Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2333
Mărime: 17.92KB (arhivat)
Publicat de: Ieremia Grigore
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Jardan Leonid
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova Facultatea Economie Mondială Catedra Turism şi Servicii Hoteliere

Cuprins

  1. 1. Definirea turismului rural 2
  2. 2. Promovarea şi dezvoltarea turismului rural în Germania 3
  3. 3. Dezvoltarea zonelor rurale din Franţa 4
  4. 4. Dezvoltarea turismului rural din Austria 6

Extras din referat

Caracteristicile de dezvoltare rurală din diferite ţări europene

1. Definirea turismului rural

Mulţi oameni asociază zonele rurale cu ideea de mari spatii libere, strâns legate de tradiţie şi prudente în faţa schimbării, frumoase şi de asemenea sărace. Când spunem rural ne gândim la ferme, munca la câmp, zone mai puţin populate, natura, valori tradiţionale. Sunt foarte rare, sau aproape inexistente cazurile când nu distingem mediul rural, atunci când ne aflam în acest mediu. Astfel, toata lumea cunoaşte termenul de rural, dar nimeni nu poate defini termenul foarte precis. Rămâne totuşi întrebarea : cum se poate realiza acest lucru şi prin ce metoda se poate cristaliza conceptul de rural.

După anii ‘60, omenirea a început sa fie tot mai preocupată de ţinta (destinaţia) vacanţelor sale, turismul devenind una din cele mai importante activităţi economice din lume. Simultan cu manifestarea primelor tendinţe de petrecere – tot mai frecventă – a vacantelor în mijlocul naturii, din ce în ce mai mulţi turişti si-au dorit petrecerea clipelor de relaxare în mediul (spaţiul) rural.

Ce-şi propuneau aceşti călători, drumeţi, excursionişti, intr-un cuvânt turişti- Un răspuns sintetic presupune o concentrare a obiectivelor:

- Să-şi satisfacă curiozitatea şi dorinţa de petrecere a vacanţelor în cu totul alte condiţii de viaţă şi civilizaţie decât cele obişnuite;

- Să-şi materializeze interesul pentru noi destinaţii;

- Să fragmenteze vacanţa în 3 – 4 mini vacanţe (4-5 zile: mare, munte, staţiune, localitate balneara, sat turistic tradiţional);

- Sporirea gradului de solicitare pentru spaţii de cazare cu un confort mai redus (deci mai ieftin);

- Turism cultural şi de cunoaştere (în special tinerii şi turiştii de vârsta a treia);

- Alegerea că destinaţii de vacanţă a ţărilor învecinate;

În mod firesc s-au conturat următoarele avantaje:

- Valorificarea bogatului potenţial rural;

- Economisirea de investiţii pentru crearea de capacităţi de cazare, alimentaţie publică şi agrement;

- Reducerea la minim a personalului de servire;

- De congestionarea zonelor turistice supraaglomerate;

- Îmbunătăţirea nivelului de trai în zonele utilizate ca baza materiala a turismului;

- Surse suplimentare de venituri pentru populaţia rurală;

- Înviorarea tradiţiilor populare, dorinţa de perpetuare a unor meşteşuguri tradiţionale.

Cercetările întreprinse la începutul deceniului opt al secolului nostru au scos în evidenţă că cererea turistică şi alegerea destinaţiilor turistice au fost puternic influenţate de formele de agrement şi animaţie oferite de fiecare zonă în parte, de poziţie şi accesibilitate, cadrul natural precum şi cel socio-economic, etnografia şi folclorul local (Glavan, V. Marchidan, – „Experienţa naţională şi internaţională în valorificarea patrimoniului rural”).

Turismul rural se sprijină în majoritatea tipurilor de primire (recepţie) existente pe dotările ce se regăsesc, în mare parte, în proprietate privată a locuitorilor din spaţiul rural, practicanţi (în calitate de prestatori) ai activităţilor turistice.

Reţeaua turismului rural reprezintă cea mai buna organizare în cadrul statelor Comunităţii Europene. Aceasta datorita:

- condiţiilor de organizare create;

- a organismelor neguvernamentale naţionale şi internaţionale existente;

- sprijinul primit din partea statelor (credite pe termen lung, cu dobânda de 3 – 4 % – Franţa, Germania, Austria – scutire de impozit pe activitatea turistică desfăşurată, sprijin logistic, formare de cadre şi îndrumare, s.a.), a C.E.E. prin intermediul programelor PHARE;

- experienţei câştigate şi dorinţei de perfecţionare manifestate permanent.

2. Promovarea şi dezvoltarea turismului rural în Germania

„Vacanţele la fermele ţărăneşti” din Germania au condus, printre altele, la o concluzie apreciată şi bine cunoscută – a gazdelor (receptorilor – prestatorilor de servicii turistice): „un oaspete pentru un sejur aduce mai mult profit decât orice altă activitate în cursul unui an întreg”. Drept urmare, în 1980 a fost inaugurat un proiect de amenajare „de al Marea Nordului până la Alpi”, ce-şi propune realizarea a 2000 de locuinţe de vacanţă cu circa 10 000 de camere (cu unul şi doua paturi). Regiunile cele mai dezvoltate în activitatea de turism rural sunt: Schwartwald şi Messen.

Cele de mai sus pot fi conjugate cu legislaţia antitrust, cu încurajarea permanentă a afacerilor „mici şi mijlocii” cu capital familial şi nu în ultimul rând cu un foarte vechi concept german (Mala John – „Bussnis Guide Efopeen”) asupra vieţii de familie şi în special legat de poziţia femeii în societate („kinder, kuche und kirche”= „copil, bucătărie şi biserică”) – care au condus la obţinerea unor rezultate deosebite şi o promovare ascendenta a turismului rural.

În momentul de faţă turismul rural este practicat în mai bine de 2/3 din spaţiul rural german. Poziţionând geografic, vom întâlni dotări începând din Rhemania de Nord, Wastfalia, continuând apoi cu: Hessen, Bavaria sau Baden Wurtemberg.

Preview document

Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 1
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 2
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 3
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 4
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 5
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 6
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 7
Caracteristicile de Dezvoltare Rurală din Diferite Țări Europene - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Caracteristicile de Dezvoltare Rurala din Diferite Tari Europene.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Ecoturism și Turism Rural

Introducere Cursul intitulat Ecoturism şi turism rural abordează principalele noţiuni şi concepte specifice unor forme de turism alternativ în...

Te-ar putea interesa și

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Turism Rural

INTRODUCERE Ca sa poata fi cuprinsa intr-o definitie, sfera turismului il are in centrul sau pe “ Homo viator”, adica omul care calatoreste in...

Modalități de Finanțare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii în Economia Românească Actuală

Introducere Până nu demult, întreprinderilor mici şi mijlocii (denumite în continuare IMM) aproape că nu li se acorda importanţă nici la nivel...

Modalități de înființare a unei întreprinderi din domeniul agroalimentar cu aplicație la SC Rarăul SA

CAPITOLUL I LOCUL SECTORULUI AGROALIMENTAR ÎN ECONOMIA ROMÂNIEI 1.1. Importanţa sectorului agroalimentar din România Economia agroalimentară se...

Turismul Rural în România și în Europa

CONSIDERATII GENERALE Activitatea turistică se numară printre cele câteva fenomene de ordin socio-economic ce s-au impus in epoca contemporană,...

Evoluția Turismului Romanesc în Dinamica Turismului Mondial

CAPITOLUL I Specificul dezvoltării turismului românesc în dinamica turismului mondial Analizând evoluţia principalilor indicatori ai activităţii...

Managementul departamentului de agroturism din cadrul agenției de turism Magest Trade & Travel București

Introducere Orice activitate in cadrul unei societǎţi comerciale nu poate fi demaratǎ, derulatǎ şi controlatǎ decât plecând de la informaţie....

Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013

Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 continuă programele de cooperare transfrontalieră implementate în trecut în...

Ai nevoie de altceva?