Agenția de turism - principalul intermediar în industria turismului

Extras din referat Cum descarc?

Experienta acumulata in dmeniul calatoriilor demonstreaza pe deplin rolul esential pe care acestea l-au avut in drumul strabatut de omenire pe calea progresului, aportul important la victoriile obtinute in ,, cucerirea spatiului".
Dorinta sau necesitate? Fara indoiala, ambele au constituit de-a lungul vremii si reprezinta si astazi resorturile calatoriei. Exploratori, comercianti, oameni de stiinta si cultura, ambasadori, preotisau intelectuali saraci, actori, studenti, calugari, au cutreierat lumea fie impinsi de necesitatile materiale, setea de cunoastere, nevoia regasirii de sine in locurile sfinte, fie fugind de prigoana legii si a bisericii sau purtand razboaie.
Acestea sunt doar cateva din motivele care l-au determinat pe om inca din cele mai vechi timpuri sa calatoreasca. Este foarte adevarat insa, ca nu toate aceste calatorii pot fi identificate cu cele in scopuri turistice, dare le au trezit dorinta si curiozitatea omului de a cunoaste ceea ce se afla dincolode spatiul vietii sale cotidiene. Pe masura trecerii timpului motivatiile de calatorie s-au diversificat, omul avand nevoi si dorinte noi, multiple si mult mai complexe, determinate de transformarile inregistrate la nivelul societatii, in diferitele epoci istorice.
In literatura de specialitate se mentioneaza antichitatea, ca perioada pentru inceputurile calatoriilor in scopuri turistice, iar consacrarea turismului ca activitate, respective aparitia unei ,,noi industrii", cu o evolutie rapida si o importanta economica in crestere, sunt localizate spre sfarsitul secolului al XIX-lea.
Cei mai multi dintre expertii in domeniu, considera asadar turismul ca fiind un fenomen economico-social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind o trasatura caracteristica secolului nostru. Punctele de vedere asupra fenomenului turistic s-au format odata cu evolutia sa, iar aspectele consideratedefinitorii au variat in functie de optica profesionala a celor care si-au exprimat opiniile: economisti, geografi, sociologi, etc.
Pe masura trecerii anilor si amplificarile calatoriilor, abordarile fenomenului turistic au devenit tot mai numeroase, iar continutul notiunii de turism s-a imbogatit, incercand sa reflecte cat mai fidel complexitatea acestei activitati pozitionata la intersectiamai multor ramuri si sectoare din economie. 
Prin continutul si rolul sau, turismul reprezinta astazi un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economicesi sociale pentru un numar tot mai mare de tari ale lumii. Receptiv la prefaceriile civilizatiei contemporane, turismul evolueaza sub impactul acesteia, dinamica s-a integrandu-se procesului general de dezvoltare. La randul sau, prin vastul potential uman si material pe care il antreneaza in desfasurarea sa, ca si prin efectele benefice asupra domeniilor de interferenta, turismul actioneaza ca un factor stimulator al progresului si dezvoltarii. 
La nivelul economiei unei tari sau regiuni, efectele turismului trebuie analizate, in general, plecand de la relatia lor cu obiectivele funfamentale ale intregului sistem economic. Se poate determina astfel, contributia turismului la cresterea economica, la stabilirea preturilor, la echilibrarea balantei de plati, la distributia justa si echitabila a venitului national si utilizarea deplina a fortei de munca.
Dincolo de consecintele sale economice, pe plan social turismul are un aport substantial la ridicarea nivelului de instruire, cultura si civilizatie al oamenilor. Prin stimularea schimbului de valori, turismul favorizeaza si faciliteaza imbogatirea orizontului cultural, informational, atat pentru turisti cat si pentru populatia locala, contribuind la formarea lor intelectuala.
Investigarea fenomenului turisticla scara mondiala si nationala evidentiaza cursul ascendant al acestuia, dinamica sa reflectand transformarile profunde din viata economica si sociala, dar si o serie de mutatii din interiorul sau. Industria turismului, conform previziunilor facute de foarte multi specialisti in domeniu, va ramane si pentru viitor sectorul cu cel mai inalt ritm de dezvoltare.
In literatura de specialitate exista numeroase referiri la problema cauzelor dezvoltarii turismului, evolutia sa aflandu-se sub incidenta a numerosi factori, diferiti ca rol, cu actiune globalasau particularizata asupra unei forme, ori componente a activitatii turistice. Prin continutul lor specific, momentul si locul diferit de actiune, factorii influenteaza in proportie diferita dezvoltarea fenomenului turistic, facand practice dificila masurareabaportului fiecaruia dintre ei. Au existat diverse abordari privind determinantii fundamentali ai turismului, una din cele mai cercetate probleme, specialistii in domeniu incercand realizarea unei clasificari a acestora in functie de anumite criterii, prezentarea si cuantificarea influentei celor mai importanti.
Oferta turistica, alaturi de cresterea economica, mutatiile demografice si timpul liber, reprezinta conform celor mai recente abordari unul dintre factorii cu o contributie majora la dimanizarea activitatii turistice.
Constituita din atractii naturale si antropice, echipamente


Fisiere in arhiva (1):

  • Agentia de Turism - Principalul Intermediar in Industria Turismului.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!