1. Definirea turismului rural 2 2. Promovarea si dezvoltarea turismului rural in Germania 3 3. Dezvoltarea zonelor rurale din Franta 4 4. Dezvoltarea turismului rural din Austria 6
Caracteristicile de dezvoltare rurala din diferite tari europene 1. Definirea turismului rural Multi oameni asociaza zonele rurale cu ideea de mari spatii libere, strans legate de traditie si prudente in fata schimbarii, frumoase si de asemenea sarace. Cand spunem rural ne gandim la ferme, munca la camp, zone mai putin populate, natura, valori traditionale. Sunt foarte rare, sau aproape inexistente cazurile cand nu distingem mediul rural, atunci cand ne aflam in acest mediu. Astfel, toata lumea cunoaste termenul de rural, dar nimeni nu poate defini termenul foarte precis. Ramane totusi intrebarea : cum se poate realiza acest lucru si prin ce metoda se poate cristaliza conceptul de rural. Dupa anii '60, omenirea a inceput sa fie tot mai preocupata de tinta (destinatia) vacantelor sale, turismul devenind una din cele mai importante activitati economice din lume. Simultan cu manifestarea primelor tendinte de petrecere - tot mai frecventa - a vacantelor in mijlocul naturii, din ce in ce mai multi turisti si-au dorit petrecerea clipelor de relaxare in mediul (spatiul) rural. Ce-si propuneau acesti calatori, drumeti, excursionisti, intr-un cuvant turisti- Un raspuns sintetic presupune o concentrare a obiectivelor: - Sa-si satisfaca curiozitatea si dorinta de petrecere a vacantelor in cu totul alte conditii de viata si civilizatie decat cele obisnuite; - Sa-si materializeze interesul pentru noi destinatii; - Sa fragmenteze vacanta in 3 - 4 mini vacante (4-5 zile: mare, munte, statiune, localitate balneara, sat turistic traditional); - Sporirea gradului de solicitare pentru spatii de cazare cu un confort mai redus (deci mai ieftin); - Turism cultural si de cunoastere (in special tinerii si turistii de varsta a treia); - Alegerea ca destinatii de vacanta a tarilor invecinate; In mod firesc s-au conturat urmatoarele avantaje: - Valorificarea bogatului potential rural; - Economisirea de investitii pentru crearea de capacitati de cazare, alimentatie publica si agrement; - Reducerea la minim a personalului de servire; - De congestionarea zonelor turistice supraaglomerate; - Imbunatatirea nivelului de trai in zonele utilizate ca baza materiala a turismului; - Surse suplimentare de venituri pentru populatia rurala; - Inviorarea traditiilor populare, dorinta de perpetuare a unor mestesuguri traditionale. Cercetarile intreprinse la inceputul deceniului opt al secolului nostru au scos in evidenta ca cererea turistica si alegerea destinatiilor turistice au fost puternic influentate de formele de agrement si animatie oferite de fiecare zona in parte, de pozitie si accesibilitate, cadrul natural precum si cel socio-economic, etnografia si folclorul local (Glavan, V. Marchidan, - ,,Experienta nationala si internationala in valorificarea patrimoniului rural"). Turismul rural se sprijina in majoritatea tipurilor de primire (receptie) existente pe dotarile ce se regasesc, in mare parte, in proprietate privata a locuitorilor din spatiul rural, practicanti (in calitate de prestatori) ai activitatilor turistice. Reteaua turismului rural reprezinta cea mai buna organizare in cadrul statelor Comunitatii Europene. Aceasta datorita: - conditiilor de organizare create; - a organismelor neguvernamentale nationale si internationale existente; - sprijinul primit din partea statelor (credite pe termen lung, cu dobanda de 3 - 4 % - Franta, Germania, Austria - scutire de impozit pe activitatea turistica desfasurata, sprijin logistic, formare de cadre si indrumare, s.a.), a C.E.E. prin intermediul programelor PHARE; - experientei castigate si dorintei de perfectionare manifestate permanent. 2. Promovarea si dezvoltarea turismului rural in Germania ,,Vacantele la fermele taranesti" din Germania au condus, printre altele, la o concluzie apreciata si bine cunoscuta - a gazdelor (receptorilor - prestatorilor de servicii turistice): ,,un oaspete pentru un sejur aduce mai mult profit decat orice alta activitate in cursul unui an intreg". Drept urmare, in 1980 a fost inaugurat un proiect de amenajare ,,de al Marea Nordului pana la Alpi", ce-si propune realizarea a 2000 de locuinte de vacanta cu circa 10 000 de camere (cu unul si doua paturi). Regiunile cele mai dezvoltate in activitatea de turism rural sunt: Schwartwald si Messen. Cele de mai sus pot fi conjugate cu legislatia antitrust, cu incurajarea permanenta a afacerilor ,,mici si mijlocii" cu capital familial si nu in ultimul rand cu un foarte vechi concept german (Mala John - ,,Bussnis Guide Efopeen") asupra vietii de familie si in special legat de pozitia femeii in societate (,,kinder, kuche und kirche"= ,,copil, bucatarie si biserica") - care au condus la obtinerea unor rezultate deosebite si o promovare ascendenta a turismului rural. In momentul de fata turismul rural este practicat in mai bine de 2/3 din spatiul rural german. Pozitionand geografic, vom intalni dotari incepand din Rhemania de Nord, Wastfalia, continuand apoi cu: Hessen, Bavaria sau Baden Wurtemberg.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).