Extras din referat
I.Prezentare turism cultural
Patrimoniu cultural
Cuvântul “castel” este derivat din latinescul “castellum” şi înseamnă cetate, fortăreaţă, iar “castrum” înseamnă loc fortificat. Castelul poate fi definit ca fiind “un refugiu sigur împotriva invaziei”.
Castelele, aşa cum le recunoaştem în general, au fost construite din piatră în timpul epocii medievale dar istoria castelelor ne duce mult înapoi în istorie până în perioada neolitică – în istorie, Epoca de Piatră. Întreaga istorie a castelelor ne oferă fapte şi informaţii importante ce ne conduc până la construcţia de castele medievale.
Prima atestare documentară referitoare la Castelul Bran datează din 1377, când braşovenii au primit de la Ludovic I d’Anjou dreptul de a ridica un castel pe locul unde fusese o fortăreaţă. Astfel încât, în 1382, locuitorii Braşovului au purces la ridicarea castelului, pe o stâncă înaltă, pentru a putea supraveghea întreaga regiune. Braşovenii au ridicat o citadelă care are patru turnuri amplasate în cele patru puncte cardinale. Zidurile şi turnurile castelului au fost construite din piatră, pentru a rezista atacurilor duşmanilor. Şi interiorul castelului a fost gândit pentru a-i ajuta pe locuitorii săi în caz de asediu, de aceea camerele şi coridoarele din incinta Branului formează un labirint misterios, iar în curtea interioară se afla o fântână care face legătura cu ascunzătorile subterane.
Castelul Bran este unul dintre cele mai valoroase monumente de arhitectura medievală din România cu funcţii economice,istorice şi militare fiind cunoscut de turiştii din întreaga lume drept Castelul Dracula.Patrimoniul castelului este reprezentat de Muzeul Bran, ce se întinde pe cele 4 etaje ale castelului, este deţinătorul unor valoroase şi diversificate colecţii de obiecte muzeale, unele dintre ele aparţinând tezaurului patrimoniului cultural naţional.
Colecţiile muzeului sunt structurate în funcţie de istoria artei, a etnografiei şi artei populare.Colecţia de arme şi armuri oferă o mare valoare muzeului deoarece pune în evidenţă importanţa militară avută de aceasta cetate în Evul Mediu. De o altă importanţa deosebită sunt şi colecţiile de artă decorativă printre care se număra colecţia de mobilier, colecţia de ceramică şi colecţia de argintărie.Colecţiile de artă plastică din care amintim colecţia de sculptură şi colecţia de icoane din cadrul muzeului care incanta vizitatorii, provin din fondul regal, donaţii sau achiziţii.
În acest moment Castelul Bran adăposteşte în curtea să un mic muzeu al satului cu case tradiţionale din regiunea culoarului Rucar-Bran.
Castelele au atras imaginaţia tuturor datorită misterului ce le înconjoară şi de multe ori pentru a atrage turiştii, castelele au fost promovate ca fiind locuri înfricoşătoare cu o istorie interesantă. Făcând o comparaţie între Castelul Bran şi următoarele castele internaţionale precum: Castelul Belcourt - Newport, Rhode Island, SUA, Castelul Chillingham - Northumberland, Anglia, Castelul Predjama – Slovenia, Castelul Moosham - Unternberg, Austria, etc. putem afirma că patrimoniul nostru cultural, în ceea ce priveşte castelele nu este mai prejos decât cel internaţional, Castelul Bran situându-se în Top 10 cele mai înfricoşătoare castele din lume conform clasamantului realizat de imopedia.ro.
Perspective de dezvoltare
Ca perspective de dezvoltare ne propunem ca în apropierea castelului să deschidem un parc de distracţii cu tematica specifică acestui loc, unde vizitatorii vor trăi o experienţă de neuitat,profitând de existenţa utilajelor şi maşinăriilor special amenajate creând o atmosferă desprinsă din filmele horror.
2.Analiza pieţei
2.1 Identificarea pieţei
Agenţia de turism S.C Mareea-Olimp S.R.L a fost înfiinţată în anul 1998 şi înmatriculată în conformitate cu prevederile legii privind societãţile comerciale, fiind înregistratã în Registrul comerţului cu nr.inreg. R.C.: J-20-27-1998 având formă juridică de constituire societate cu răspundere limitată. Sediul central al agenţiei este situat pe Str. Gavriil Muzicescu Nr.6, Bl.7A, în municipiul Iaşi şi sloganul agenţiei noastre este: “În fiecare zi suntem aici pentru tine”.
Firma desfăşoară activităţi specifice ale agenţiilor de turism tour-operatoare, servicii de turism conexe, asigurări multiple de călătorie, broşuri , hărţi , asistenta turistică punând accentul pe piaţa turismului cultural.
Starea cererii
În perioada ianuarie – martie apare cererea inexistentă, deoarece clienţi nu-şi mai permit să investească în călătorii/vacanţe, chiar şi până la Castelul Bran fiind început de an, aceştia nedispunând de o situaţie financiară foarte bună în urma sărbătorilor de iarnă.
Cererea fluctuantă creşte atunci când au loc evenimente importante cum ar fi petrecerea de Hallowen pe data de 29 octombrie, sărbătorile pascale, Dragobetele, nunţi şi festivaluri cu diferite tematici.Deasemenea cererea creşte atât în sezonul cald când turiştii vin în zona Bran pentru odihnă, relaxare cât şi în sezonul rece în preajma sărbătorilor de iarnă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Castelul Bran.docx