Extras din referat
1. Domeniul turismului este administrat de o Agenţie centrală de specialitate subordonată direct Guvernului
2. Există cadrul legal şi de reglementare a turismului
3. Există documente relevante de politici: Strategia de dezvoltare durabilă a turismului, Programe Nationale Drumul vinului şi Satul moldovenesc, Program de impulsionare a turismului rural, etc.
4. Funcţionează Colegiul AT şi Consiliul Consultativ pentru Turism pe lîngă AT
5. Funcţionează Centrul Naţional de Perfecţionare a Cadrelor din Industria Turismului
6. Turistul moldovenesc susţine funcţionalitatea industriei turistice a ţării.
7. Atracţii suficiente pentru o ofertă turistică variată
8. Potenţial sporit al culturii populare şi tradizionale (folclor, tradiţii, artizanat )
9. Există normative de calitate pentru ospitalitatea moldovenească la destinaţie
10. Clima temperată favorabilă practicării turismului intern pe parcursul anului;
11. Flora specifică;
12. Factorii naturali şi resursele minerale recomandate în cura balneară;
13. Relieful deosebit;
14. Calitatea bună a gustărilor şi a băuturilor propuse la preţuri accesibile;
15. Patrimoniul cultural-istoric atractiv;
16. Varietatea folclorului, tradiţiilor şi evenimentelor pe parcursul anului şi în toate zonele ţării,
1. Insuficienţa resurselor financiare pentru promovarea domeniului: expoziţii, materiale promoţionale, susţinere financiară a proiectelor din domeniu, etc
2. Resurse financiare limitate pentru dezvoltarea ramurii
3. Ponderea redusă a finanţărilor nebugetare şi pe proiecte
4. Infrastructură insuficient dezvoltată pentru servicii de turism
5. Migrarea mare a cadrelor calificate
6. Patrimoniul cultural este degradat
7. Slabă experienţă a AT de participare în proiecte
8. Structură a AT neechilibrată pe atribuţii
9. Indicii de perfomanţă erodaţi
10. Cooperare redusă cu partenerii strategici, inclusiv în teritoriu
11. Lipsa de informaţie pentru antrenarea în acţiuni complementare (proiecte, instruiri)
12. AT nu gestionează informaţia strategică destre sistemul turismului
13. Moldova rămâne o destinaţie apreciată de un număr limitat de turişti străini
14. Cadrul legislativ insuficient aplicat şi armonizat
15. Capacităţi insuficiente pentru gestionarea sectorului turistic
16. Necesitatea reformării managementului sectorului turistic
17. Cooperarea la nivel scăzut cu specialiştii responsabili de turism din teritoriu
18. Grad redus de specializare a ofertei turismului naţional
19. Moldova rămâne încă necunoscută pentru europeni
20. Puţini vizitatori cunosc Moldova prin excursii
21. Personal nepregătit pentru ospitalitate moldovenească calitativă
22. Insuficienţa de acţiuni pentru vizibilitatea turistică a ţării în interior şi exterior
23. Neconştientizarea de către o parte din populaţia locală a importanţei măsurilor de protecţie a obiectivelor de patrimoniu natural şi cultural; a avantajelor economico-culturale oferite de complexul istorico-natural;
24. Lipsa diversităţii produsului turistic oferit;
25. Infrastructura învechită;
26. Prezentarea superficială a atracţiilor culturale;
27. Accesul redus la informaţie (indicatoare pe drumuri, panouri stradale etc.);
28. Calitatea relativ joasă a deservirii în prestarea serviciilor turistice;
29. Influenţa negativă a factorilor de natură socio-economică (fonduri insuficiente pentru promovarea turismului intern, şomajul şi migraţia forţei de muncă, reducerea puterii de cumpărare a populaţiei, care afectează cererea de servicii turistice etc.).
Oportunităţi Ameninţări
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Swot a Turismului in Republica Moldova.doc