Activitatea hoteliera 3 Cazarea 3 Departamentul de receptie ( front office ) 3 Departamentul de etaj ( Housekeeping ) 4 Vanzari - Marketing 5 Departamentul tehnic ( intretinere ) 5 Paza si securitate 6 Restaurant - alimetatie publica 6 Organizarea firmei President Resort Tirgu-Mures 7 Hotel President 7 Camere 8 President Trade Centre Center & Salile de conferinte 9 Sali de conferinta 9 Sala mica President 10 Sala City Us 10 Sala Manadas 11 Sala mare President 11 Sala Garden 12 Restaurantele President Resort 12 Hanul Manadas 12 Restaurant President 13 Restaurant Manadas 13 Restaurant Only White 13 Restaurant Garden 14 Pizzeria Il Padre 14 AquaRock Spa 14 Serviciile prestate de firma 16 Stabilirea preturilor 17 Promovarea 18 Personalul 18 Tabloul de bord 19 Conceperea tabloului de bord 21 Diagnosticarea sistemului informational aferent domeniului condus de manager 21 Reproiectarea subsistemului informational aferent managerului respectiv 21 Completarea tabloului de bord si armonizarea cu alte instrumente manageriale 21 Utilizarea tabloului de bord 22 Concluzii 22
Activitatea hoteliera Urmatoarea definitie a serviciilor inglobeaza toate tipurile de servicii: ,,Un serviciu este o activitate sau o serie de activitati de natura intangibila, mai mult sau mai putin, care in mod normal, dar nu necesar, are/au loc in interactiunile dintre consumator si angajati si/sau de resurse fizice sau bunuri si/sau sisteme ale furnizorului de servicii, care sunt oferite ca o solutie pentru problemele consumatorului." (Gronroos 1990) Din punct de vedere al oaspetelui, serviciul hotelier este o experienta, determinata de raportul calitate/pret, atmosfera si personal. Decalajul asteptari-experienta traita trebuie sa tinda spre zero pentru a obtine entuziasmul clientului. Prin urmare, serviciul hotelier reprezinta suma a tot ce i se intampla clientului in contact cu o tranzactie sau o serie de tranzactii. Organizarea activitatii unei unitati hoteliere este expresia unei politici manageriale, tinand cont de tipul, capacitatea de clasificare a hotelului. Pornind de la conceptul de ospitalitate, structura organizatorica trebuie sa asigure realizarea obiectivelor, si anume satisfacerea nevoilor de baza, adapost si hrana, impuse de statutul de turist, precum si a altor necesitati, dorinte, preferinte ale oaspetilor, la un inalt nivel calitativ si in conditii de eficienta economica. Aceste considerente au impus configurarea celor doua departamente specifice ale unui hotel: cazarea si alimentatia publica care asigura serviciile hoteliere de baza. Alte activitati, indispensabile functionarii unui hotel, sunt legate de administrare, control, comercializare, resurse umane si se constituie in departemente si sectoare generale. Cazarea Departamentul de receptie ( front office ) Sectoare de activitate : - Rezervari - Receptie - Comunicatii Rolul acestui departament este : promovarea si vanzarea serviciilor hoteliere, cazare si servicii suplimentare. Activitati: - Promovarea si vanzarea serviciilor hoteliere - Planificarea rezervarilor si inregistrarea acestora - Evidenta clientilor si a situatiei camerelor - Intampinara clientilor - Alocarea spatiului de cazare - Inregistrarea datelor clientului - Efectuarea serviciilor suplimentare - Rezolvarea solicitarilor si a reclamatiilor - Inregistrarea consumurilor clientilor - Incasarea contravalorii serviciilor consumate de client - Emiterea notelor de plata si a facturilor - Gestionarea cheilor - Realizarea comunicatiilor in interiorul si in afara hotelului, prin telefon, telex, fax - Intocmirea situatiilor si a rapoartelor zilnice - Intocmirea de statistici specifice - Colaborarea cu alte sectoare si departamente de activitate Departamentul de etaj ( Housekeeping ) Sectoare de activitate : - Spatiile de cazare - Spatii comune ( publice ) - Lenjerie - Spalatorie Rolul acestui departament este: asigurarea igienei si amenajarea spatiilor hoteliere. Activitati: - Curatenia si igienizarea spatiilor de cazare si a celorlalte spatii hoteliere - Dotarea si amenajarea spatiilor de cazare - Intretinerea si gestionarea lenjeriei hoteliere - Efectuarea de servicii suplimentare specifice.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).