Cererea Turistica

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1. CARACTERIZARE CONCEPTUALA 2
CAPITOLUL 2. FORME ALE ACTIVITATII TURISTICE 5
CAPITOLUL 3. TIPOLOGII DE CERERE TURISTICA 6
CAPITOLUL 4. COMPORTAMENTE GENERATOARE DE CERERE TURISTICA 8
BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

Cap. 1. Caracterizare conceptuala
Cererea turistica este formata din ansamblul persoanelor care isi manifesta dorinta de a se deplasa periodic si temporar in afara resedintei proprii pentru alte motive decat prestarea unor activitati remunerate la locul de destinatie.
Din perspectiva acestei definitii si a normelor elaborate recent de Organizatia Mondiala a Turismului este considerat turist ,,orice persoana care se deplaseaza spre un loc situat in afara resedintei obisnuite pentru o perioada mai mica de 12 luni si ale carei motive principale de calatorie sunt altele decat exercitarea unei activitati remunerate in locul vizitat". Astfel sunt considerati turisti persoanele care: 
o efectueaza o calatorie de agrement (vacanta, concediu); 
o se deplaseaza in statiunile balneo-climaterice in scopul tratamentului sau imbunatatirii starii de sanatate; 
o se deplaseaza in alte localitati in scopul de a participa sau de a asista la competitii sportive; calatoresc in scopuri profesionale, adica participa la conferinte internationale, reuniuni stiintifice sau misiuni religioase etc.; 
o se deplaseaza in scopuri culturale. 
Consumul turistic este o expresie a cererii solvabile a populatiei pentru serviciile turistice, care isi gaseste echivalent in oferta turistica, in timp si spatiu. Consumul turistic este format din cheltuielile efectuate de purtatorii cererii turistice pentru achizitionarea unor servicii si bunuri legate de motivatia turistica. 
Gama de servicii pe care un turist le poate solicita in timpul unei calatorii turistice, in decursul unui sejur de vacanta sau in cadrul unei forme specifice de turism, este foarte variata, depinzand de insasi forma de turism practicata, de diversitatea produselor turistice in cadrul fiecarei forme de turism, de distanta dintre localitatea de resedinta a turistului si locul unde se va realiza respectivul consum turistic, de sezonalitatea activitatii turistice, de felul atractiilor turistice majore care polarizeaza curentele turistice spre anumite destinatii, de puterea de cumparare a clientului potential (cererea solvabila) si, intr-o proportie importanta, de gusturile, preferintele, aspiratiile etc, intr-un cuvant, de motivatiile nevoilor sociale pentru servicii turistice ale clientelei potentiale. 
Incercand o sintetizare a acestor multiple aspecte, rezulta ca cererea turistica se manifesta practic intr-un numar infinit de variante, nuantate de la un client potential la altul, in functie de: 
- tipologia socioprofesionala, familia si forma de turism in care se desfasoara calatoria turistica a clientului interesat; 
- caracteristicile tehnice ale voiajului efectuat (durata sejurului, formele de transport, modalitatile de cazare etc); 
- sursele financiare si sumele disponibile pentru acoperirea cheltuielilor turistice in functie de structura serviciilor; 
- motivatiile clientelei si preferintele turistilor pentru atractiile oferite. 
Volumul, structura, dinamica, dispersia in timp si spatiu si tendintele de ale cererii turistice sunt influentate in permanenta, de o serie de factori cu actiune continua sau ocazionala, care determina de altfel si dezvoltarea ansamblului industriei turistice pe plan si mondial. 
Particularitatile cererii turistice
Comparativ cu cererea de marfuri, cererea turistica prezinta o serie de particularitati, ce decurg inerent din sfera nevoilor sociale pentru marfuri si servicii ale populatiei: 
- Spre deosebire de cererea solvabila de marfuri a populatiei, care se identifica cu consumul propriu-zis al marfurilor (chiar in cazul produselor de indelungata), cererea de servicii turistice nu se identifica in totalitate cu consumul turistic, situatie explicabila prin faptul ca acele categorii de populatie care, din diferite motive, nu-si parasesc localitatea de resedinta in timpul concediilor, nu se manifesta de regula ca solicitanti de servicii turistice. 
Daca in consumul de marfuri se poate stabili o anumita ierarhizare a formelor de modificare a cererii pentru diferite grupe de marfuri, cererea turistica nu se caracterizeaza, de obicei, printr-un consum periodic al aceluiasi produs turistic, oferit la aceeasi destinatie a calatoriilor turistice. Din aceste considerente, desi in practica turistica se accepta clasificarea cererii in periodica si ocazionala (rara), periodicitatea trebuie inteleasa ca o manifestare generala a cererii de servicii turistice in cursul unei perioade de referinta, avandu-se in vedere ca, totodata, periodicitatea consumului turistic nu afecteaza decat intr-o mica masura aceeasi oferta de servicii la intervale apropiate. Rationamentul face in mod deliberat abstractie de unele forme impuse de manifestare periodica a cererii turistice, ca de exemplu cazul calatoriilor de afaceri (asimilate cu calatoriile turistice), in cazul recomandarilor medicale pentru anumite proceduri de tratament balneomedical care necesita repetare la intervale regulate de timp si in aceeasi statiune turistica, sau chiar si in cazul unor forme cu predilectie de turism (de exemplu, vanatoarea sau pescuitul sportiv) legate de aceeasi destinatie a calatoriilor. 
- Periodicitatea cererii turistice este o functie a veniturilor disponibile, a timpului liber si a sezonalitatii activitatii turistice, care genereaza diferite forme de turism bazate pe o oferta anuala periodica (de exemplu: turismul in statiunile de sporturi de iarna, turismul estival pe litoral etc). In acest context merita sa fie reamintit faptul ca factorul esential al formarii periodice (sezoniere) a cererii turistice si, in consecinta si a repartitiei inegale in timp si spatiu a cererii, este reprezentat de limitele timpului liber disponibil pentru turism in decursul unui an calendaristic. 
Se au in vedere, in primul rand, concediile si vacantele anuale, care reprezinta perioade mai lungi si neintrerupte de timp liber si care influenteaza formarea cererii turistice prin: 
- durata concediilor si vacantelor; cu cat acestea sunt de mai lunga durata, permit fragmentarea lor in mai mare masura si, ca atare atenueaza caracterul sezonier al cererii; 
- limitele caracteristice impuse acestora, cunoscand ca, pentru anumite categorii de populatie activa, concediile pot fi utilizate in scopuri turistice numai in anumite perioade de an (de exemplu in agricultura).


Fisiere in arhiva (1):

  • Cererea Turistica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!