului se realizeaza cu ajutorul cercetari de marketing, prin folosirea metodelor proiective. 
Metodele proiective sunt modalitati indirecte de obtinere a informatiilor dorite, prin proiectarea credintelor, trairilor si a simtamintelor unei persoane catre alta persoana si pot fi:
1. Testele de asociere a cuvintelor sunt utilizate pentru a testa potentialul numelor de marca sau al cuvintelor cheie dintr-un slogan promotional (testarea notorietatii).
2. Metoda completarii frazelor are drep scop testarea cuvintelor cheie utilizate in reclame, slogane si mai ales pentru a pre-testa comunicarea promotionala (intelegerea publicitatii).
3. Testul perceptiei tematice are drept scop testarea vigilentei clientilor in ceace priveste produsele oferite. 
4. Tehnica persoanei a treia este utilizata pentru a afla parerea consumatorilor despre produsele si serviciile de pe piata.
In urma analizei testelor, intrepriderea poate sa isi formuleze o parere in privinta nevoilor clientelei si sa vina in intampinarea acesteia cu produsele si serviciile pe care si le doreste la preturile aferente.
Serviciile turistice
Practicarea turismului presupune existenta unor activitati care sa satisfaca varietatea nevoilor aparute pe parcursul calatoriei si a sejurului, astfel apare necesitatea transportului pana la locul sejurului, gazduirea pe perioada acestuia, satisfacerea nevoii de alimentatie precum si a celor care a motivat calatoria (agrement, tratament, afaceri etc.). Toate aceste activitati sunt servicii turistice.
Serviciile turistice reprezinta, un ansamblu de activitati ce au drept scop satisfacerea nevoilor materiale si spirituale ale calatorilor pe perioada deplasarii si a sejurului.
Serviciile turistice pot fi:
- Principale sau de baza:transport, cazare, alimentatie, tratament/agrement
- Auxiliare sau suplimentare:informare, bancare
Serviciile de transport
Turismul inseamna calatorie - actiune de deplasare spre un loc (mai) departat, folosind unul sau mai multe mijloace de transport. 
Transportul este una dintre componentele de baza ale prestatiei turistice, deoarece pentru a se ajunge la produsul turistic clientul/turistul trebuie sa se deplaseze de la resedinta sa la locul de producere a produsului turistic, pentru a putea fi consumat si este singura componenta de care nu se poate dispensa turistul in actiunea sa de deplasare spre destinatia turistica. 
Serviciul de transport are un continut complex, incluzand, pe langa voiajul propriu-zis, transportul bagajelor, transferuri, rezervari precum si o serie de facilitati care au menirea de a stimula calatoria. Sunt incluse, de asemenea, si serviciile oferite celor care apeleaza la o forma organizata de turism, cat si prestatiile efectuate persoanelor ce calatoresc cu propriile mijloace de transport.Transportul este cel care asigura deplasarea turistilor de la locul de petrecere a vacantei, in cazul turismului de sejur, sau pe toata durata calatoriei in cazul turismului itinerant. 
Pentru ca serviciile de transport sa fie de calitate si sa corespunda cerintelor turistilor trebiue sa indeplineasca urmatoarele conditii: rapiditate, confort, siguranta si un cost cat mai redus. Principalele forme de transport utilizate in turism sunt: rutiere; aeriene; feroviare; navale.
Turistii dispun in prezent de numeroase alternative de transport pentru a ajunge la o destinatie preferata. Factorii fundamentali de care depinde transportul sunt: 
- distanta calatoriei; 
- numarul de persoane din grup; 
- disponibilitatile banesti;
- disponibilitatea, frecventa si flexibilitatea fiecarui tip de transport; 
- timpul necesar calatoriei spre o destinatie; 
- confortul unui tip, fata de altul; 
- serviciile terestre.
Serviciile de cazare
Serviciile de cazare (gazduire) - urmareste crearea unor conditii care sa raspunda exigentelor crescande ale turistilor, astfel incat sa ii satisfaca nevoile generate de sederea in afara resedintei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Gestionarea Fondurilor Alocate Activitatii de Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!