Amenajarea Turistica a Litoralului - Mangalia

Cuprins referat Cum descarc?

I.Introducere
1.Amenajarea turistica a litoralului
2.Localizare Mangalia
3.Istoric
II.Potentialul turistic
1.Atractii turistice
III.Infrastructura
1.Infrastructura turistica
2.Infrastructura de agrement
IV.Programe si proiecte de amenajare
1.Centrul de dezvoltare a turismului transfrontalier Romania - Bulgaria
2.Mangalia - turism balnear si de agrement
3.Portul turistic - Mangalia
4.Reabilitare si ecologizare lacuri Neptun
V.Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

I. Introducere
1.Amenajarea turistica a litoralului
Amenajarea turistica a teritoriului este parte integranta a amenajarii teritoriului unei tari. Este un proces dinamic si complex de amenajare stiintifica a spatiului turistic cu luarea in considerare a relatiei mediu colectivitati umane, precum si factorii care influenteaza aceste relatii.
Scopul amenajarii teritoriului este punerea in valoare a resurselor regionale, imbunatatirea cadrului de viata si a conditiilor de existenta ale locuitorilor, avand in vedere atenuarea disparitatilor regionale ale dezvoltarii economice si sociale prin organizarea mediului inconjurator si orientarea optima a echipamentelor si activitatilor.
Litoralul este definit ca zona de contact dintre elementele terestre si hidrologice. Este mediu fragil aflat in permanenta transformare si deci permanent supus proceselor care duc la deteriorarea echilibrului.
2.Localizare Mangalia
Al doilea oras al litoralului, Mangalia este o asezare de aceeasi varsta cu Tomisul, fiind in trecut o colonie antica intemeiata de greci care purta numele de Callatis (de la raul Calles din Asia Mica). Numele de azi al statiunii, Mangalia, vine de la Pangalia, care in greaca bizantina insemna "cea mai frumoasa". 
Oras - port maritim,cu o populatie de peste 40.000 de locuitori,edificat in zona litoralului maritim apartinand Podisului Dobrogei de Sud,la nord de limanul fluvio - maritim Mangalia.Altitudinal,orasul este cuprins intre 0,5 m in S-SE si 30 m in NV.
3.Istoric
Localitatea este mentionata sub numele de Pangalla sau Pancalia in portulanele genoveze din secolul al XIII-lea. Forma ,,Mangalia" apare prima data in anul 1593. Asemanarea cu denumiri tataresti din Bugeac (Costangalia, Samangalia, Gioltaigalia) si prezenta, de multe veacuri, a unei importante comunitati de Tatari in oras, atesta originea tatareasca a denumirii. Anterior secolului al al XIII-lea, localitatea apare sub numele antic de Callatis (Callata in portulanele genoveze, uneori intre paranteze sub Pangalla sau Pancalia).
Callatis a fost o colonie a cetatii grecesti Heraclea Pontica (azi Eregli in Turcia) din secolul al VI-lea inaintea erei noastre. Portul si jumatate din orasul din Antichitate sunt acum submerse. In ciuda inevitabilelor razboaie si schimbari de stapani, orasul a prosperat timp de 1200 de ani, uneori liber, alte ori sub stapanirile succesive ale Persilor, ale Macedonenilor, ale Dacilor, si ale Romanilor, deveniti Bizantini prin crestinare (timpurie aici, cum o dovedesc cercetarile arheologice, incepute in 1915 de Vasile Parvan). Cetatea, insa, dispare ca atare odata cu navalirea popoarelor migratoare din secolele VIII si IX, fiind inlocuita cu o simpla asezare de pescari.
Este partial recladita in secolul XI odata cu reintrarea Dobrogei sub stapanirea bizantina, dar dispare din nou in 1225, arsa de data aceasta de Tatari, care stabilesc aici o tabara, cresc cai si oi, si sunt stapanii unui mic grup de pescari greci care pescuiesc pentru ei (dupa cronicarul Geoffroy de Villehardouin, el insusi relatand instructii navale genoveze, limanul Mangaliei fiind pentru acestia un adapost). Se pare ca nici regatul Valaho-Bulgar, nici despotatul Dobrogei, nici domnia lui Mircea cel Batran, nici lunga stapanire turceasca nu au schimbat aceasta situatie, adaugandu-se doar un grup de Lipoveni in secolul al XVIII-lea.
Situatia insa se schimba odata cu alipirea Dobrogei la Romania in 1878. Mangalia devine un port modern (al doilea port maritim dupa Constanta) cu vre-o 3000 de locuitori permanenti in 1938, dar care devin peste 10.000 vara, orasul crescand rapid multumita plajei de la Tatlageac-Comorova, ce se intinde pe mai multi kilometri intre capurile Schitu si Baglaru (azi Aurora). Mangalia a fost portul de atas al primului submarin romanesc "Delfinul".
Dupa Al Doilea Razboi Mondial, orasul devine zona militara de frontiera si turismul pericliteaza cativa ani. In 1954 este din nou deschis tuturor, iar incepand cu 1962 orasul intra in atentia guvernului pentru a deveni un important centru turistic: intre padurea Comorova si mare sunt edificate statiunile climaterice si de destindere Jupiter, Olimp, Neptun, Saturn, Venus si Aurora, iar vechiul si pitorescul oras, tipic dobrogean, este in mare parte distrus pentru a lasa loc unor constructii moderne, dar intr-un stil functional ce se poate gasi oriunde in lume.
II. Potentialul turistic
Statiunea balneoclimaterica este favorizata de conditiile climatice (media anuala a temperaturii este de 11,2o C,a lunii iulie de 26-28o C,iar precipitatiile medii anuale au valori de 377 mm) si de prezenta Lacului Mangalia ( separat initial de mare,acum un golf al acesteia printr-o deschidere antropica efectuata in 1953; 261 ha suprafara,9,5 km lungime, 0,8 km latime,13 m adancime maxima),in nordul caruia sunt bogate izvoare de apa mezotermale (26 - 28oC),sulfuroase.
Mangalia are o plaja cu forma usor circulara intinzandu-se intre digul de nord al Portului comercial Mangalia si plaja Saturn cu care comunica printr-o scurta portiune neamenajata , in partea de nord a orasului. In partea centrala plaja are circa 120 m latime si este marginita de o faleza inalta folosita ca loc de promenada in serile calde de vara de turisti. Accesul pe plaja se face de regula pe scarile care coboara pe plaja chiar din zona centrala a orasului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Amenajarea Turistica a Litoralului - Mangalia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!