Activitatea de fabricare de produse turistice se deruleaza pe mai multe faze care corespund unei perioade de mai multe luni, uneori mai multi ani, necesitand finantari mari pentru investitii. Aceste faze sunt: 1. Studiul de piata turistica. Acesta urmareste cunoasterea si analiza pietei si a mediului economic respectiv. Ele sunt diferite in functie de scopul urmarit iar metodologia utilizata se refera la caracteristicile cererii si ofertei, mediului de piata, necesitatea proiectului si perioada de elaborare a lui, controlul si costurile. Piata trebuie astfel selectata incat informatiile solicitate si primite sa poata atinge scopul urmarit. Anchetele utilizate in studiile de piata efectuate pe baza sondajelor pe esantioane din populatia cercetata, trebuie sa ofere prin informatiile cantitative si calitative pe care le furnizeaza, date referitoare la motivatiile, preferintele si atitudinea consumatorilor fata de tarile de destinatie turistica. Realitatea unui studiu de piata complet propune: a) Dimensionarea esantionului de persoane si alegerea metodei de esantionare. Se poate utiliza metoda esantionarii la intamplare care utilizeaza calculele de probabilitate in privinta alegerii indivizilor interogati sau o metoda mai sigura pornindu-se de la categoriile socio - profesionale si de la repartitia geografica a locurilor de resedinta reprezentative pentru populatia care urmeaza sa fie studiata. b) Stabilirea naturii informatiilor necesare studiului. Acesta urmareste determinarea si delimitarea clientelei potentiale, respectiv identificarea unui grup de consumatori potentiali pentru care trebuie adoptat produsul si pregatita compania de promovare. c) Alegerea tehnicilor de ancheta . Anchetele se pot desfasura: - la domiciliul anchetatilor, utilizand chestionare ce cuprind intrebari cu caracter general, dar si intrebari cu caracter general dar si intrebari cu raspunsuri precise scopului urmarit; - la telefon sau prin posta; - formarea esantionului din persoanele reunite intamplator (sali de asteptare, dar care sunt disponibile pentru un contact direct, fiind motivate spre obiectivul anchetei. 2. Conceptia produsului turistic. Creatorul de produse turistice va trebui sa caute cele mai adevarate adaptari ale produselor sale la necesitatile consumatorului. Aceasta se poate realiza prin cunoasterea pietei emitatoare si prin pastrarea continua a raportului calitate/pret. Cunoasterea pietei emitatoare se bazeaza pe o serie de informatii reunite prin studii de piata referitoare la: a. clientela - segmentata pe grupe de varsta, locuri de resedinta, profesie, grupe de venituri, obiceiuri, preferinte turistice. b. resursele turistice ale locurilor de destinatie: bogatii naturale, culturale, infrastructura, animatie, excursii. c. concurenta - din necesitatea de adoptare a elementelor componente ale produsului turistic, in vederea deosebirii de oferta, concurenta si din necesitatea de a dispune de mijloace de reclama si publicitate pentru aranjamentul respectiv.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.