Codul de practici dintre agenții și hoteluri

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2114
Mărime: 17.86KB (arhivat)
Publicat de: Gelu-Leonard Stoian
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Majoritatea tarilor lumii si-au creat, adaptat si adoptat coduri de practici/ de conduitå bazate pe prevederile Codului de Practici IH&RA-UFTAA ( International Hotel & Restaurant Association si Universal Federation of Travel Agent's Associations). In tarile Uniunii Europene este aplicabil si Codul de Conduita HOTREC - ECTAA. Aceste coduri au rolul sa ajute hotelurile si agentiile de turism sa isi intocmeasca contractele hoteliere īn baza unor norme si reglementari minimale specifice activitåtii de turism si cu clauze bine definite, care så elimine, pe cāt posibil, eventualele diferende / dispute sau chiar procese in instante.

Actualul Cod de Practici este elaborate si adaptat dupå ultimul Cod de Practici semnat la data de 20 Octombrie 1999 la Durban - Africa de Sud, īntre IH&RA si UFTAA, ale caror membre sunt cele doua parti semnatare. Prezentul Cod de Practici inlocuieste Codul de Practici semnat la data de 16 noiembrie 1995 la Bucuresti de catre Asociatia Hotelierilor din Romānia / AHR si Asociatia Nationalå a Agentiilor de Turism / ANAT.

Codul de Practici are drept scop sa reglementeze si sa disciplineze relatiile contractuale, cunoscute drept contracte hoteliere, incheiate intre hotelurile si agentiile de turism din Romania. Actualul Cod de Practici contine 9 anexe, care sunt parte integranta a acestui accord:

Anexa nr. 1: Lista definitiilor;

Anexa nr. 2: Lista de verificare privitoare la contractele de grup si clientii individuali;

Anexa nr. 3: Regulile de arbitraj;

Anexa nr. 4: Tabel explicativ privind politicile de anulåri pentru individuali si grupuri;

Anexa nr. 5: Tabel explicativ asupra penalitåtilor pentru anularea grupurilor si a individualilor;

Anexa nr. 6: Modelul pentru contractul individual (grup pana la 10 persoane);

Anexa nr. 7: Modelul pentru contractul de grup (grup peste 10 persoane);

Anexa nr. 8: Modelul pentru contractul de grup/contingent hotelier/alocare de camera;

Anexa nr. 9: Modelul pentru contractul de organizare congrese, conferinte, incentives etc.

Adoptarea codului de practice dintre agentii si hoteluri a avut ca scop:

sa fie in concordanta cu politicile Uniunii Europene pentru protectia consumatorilor, evidentiate si īn Directiva 90/314/EEC referitoare la pachetele de servicii turistice;

cresterea nivelului calitativ al serviciilor turistice, al accelerarii integrarii europene si schimbarii in bine a imaginii Romaniei ca tara si destinatie turistica;

intaririrea relatiilor de cooperare reciproc avantajoase si a evitarii eventualelor neintelegeri sau diferende dintre hotelurile si agentiile de turism din Romania.

Agentia de turism incheie contracte ce au ca obiect oferirea spre vanzare a spatilor de cazare cu toate tipurile de unitati de primire clasificate, in functie de specificul programului turistic. Contractul dintre agentii si hotel, in speial pentru turismul international se incheie in baza codului international de practice stability de IH&RA si FUAAV. Ascoiatiile nationale de profil au adoptat codul national de practice ca indrumar al relatiilor contractual.

Rolul auxiliar al codului de practici

Codul de Practici se va aplica ori de cate ori nu s-a incheiat un contract confidential (conventie) intre hotel si agentia de turism, dar care nu inlocuieste contractul hotelier. Acesta se va aplica de asemenea, in sensul de a completa dispozitiile unui contract confidential, tinand seama de orice clauza neinclusa in acesta. Partile semnatare isi exprima dorinta ca prezentul Cod de Practici sa serveasca drept directiva in vederea solutionarii diferendelor dintre hoteluri si agentiile de turism fie confidential pe cale amiabilå, fie pe cale de arbitraj si/sau juridica in extremis.

Contractul hotelier

Contractul hotelier este documentul prin care hotelul se intelege cu o agentie de turism sa asigure servicii hoteliere la un pret agreat si garantat, unui turist sau unui grup de turisti, care sunt clientii agentiei de turism. Toate contractele hoteliere, indiferent de tipul lor, sunt bazate pe cererea de rezervare facuta de agentia de turism catre hotel. Cand agentia de turism are conventie pentru tarife confidentiale, aceasta va face referire la contractul - cadru in fiecare cerere de rezervare.

In situatia in care agentia de turism nu are o conventie scrisa cu hotelul, cu clause si tarife confidentiale, dar numarul turistilor califica cererea de servicii pentru grup, se vor solicita, negocia si confirma tarife de grup.

Pentru protectia consumatorilor/clientilor si prestarea unor servicii de calitate, partile semnatare recunosc contractele hoteliere (supuse eventual si arbitrajului FIHR/ANAT ) ca fiind legale numai acelea care se incheie, indiferent de durata lor, intre hoteluri, moteluri si asimilate clasificate si agentii de turism licentiate.

Contractul hotelier se adreseaza in special turismului individual si are ca baza regulamentul hotelier international care are ca scopstabilirea conditiilor in relatiile dintre partile contractante si protectia clientului. Industria hoteliera a publicat primul sau regulament hotelier acum circa 60 de ani. In acest interval regulamentul a suferit numeroase modificari datorita expansiunii si globalizarii turismului.

Preview document

Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 1
Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 2
Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 3
Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 4
Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 5
Codul de practici dintre agenții și hoteluri - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Codul de Practici dintre Agentii si Hoteluri.doc

Alții au mai descărcat și

Agenția de Turism SC Paradis Travel SRL

Capitolul 1. Constituirea agentiei de turism ,,Paradis Travel” - FISA DE PREZENTARE – Paradis Travel este o agentie de turism tur-operatoare,...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Înființarea unei agenții de turism

1. Prezentare generală Turismul este definit ca o activitate umană nonlucrativă, desfășurată temporar la libera alegere în afara localitații de...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Comercializarea Produselor Turistice

Comercializarea produselor turistice - elemente de ansamblu Comercializarea produselor turistice reprezintă ansamblul activităţilor şi a...

Te-ar putea interesa și

Agențiile de Turism

INTRODUCERE Unul dintre principalele fenomene social-economice ale secolului nostru îl constituie dezvoltarea cu o rapiditate şi continuitate...

Agenție de Turism

Clientii În functie de modul de organizare a sejurului, turistii se împart în doua mari categorii: cei care calatoresc pe cont propriu si cei care...

Plan de marketing - SC Turido SA Zalău

S.C. TURIDO S.A. Analiza mediului intern de marketing Amplasamentul S.C. Turido.S.A. este amplasata pe strada Crisan, bl N5, localitatea Zalau....

Comerțul internațional și comerțul invizibil

1.Noțiuni introductive privind comertul international si comertul invizibil Comerțul internațional include totalitatea schimburilor de bunuri și...

Plan de Afaceri - SC Mega-Mat SRL

_ bilantul firmei si contul de profit si pierdere perioada 2003-2005 _ cash-flow :real :pesimist :optimist CAP. I INTRODUCERE Incepand din...

Strategii de marketing turistic în cazul Vila Rosa

1. Concept – structura de primire turistică Infrastructura reprezintă totalitatea bunurilor şi mijloacelor de transport prin care resursele...

Hotel Trianon

generale despre Hotel Trianon Amplasare si istoric Hotelul Trianon este situat în mijlocul orasului Bucuresti, aproape de unul dintre cele mai...

Comercializarea Produselor Turistice

Comercializarea produselor turistice - elemente de ansamblu Comercializarea produselor turistice reprezintă ansamblul activităţilor şi a...

Ai nevoie de altceva?