Extras din referat
Factorii de influenţă a mediului extern (analiza PEST)
Factorii care influenţează mediul extern sunt acele elemente ale mediului care trebuie luate în considerare pentru că influenţează semnificativ gestiunea şi activitatea agenţiilor de turism.
Principalii factori de influenţă a mediului extern al agenţiilor de turism sunt:
- factorii psiho-sociali care caracterizează populaţia
Caracteristicile socio-demografice, necesităţile, aşteptările, obiceiurile de consum, scara de valori, liderii de opinie, etica şi moralitatea, tradiţiile, religia etc. influenţează cererea turistică şi respectiv atitudinea populaţiei faţă de călătorii.
- factorii economici
Produsul intern brut (PIB), sursele şi condiţiile de producţie, mediul economic general, ca indicatori ai gradului de dezvoltare a unei regiuni; inflaţia şi nivelul preţurilor medii, datorită incidenţei lor în puterea de cumpărare şi în costurile ofertei; rata şomajului datorită consecinţelor ei asupra puterii de cumpărare, cererea de locuri de muncă şi nivelul de serviciu, creşterea cererii interne datorită valorii sale ca tendinţă economică; instrumentele bancare şi facilităţile de creditare şi investiţii etc.
- infrastructura şi factorii tehnici Gradul de dezvoltare a transporturilor, telecomunicaţiilor, educaţiei, serviciilor, sănătăţii, energiei şi confortului în general etc., deoarece afectează nivelul calităţii serviciilor, furnizorii şi alte elemente
ale produsului turistic.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Factorii de Influenta a Mediului Extern.doc