Extras din referat
Brandul national este un concept relativ recent. Tarile se afla intr-o competitie acerba pentru atragerea turistilor, clientii avand la dispozitie o paleta foarte larga de locuri din care pot alege. Cu alte cuvinte, un brand national puternic si pozitiv ofera un avantaj competitiv extrem de important.
O tara are atat de multe „fete”, incat este foarte greu sa-i definesti personalitatea si, implicit, brandul. De aceea brandingul de tara este un proces indelungat ce consta intr-un set de programe, PR si publicitate care ajuta la formarea unei imagini reale, pozitive si atragatoare pentru turisti si oameni de afaceri, in principal.
Japonia reprezinta un model in crearea „povestilor brandurilor asiatice”, deoarece aceasta a reusit sa-si formeze o imagine pozitiva la nivel global prin exportul de produse fabricate la standarde mondiale, in special in sectorul tehnologic.
In anul 2002, guvernul japonez a constatat ca peste 16 milioane de japonezi calatoresc anual in strainatate, dar ca Japonia este vizitata doar de 5 milioane de turisti straini. In aceste conditii, in 2002, s-a hotarat ca tara are nevoie de o promovare turistica agresiva si o revitalizare regionala.
I. Strategia de brand a Japoniei Yōkoso! Japan (2003 – martie 2010)
La 1 aprilie 2003, prim-ministrul Japoniei a lansat strategia de brand Yōkoso! Japan („Bine ati venit in Japonia!) care avea ca principal obiectiv atragerea a 10 milioane de turisti straini anual in Japonia pana in anul 2010 si a 20 de milioane de turisti straini anual pana in 2020.
1.1. Logoul prezinta elemente caracteristice ale Japoniei:
- Caligrafia nipona denumita Shodo, cae este arta de a scrie frumos – se observa faptul ca literele acestui logo sunt realizate cu pensula.
- Culorile traditionale ale Japoniei: rosu, alb si negru. Rosul si negru sunt culorile steagului japonez iar negrul este culoarea de ceremonie.
- Literele „O” si „J” au fost realizate astfel incat sa reprezinte forma Japoniei.
In graficul de mai jos, este realizata previziunea privind cresterea numarului de turisti straini anual in perioada 2003-2010.
1.2. Principalele obiective ale strategiei de marketing:
- stabilirea si dezvoltarea brandului Japoniei tinandu-se cont de diversitatea tarii;
- imbunatatirea imaginii Japoniei in lume;
- revitalizarea economiilor regionale;
- cresterea gradului de cunoastere si intelegere in exterior a poporului si culturii
japoneze;
- imbunatatirea confortului in timpul calatoriei in Japonia;
- promovarea Japoniei ca o destinatie Premium;
- promovarea turismului de afaceri.
Campania Visit Japan („Vizitati Japonia”) a fost promovata la nivel national si
international prin:
– Televiziune:
- Au fost difuzate spoturi de prezentare unde primul ministru invita turistii straini
sa viziteze Japonia si agentiile de turism din strainatate sa experimenteze Japonia
pentru a promova apoi pachetele turistice spre aceasta destinatie.
- De-a lungul timpului au fost create şi spoturi tematice: Delightful Japan („Incantatoarea Japonie”: clipul prezinta o Japonie autentica: costume colorate, festivaluri
incantatoare, concursuri de sumo, bai termale, ceremonialul ceaiului si bucataria
traditionala), Beautiful Japan („Frumoasa Japonie”: in clip sunt prezentate frumusetile
naturale ale tarii: ciresii infloriti, gheisele, muntele Fuji, arhitectura deosebita
a caselor, poduri impresionante peste panorame incredibile ale insulelor nipone,
frumusetea anotimpurilor), Cool Japan (reclama s-a adresat in special tinerilor si a
prezentat viata de noapte din marile orase, frenezia capitalei, tinere japoneze care
ureaza turistilor bun venit, desene animate si roboti japonezi).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Brandul de Tara - Japonia.doc