Brandul de țară - Japonia

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1436
Mărime: 1.88MB (arhivat)
Publicat de: Gina Costin
Puncte necesare: 6
Universitatea din Bucuresti Facultatea de Administratie si Afaceri – Marketing

Extras din referat

Brandul national este un concept relativ recent. Tarile se afla intr-o competitie acerba pentru atragerea turistilor, clientii avand la dispozitie o paleta foarte larga de locuri din care pot alege. Cu alte cuvinte, un brand national puternic si pozitiv ofera un avantaj competitiv extrem de important.

O tara are atat de multe „fete”, incat este foarte greu sa-i definesti personalitatea si, implicit, brandul. De aceea brandingul de tara este un proces indelungat ce consta intr-un set de programe, PR si publicitate care ajuta la formarea unei imagini reale, pozitive si atragatoare pentru turisti si oameni de afaceri, in principal.

Japonia reprezinta un model in crearea „povestilor brandurilor asiatice”, deoarece aceasta a reusit sa-si formeze o imagine pozitiva la nivel global prin exportul de produse fabricate la standarde mondiale, in special in sectorul tehnologic.

In anul 2002, guvernul japonez a constatat ca peste 16 milioane de japonezi calatoresc anual in strainatate, dar ca Japonia este vizitata doar de 5 milioane de turisti straini. In aceste conditii, in 2002, s-a hotarat ca tara are nevoie de o promovare turistica agresiva si o revitalizare regionala.

I. Strategia de brand a Japoniei Yōkoso! Japan (2003 – martie 2010)

La 1 aprilie 2003, prim-ministrul Japoniei a lansat strategia de brand Yōkoso! Japan („Bine ati venit in Japonia!) care avea ca principal obiectiv atragerea a 10 milioane de turisti straini anual in Japonia pana in anul 2010 si a 20 de milioane de turisti straini anual pana in 2020.

1.1. Logoul prezinta elemente caracteristice ale Japoniei:

- Caligrafia nipona denumita Shodo, cae este arta de a scrie frumos – se observa faptul ca literele acestui logo sunt realizate cu pensula.

- Culorile traditionale ale Japoniei: rosu, alb si negru. Rosul si negru sunt culorile steagului japonez iar negrul este culoarea de ceremonie.

- Literele „O” si „J” au fost realizate astfel incat sa reprezinte forma Japoniei.

In graficul de mai jos, este realizata previziunea privind cresterea numarului de turisti straini anual in perioada 2003-2010.

1.2. Principalele obiective ale strategiei de marketing:

- stabilirea si dezvoltarea brandului Japoniei tinandu-se cont de diversitatea tarii;

- imbunatatirea imaginii Japoniei in lume;

- revitalizarea economiilor regionale;

- cresterea gradului de cunoastere si intelegere in exterior a poporului si culturii

japoneze;

- imbunatatirea confortului in timpul calatoriei in Japonia;

- promovarea Japoniei ca o destinatie Premium;

- promovarea turismului de afaceri.

Campania Visit Japan („Vizitati Japonia”) a fost promovata la nivel national si

international prin:

– Televiziune:

- Au fost difuzate spoturi de prezentare unde primul ministru invita turistii straini

sa viziteze Japonia si agentiile de turism din strainatate sa experimenteze Japonia

pentru a promova apoi pachetele turistice spre aceasta destinatie.

- De-a lungul timpului au fost create şi spoturi tematice: Delightful Japan („Incantatoarea Japonie”: clipul prezinta o Japonie autentica: costume colorate, festivaluri

incantatoare, concursuri de sumo, bai termale, ceremonialul ceaiului si bucataria

traditionala), Beautiful Japan („Frumoasa Japonie”: in clip sunt prezentate frumusetile

naturale ale tarii: ciresii infloriti, gheisele, muntele Fuji, arhitectura deosebita

a caselor, poduri impresionante peste panorame incredibile ale insulelor nipone,

frumusetea anotimpurilor), Cool Japan (reclama s-a adresat in special tinerilor si a

prezentat viata de noapte din marile orase, frenezia capitalei, tinere japoneze care

ureaza turistilor bun venit, desene animate si roboti japonezi).

Preview document

Brandul de țară - Japonia - Pagina 1
Brandul de țară - Japonia - Pagina 2
Brandul de țară - Japonia - Pagina 3
Brandul de țară - Japonia - Pagina 4
Brandul de țară - Japonia - Pagina 5
Brandul de țară - Japonia - Pagina 6
Brandul de țară - Japonia - Pagina 7
Brandul de țară - Japonia - Pagina 8
Brandul de țară - Japonia - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Brandul de Tara - Japonia.doc

Alții au mai descărcat și

Valea Doftanei

INTRODUCERE Turismul reprezintă o activitate permanentă a omului modern, având implicaţii pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic,...

Destinație turistică rurală Valea Doftanei

Prezentaţi şi exemplificaţi etapele implementării sistemului de mangement integrat al calităţii pentru o destinaţie turistică rurală din România....

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Analiza brand turistic de țară - studiu de caz Egipt și Japonia

Politici promotionale in turism Brandul turistic de tara/produs turistic Brandul național este un concept relativ recent. Țarile se afla intr-o...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Rolul Strategiei de Brand a Japoniei în Dezvoltarea Turistică a Țării

I. Strategia de brand a Japoniei 1. Introducere Brandul naţional este un concept relativ recent. El a început să fie utilizat la mijlocul anilor...

Te-ar putea interesa și

Politica de Distribuție a Companiei JT Internațional

INTRODUCERE În urma unei scurte analize a societăţii contemporate se poate remarca foarte uşor dependenţa din ce în ce mai accentuată a tuturor...

Influența brandului asupra comportamentului consumatorului

Introducere „Un produs este ceea ce se face într-o fabrică: un brand reprezintă ceea ce cumpără clientul. Un produs poate fi copiat de concurenţă;...

Noțiunea de brand - etapele elaborării brandului

Introducere Consumatorii consideră brandul o parte importantă a produsului care diferenţiază produsul unei firme de cele ale concurenţei. Un brand...

Strategia de Branding a Japoniei

I. Abordari teoretice privind brandul si brandingul de tara Conform American Marketing Asociation (AMA) „Un nume, termen, design, simbol sau orice...

Marketingul Urban

MARKETINGUL URBAN Ultimul deceniu al secolului XX se caracterizează prin amplificarea provocărilor economice, sociale, politice, pe care...

Cercetare privind comportamentul consumatorului în decizia alegerii magazinului și a factorilor de influență în decizia de cumpărare a produselor

Prin realizarea acestei cercetari ne-am propus sa aflam locatiile pe care oamenii le prefera pentru a-si face cumparaturile, factorii care ii...

Impactul Cupei Mondiale din 2002

1. Introducere Evenimentele sportive, în special competiţiile sportive, generează, de asemenea, importante fluctuaţii ale populaţiei şi constituie...

Promovare Produs - Kreon

Firma Solvay –Pharma a venit pe piaţă cu un nou produs farmaceutic, Kreon. Deoarece se află în faza de lansare firma organizează o amplă campanie...

Ai nevoie de altceva?