Factorii care Influenteaza Evolutia Turismului

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Activitatea turistica se numara printre cele cateva fenomene care s-au impus in epoca contemporana, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind o trasatura caracteristica a secolului nostru si in special a celei de a doua jumatati a acestuia.
In multimea de transformari produse in viata social-economica dupa al doilea razboi mondial societatea omeneasca s-a industrializat la scara planetara. Societatile industrializate au ca trasatura definitorie o importanta concentrare a populatiei in centrele urbane, pe suprafete restranse, societatea industriala ofera posibilitati nelimitate de crestere a productivitatii muncii cu efecte pozitive: cresterea veniturilor, sporirea duratei timpului liber, cresterea sperantei medii de viata, dezvoltarea si modernizarea mijloacelor de informare. Datorita acestora a aparut dorinta oamenilor de a-si petrece timpul liber calatorind, cautand sau visand la colturi linistite din natura, vizitand orase si sate din tara de bastina sau din alte tari pentru a cunoaste oameni si locuri sau pentru a-si ingriji sanatatea.
Se poate aprecia ca, in viitor, in mai toate tarile lumii, turismul se va transforma dintr-o preocupare ocazionala intr-una permanenta tinzand spre necesitate.
Din punct de vedere etimologic, cuvantul "turism" provine din termenul englez "tour" (calatorie) care a fost creat in Anglia in jurul anului 1700 pentru a desemna actiunea de a voiaja in Europa, in general, si in Franta, in special. Termenul deriva din cuvantul grecesc "tournos" si cel latin "turnus" si inseamna tot calatorie in circuit. Din termenul "turism" a derivat si cel de "turist" adica persoana care efectueaza calatoria pentru placerea proprie.
Prin turism se intelege ansamblul de activitati prin care omul isi petrece timpul liber si industria creata pentru satisfacerea tuturor solicitarilor turistilor la locul de destinatie, la un inalt nivel calitativ.
Turismul este reprezentat de activitatile unei persoane care calatoreste in afara mediului sau obisnuit si al carei scop este altul decat exercitarea unei activitati remunerate la locul de vizitare.
Turismul a existat din perioada Evului Mediu prin calatoriile si pelerinajele la marile catedrale si ansambluri monarhale, marturiile fiind date de jurnale si note de calatorie, note comerciale, corespondenta si alte documente scrise.
Turismul poate fi privit ca un sistem de multiple interactiuni si relatii interdependente intre factorii ofertei si cererii turistice, iar armonizarea celor doua componente de baza presupune actiuni de planificare. Intreaga activitate turistica poate sa fie planificata in functie de spatiu-la nivel national, regional, local, si de timp - pe termen lung, mediu si scurt.
Varietatea activitatilor din domeniul turismului, interdependenta dintre acestea, legaturile existente intre acestea si alte ramuri ale economiei nationale, diversificarea motivatiilor, cresterea numarului de factori cu actiune de durata si spatiere care influenteaza raporturile dintre cerere si oferta au facut ca turismul sa devina o adevarata industrie, al carui rol se gaseste mereu in ascensiune. 
Industria turistica este supranumita - "industria fara fum" - datorita caracterului ei ecologic. 
Turismul include o gama variata de servicii: publicitate si promovare, informare, cazare, alimentatie, tratament balnear, agrement si divertisment care isi dau concursul la efectuarea de prestatii turistice si care arata ca produsul turistic are o calitate superioara numai in masura in care toate elementele care il compun sunt de o calitate deosebita. Turismul actioneaza ca un element dinamizator al sistemului economic global, el presupunand o cerere specifica de bunuri si servicii, cerere care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora.
Importanta tot mai mare pe care a dobandit-o turismul in perioada contemporana a sporit preocuparile pentru definirea cat mai exacta si completa a acestui fenomen.
In turism de disting doua categorii de relatii: relatii materiale care apar atunci cand turistii recurg la anumite servicii platite, si relatii imateriale (intangibile), rezultate din contactul cu populatia locala, cu civilizatia, cultura, traditiile , institutie publice din tara vizitata. Deoarece in cadrul activitatilor turistice se creeaza, implicit asemenea relatii complexe intre turism si tara, respectiv regiunea, zona sau statiunea vizitata, precum si intre turismul privit in intregime (ca ramura a economiei nationale) si diferite sfere ale vietii publice (economice, financiare, sociale, politice, culturale, etc.) este clar ca turismul trebuie sa fie definit in stransa legatura cu toti acesti factori. 
In mod curent, turismul se divide, dupa locul de provenienta a turistilor, in doua forme: 
- turismul national (intern) practicat de locuitorii unei tari in interiorul granitelor ei;
- turismul international (extern) caracterizat prin vizitele cetatenilor straini intr-o tara si prin plecarile cetatenilor autohtoni in scopuri turistice in afara granitelor tarii.
Prin turist strain se defineste orice persoana care se deplaseaza pe o durata de cel putin 24 de ore intr-o alta tara, diferita de cea in care se afla domiciliul sau stabil. Pot fi considerati turisti straini:
- persoanele care efectueaza o calatorie de placere (de agrement) sau pentru orice alte motive(familiale, de sanatate etc.);
- persoane care calatoresc cu scopul de a participa la conferinte, reuniuni si misiuni diverse (stiintifice, administrative, diplomatice, religioase, sportive etc);
- persoane in calatorii de afaceri;
- persoane aflate in croaziere maritime, chiar in cazul in care durata lor intr-o tara vizitata este mai mica de 24 de ore.
Prin turist intern se defineste orice persoana care viziteaza un loc - altul decat acela unde are domiciliul stabil in interiorul tarii de resedinta- pentru un motiv, altul decat acela de a efectua o activitate remunerata si efectuand cel putin o innoptare (sau 24 de ore).


Fisiere in arhiva (1):

  • Factorii care Influenteaza Evolutia Turismului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!