Piața mondială a turismului și poziționarea României

Referat
8.7/10 (4 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 5586
Mărime: 185.24KB (arhivat)
Publicat de: Ieremia Necula
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. INTRODUCERE.3
  2. CAPITOLUL I.4
  3. EVOLUTII SI TENDINTE ÎN TURISMUL MONDIAL
  4. CAPITOLUL II.9
  5. STAREA ACTUALA A TURISMULUI ROMÂNESC
  6. CAPITOLUL III.17
  7. PREMISE SI TENDINTE ÎN TURISMUL ROMÂNESC
  8. CONCLUZII.22
  9. ANEXE.23
  10. BIBLIOGRAFIE.26

Extras din referat

INTRODUCERE

Turismul este astazi considerat de analisti ca unul din cele mai dinamice sectoare economice, cu o evolutie mereu oscilanta, fiind definit ca industria cea mai profitabila a sfârsitului de secol XX.

Ponderea în continua amplificare a turismului în economia mondiala este un fapt incontestabil. Relevant în acest sens este faptul ca, în comertul international, turismul ocupa a doua pozitie dupa petrol , înregistrând un ritm de crestere superior mediei mondiale. De altfel, turismul apartine sectorului tertiar, care în zilele noastre este cel mai important si mai dinamic element component al economiei în toate tarile dezvoltate.

La sfârsitul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, în acelasi timp, cel mai important

generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie si ca o

sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator.

Actiunea sa se manifesta pe o multitudine de planuri, de la stimularea dezvoltarii

economice la perfectionarea structurii sociale, de la valorificarea superioara a resurselor la îmbunatatirea conditiilor de viata.

CAPITOLUL I

EVOLUTII SI TENDINTE ÎN TURISMUL MONDIAL

Privit în corelatie cu ansamblul economiei nationale, turismul actioneaza ca un element dinamizator al sistemului global. Desfasurarea turismului presupune o cerere specifica de bunuri si servicii, cerere care antreneaza o crestere în sfera productiei acestora.

Cererea turistica determina o adaptare a ofertei ce se materializeaza, între altele, în dezvoltarea bazei tehnico-materiale a acestui sector, si indirect, în stimularea productiei ramurilor participante la: construirea si echiparea spatiilor de cazare si alimentatie, modernizarea retelei de drumuri, realizarea de mijloace de transport, de instalatii de agrement etc.

În acest context, principalele argumente care determina necesitatea dezvoltarii

turismului, rezulta din urmatoarele aspecte:

1. Resursele turistice fiind practic inepuizabile, turismul reprezinta unul din sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung;

2. Exploatarea si valorificarea complexa a resurselor turistice însotite de o promovare eficienta pe piata externa, poate constitui o sursa de sporire a încasarilor valutare ale statului, contribuind astfel la echilibrarea balantei de plati externe;

3. Turismul reprezinta o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei

disponibilizate din alte sectoare economice puternic restructurate;

4. Turismul, prin efectul sau multiplicator actioneaza ca un element dinamizant al sistemului economic global, generând o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o crestere în sfera productiei acestora, contribuind în acest mod, la diversificarea structurii sectoarelor economiei nationale;

5. Dezvoltarea armonioasa a turismului pe întreg teritoriu contribuie la cresterea economica si sociala si la atenuarea dezechilibrelor aparute între diverse zone, constituind si o sursa importanta de sporire a veniturilor populatiei.

6. Turismul reprezinta un mijloc de dezvoltare a zonelor rurale, prin extinderea ariei ofertei specifice si crearea de locuri de munca în mediu rural altele decât cele traditionale,

ameliorând conditiile de viata si sporind veniturile populatiei locale;

Preview document

Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 1
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 2
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 3
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 4
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 5
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 6
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 7
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 8
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 9
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 10
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 11
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 12
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 13
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 14
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 15
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 16
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 17
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 18
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 19
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 20
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 21
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 22
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 23
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 24
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 25
Piața mondială a turismului și poziționarea României - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Piata Mondiala a Turismului si Pozitionarea Romaniei.doc

Alții au mai descărcat și

Piața mondială a turismului și poziționarea României - studiu de caz

1.Piata mondiala a turismului 3 1.1 CHINA – un magnet pentru calatori 6 1.Piata mondiala a turismului Turismul reprezinta unul dintre cele mai...

Condițiile INCOTERMS

Incoterms se referă la obligaţiilor reciproce ale vânzătorului şi cumpărătorului într-un contract de vânzare internaţională, propunând o serie de...

Tehnologie hotelieră și de restaurant

1.1. Prezentarea unităţii de cazare Tipul de unitate: hotel Numele: SunShine Categoria: 3* Profilul unităţii: hotel Numărul de camere: 40...

Strategii de întrare pe piețele internaționale

Prezentare societatii Antibiotice S.A. I. Istoric 1953 - 1959 - Se pune prima piatra la temelia unei industrii noi, prin constructia Fabricii...

Boeing corporation - organizație globală

Industria aerospatiala civila globala, mai ales pe segmental de piata a aeronavelor cu mai mult de 110 locuri, este un duopol intre Boeing si...

Depozitarea mărfurilor

Magazinul este un -vânzator- de prim ordin, fie ca este organizat în forma de vânzare cu autoservire, fie în forma clasica unde progresele...

Comerț exterior și cooperarea economică internațională

In epoca noastra, nici o tara, indiferent de marimea sau bogatiile sale, nu-si poate asigura toate produsele de care are nevoie numai din productia...

Etica în relațiile internaționale

Introducere În 1991 fortele irakiene masacrau populatia kurda din nordul si sudul Irakului pentru mentinerae la putere a lui Sadam Hussein. Zeci...

Te-ar putea interesa și

Valorificarea Potențialului Turistic al Județului Timiș

INTRODUCERE Turismul reprezinta o activitate permanenta a omului modern, având implicatii pe multiple planuri, de la cel economic la cel politic,...

Marketingul agenției de turism Rustic Travel

Introducere Fenomen de masă, turismul intern şi internaţional constituie unul din evenimentele social-economice cu cel mai mare ritm de dezvoltare...

Turismul Cultural în România și Oltenia de Nord

INTRODUCERE Turismul în zone rurale, complementar altor f 616d311g orme de turism, contri¬buie la sustinerea acestuia, oferindu-i conditiile...

Campanii de promovare a imaginii României

INTRODUCERE Cercetarea Imaginea României şi a românilor în Europa poate asigura o cunoaştere ştiinţifică a elementelor ce compun reprezentarea...

Marketingul Serviciilor în Turism

Introducere Dinamismul, profunzimea transformărilor din toate sectoarele vieţii economice şi sociale – ca trăsături definitorii ale evoluţiei...

Analiza Activității Hotelului Continental din Timisoara

INTRODUCERE EVOLUŢIA TURISMULUI ÎN EUROPA ŞI ÎN ROMÂNIA ÎN ULTIMII ANI Schimbările majore din economia mondială, concretizate în creşteri...

Piața mondială a turismului și poziționarea României - studiu de caz

1.Piata mondiala a turismului 3 1.1 CHINA – un magnet pentru calatori 6 1.Piata mondiala a turismului Turismul reprezinta unul dintre cele mai...

Sighișoara - destinația ideală pentru turismul cultural

1. Sighisoara- date generale Municipiul Sighisoara beneficiaza de o avantajoasa pozitie geografica in partea centrala a Romaniei, fiind situat in...

Ai nevoie de altceva?