Extras din referat
Cap.1. Prezentarea SC Prima Tours SRL
1.1. Localizare
În ansamblul societăţilor comerciale care activează în oraşul Iaşi se numără şi SC Prima Tours SRL, societate care are în vedere extinderea activităţii sale şi acoperirea unei pieţe mai largi şi satisfacea, prin serviciile oferite, a unui număr cât mai mare de clienţi.
SC Prima Tours SRL este o societate cu capital român în totalitate, înfiinţată în baza legilor române şi care activează pe teritoriul României.
Societatea a fost înfiinţată la data de 11 august 2001 şi de atunci ea desfăşoară o activitate continuă în domeniul serviciilor turistice, înregistrată la Registrul Comerţului nu numărul de ordine J07/232/2001.
Societatea nu dispune de spaţiu propriu, adresa unităţii fiind :
str. Lăpuşneanu nr. 16, Iaşi,
telefon 0232/247.733, fax 0232/247.766.
e-mail : office@primatours.ro
http: //primatours.ro
1.2. Obiect de activitate
Societatea poate desfăşura activitatea conform statutului societăţii, având următoarele obiecte de activitate:
- turism: agenţie de turism, hotel, motel, camping;
- intermediere, reprezentanţe de activitate ale firmei;
- videotecă, discotecă, centru de înregistrări audio-video, închirieri aparatură şi casete audio-video;
- autoservice, service, depanare, recondiţionare auto-moto-velo, aparatură de uz casnic şi gospodăresc, electronică industrială etc.
- croitorie, blănărie, marochinărie, pielărie, tâmplărie, dulgherie, coafură, frizerie, cabinet cosmetic, morărit şi panificaţie, presă ulei, încălţăminte, curăţătorie chimică;
- elaborarea de produse program pentru tehnologie de calcul;
- import-export de bunuri, mărfuri şi produse din obiectul de activitate;
- comerţ cu ridicata şi cu amănuntul la toate produsele.
In prezent societatea desfăşoară doar activitate de prestări servicii în turism funcţionând ca agenţie de turism în baza legislaţiei în vigoare în domeniul turismului.
1.3. Piaţa firmei
Piaţa firmei este reprezentată în prezent de zona oraşului Iaşi dar şi de împrejurimile acestuia iar în perspectivă are în vedere acapararea . Serviciile oferite fiind destinate satisfacerii nevoilor tuturor consumatorilor, persoane fizice sau juridice, indiferent de varsta, sex, apartenenţă politică, confesiune religioasă, venituri etc.
1.4. Indicatori economico financiari pentru anii 2002 - 2004 pornind de la datele din Bilanţul contabil şi anexa sa Contul de Profit şi pierdere cu referire la SC Prima Tours SRL
Pentru cunoaşterea activităţii unui agent economic, în practică se foloseşte un anumit sistem de indicatori valorici, fiecare în parte, prin conţinut şi mod de determinare având o anumită putere informaţională.
Cifra de afaceri (C.A.) - este considerat cel mai important indicator al volumului activităţii agentului economic şi reprezintă suma totală a veniturilor din activitatea comercială (vânzarea de mărfuri şi produse) într-o perioadă determinată.
Cifra de afaceri din activitatea de bază sau valoarea serviciilor vândute (Qv), reprezintă totalitatea vânzărilor din activitatea de bază a agentului economic. Pentru a avea la dispoziţie o bază completă de date, pe baza datelor preluate din documentele contabile se poate stabili şi volumul serviciilor vândute, care marchează finalitatea activităţii de servducţie şi comercializare. Orice agent economic este interesat să-şi sporească cifra de afaceri şi să realizeze un profit care să îi asigure stabilitate şi dezvoltarea în continuare.
Astfel, datele din documentele contabile evidenţiază, pentru cei trei ani luaţi în calcul, 2002, 2003 şi 2004 că cifra de afaceri a înregistrat următoarele valori:
- CA 2002 = 8,762 mild. lei
- CA 2003 = 9,762 mild. lei
- CA 2004 = 12,762 mild. lei
Se constată o creştere semnificativă a valorii acesteia, datorită sporirii vânzărilor şi care va influenţa rezultatele financiare ale societăţii economice şi în funcţie de acestea contribuţia financiară prin impozitul pe profit la bugetul statului.
În ceea ce priveşte profitul societăţii comerciale acesta este direct legat de volumul vânzărilor adică de cifra de afaceri dar şi de nivelul eforturilor sau a cheltuielilor pe care unitatea economică trebuie să le facă astfel încât să asigure continuitatea activităţii fără întrerupere.
Din datele furnizate de Bilanţul contabil şi anexa sa Contul de profit şi pierdere rezultă că pentru perioada avută în vedere au fost obţinute următoarele valori ale profitului brut:
- Pb 2002 = 335,1 mil. lei
- Pb 2003 = 419 mil. lei
- Pb 2004 = 494,7 mil. lei
Rezultatul exerciţiilor financiare pentru anii 2002 - 2004 are un trend ascendent pornind de la 335,1 mil. lei şi ajungând în anul 2004 la suma de 494,7 mil lei. Se constată o creştere semnificativă a valorii acesteia, datorită sporirii vânzărilor. Trebuie avut în vedere şi rata inflaţiei care influemnţează de la un an la altul valoarea monedei naţionale. Profitul real este în creştere ccea ce indică o activitate profitabilă şi care asigură surse de finanţare proprii fără a fi nevoia să se apeleze la credite.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Agentia de Turism Prima Tours.doc