Analiza Industriei Hoteliere - Studiu de Caz Starwood Hotels

Extras din referat Cum descarc?

I. Dimensiuni Teoretice
Definirea conceptului de hotel oferita de Organizatia Mondiala a Turismului (WTO) este: ,,Hotelurile sau unitatile asemanatoare se caracterizeaza prin amenajarea lor pe camere, respectand o limita minima de camere, avand o echipa manageriala unica si furnizand servicii bine definite care includ serviciul de camera, mentinerea curateniei, facilitatile sanitare etc."
Startul industriei hoteliere
Industria hoteliera are o istorie foarte indelungata, inca din secolul al 6-lea i.Hr., cand primul han de langa Londra a inceput sa se dezvolte.
Revolutia industriala din Anglia, a adus idei noi si progres in afaceri care duce la modernizarea hanurilor. Inventia motorului cu aburi da posibilitatea unor calatorii mai lungi cu numar mai mare de persoane. Acest lucru duce la dezvoltarea reala a industriei hoteliere. 
Revolutia industriala, (1760), a declansat constructia de hoteluri din Europa continentala, Anglia si America.
Primul hotel american urban, a fost deschis in New York City in 1794, iar unitati similare s-au format in Boston, Baltimore, si Philadelphia. 
Hotelul nu raspunde azi numai pentru nevoile de baza ale clientilor, cum ar fi hrana si adapost ci hoteluri de azi sunt o "casa departe de casa".
Un loc aparte in industria hoteliera il reprezinta industria ospitalitatii, definita de catre WTO drept "totalitatea organizatiilor, firmelor si institutiilor care ofera serviciul de cazare si alimentatie, atat pentru turisti, cat si pentru populatia din tara respectiva, locala."
Industria ospitalitatii cuprinde:
- Industria cazarii 
Caracteristici: 
o Sezonalitate - flexibilitate ridicata in ce priveste utilizarea structurilor de cazare 
o Dependenta de resursa umana - planificarea locurilor de munca sezoniere
o Perisabilitate - nu poate fi stocata - neutilizarea este costisitoare
- Industria restaurarii
Dezvoltarea industriei hoteliere , a condus la formarea unei varietati de unitati pe piata hoteliera creand deseori confuzie in randul voiajorilor. Astfel, plasarea unui hotel intr-un anumit grup cu caracteristici comune nu este deloc usoara. La nivel mondial, au fost stabilite o serie de criterii de clasificare si segmentare a unitatilor hoteliere.
Pe baza acestora se pot lua in discutie la prezentarea afacerii hoteliere mai multe aspecte, respectiv cine este si ce vrea hotelul pe piata, cine sunt clientii actuali, pe cine ar putea sa atraga in viitor, cum sa se faca lucrul acesta etc.
Principalele criterii sunt:
a) caracteristici fundamentale:
- unitati hoteliere si similare acestora;
- unitati extrahoteliere / complementare;
b) amplasarea:
- in orase mici sau mari;
- in mediul rural;
- pe litoral;
- la munte;
c) legatura cu mijloacele de transport:
- de-a lungul cailor rutiere ( motel);
- in apropierea garilor ( hotel de gara);


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Industriei Hoteliere - Studiu de Caz Starwood Hotels.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!